AMD FSR 3.1 را معرفی کرد: کیفیت ارتقاء مقیاس به طور جدی بهبود یافته است

AMD FSR 3.1 را معرفی کرد: کیفیت ارتقاء مقیاس به طور جدی بهبود یافته است

بسته فناوری FidelityFX Super Resolution 3 AMD در سپتامبر گذشته، پیشرفت‌های فراوانی را برای فناوری FSR در کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 6000 و 7000 معرفی کرد. اما کمال هیچ محدودیتی ندارد، بنابراین این هفته، این شرکت فناوری FSR 3.1 خود را عرضه می کند که کیفیت ارتقاء مقیاس را بهبود می بخشد، تولید فریم را از ارتقاء مقیاس AMD جدا می کند و کار توسعه دهندگان را با FSR آسان تر می کند.

مسلماً، پیشرفت اصلی AMD FSR 3.1 بهبود کیفیت تصویر ارتقای زمانی آن است: در مقایسه با FSR 2.2، تصویر در حالت استراحت کمتر سوسو می‌زند و دیگر در هنگام حرکت، ارواح ایجاد نمی‌شود. این یک پیشرفت قابل توجه است، زیرا مصنوعات سوسو زدن و ارواح به ویژه آزار دهنده هستند. در همین حال، FSR 3.1 باید توسط خود سازنده بازی پیاده‌سازی شود و اولین عنوانی که اواخر امسال از این فناوری جدید پشتیبانی می‌کند، است. Ratchet & Clank: Rift Apart.









ثبات زمانی

AMD FSR 2.2 AMD FSR 3.1
کاهش ارواح

AMD FSR 2.2 AMD FSR 3.1

یکی دیگر از پیشرفت های مهم FSR 3.1 جدا شدن آن از ویژگی Frame Generation معرفی شده توسط FSR 3 است. این قابلیت متکی بر شکلی از درون یابی جریان نوری Fluid Motion Frames (AFMF) AMD است. از داده های زمانی بازی مانند بردارهای حرکتی برای اضافه کردن یک فریم اضافی بین فریم های موجود استفاده می کند. این توانایی می‌تواند منجر به افزایش عملکرد تا دو برابر در بازی‌های سازگار شود، اما در ابتدا با ارتقاء مقیاس FSR 3 مرتبط بود که یک محدودیت است. با شروع از FSR 3.1، با سایر روش‌های ارتقاء مقیاس کار می‌کند، اگرچه AMD در حال حاضر از بیان اینکه کدام روش‌ها و روی کدام سخت‌افزار خودداری می‌کند. همچنین، این شرکت اعلام نمی کند که چه زمانی قرار است توسط توسعه دهندگان بازی اجرا شود.

علاوه بر این، AMD پشتیبانی از FSR3 را به کیت توسعه بازی Vulkan و Xbox ارائه می‌کند و به توسعه‌دهندگان بازی در این پلتفرم‌ها امکان استفاده از آن را می‌دهد. همچنین FSR 3.1 را به FidelityFX API اضافه می کند که اشکال زدایی را ساده می کند و سازگاری رو به جلو با نسخه های به روز شده FSR را امکان پذیر می کند.

پس از انتشار در سپتامبر 2023، AMD FSR 3 در ابتدا توسط دو عنوان Forspoken و Immortals of Aveum پشتیبانی می‌شد و ده بازی دیگر در آن زمان به آنها ملحق می‌شدند. به زودی تا شش ماه بعد، این ترکیب به فهرستی چشمگیر از 40 بازی گسترش یافته است که در حال حاضر پشتیبانی می‌کنند یا قرار است به زودی FSR 3 را در خود جای دهند. از مارس 2024، FSR توسط بازی هایی مانند Avatar: Frontiers of Pandora، Starfield، The Last of Us Part I پشتیبانی می شود. به زودی، Cyberpunk 2077، Dying Light 2 Stay Human، Frostpunk 2 و Ratchet & Clank: Rift Apart از FSR پشتیبانی خواهند کرد. به زودی

منبع: AMD

مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران