آشنایی با مجموعه لوازم جانبی کامپیوتر ⭐ و اهمیت آن برای کاربرها | techpowerup

با این حال برای محاسبه دقیق حداقل توان مورد نیاز خود می‌توانید از ماشین حساب رایگان کولر مستر یا نسخه فارسی آن یعنی گرین استفاده کرده، تا با استفاده از آن منبغ تغذیه مناسب خود را انتخاب کنید. در همین راستا نیز می‌توانید مطلب «هنگام خرید پاور برای کامپیوتر به چه نکاتی توجه کنیم؟» را مطالعه کنید. واحد پردازش گرافیک یا همانGPU‌عنوان ابزاری است که برای رندر گرفتن (پردازش و خروجی گرفتن) تصاویر در سیستم‌های کامپیوتری استفاده می‌شود. این قطعه حیاتی‌ترین سخت افزار برای تجربه با کیفیت بصری از گیم است. اگر گیمر، استریمر، تولید کننده محتوا و یا فعال صنعت مدیا و ویرایش باشید، تهیه این قطعه در راس نیازهای شما قرار می‌گیرد. چرا که این توانایی این قطعه عملکردی مستقیم بر تمامی پردازش‌های گرافیک محور کامپیوتر شما خواهد داشت.

  • برد اصلی را شاید بتوان اصلی ترین بخش یک کامپیوتر در نظر گرفت که وظیفه آن ایجاد ارتباط الکتریکی و منطقی بین اجزای مختلف یک سیستم کامپیوتری است.
  • در هنگام خرید فلش مموری، مواردی مانند ظرفیت فلش مموری، برند، نوع اتصال (نسخه USB)، قیمت و …
  • شهر‌ سخت افزاربه عنوان بزرگترین وبسایت سخت افزار و فناور‌ی فارسی‌زبان در تلاش است تا پوشش کاملی از آخرین اخبار و اتفاقات دنیای سخت افزار، موبایل و فنا‌وری را به کاربران خود ارائه دهد.
  • برای یافتن اولین رایانه‌ها و مطالعه تاریخچه رایانه، به هر دستگاهی درطول تاریخ اشاره دارد که توانایی انجام محاسبات ریاضی را داشته باشد.
  • اگر در این مرحله با شنیدن بوق بایوس نتوانستیم مشکل را تشخیص دهیم باید قطعات را یک‌به‌یک مورد تست قرار دهیم تا در آخر قطعه معیوب را پیداکرده و مشکل را برطرف نماییم.

برای نمونه یک پردازنده Core i9 برای کسی که کارش صرفاً اجرای بازی‌های آنلاین یا کار با آفیس است، تقریباً هیچ مزیتی نسبت به مدل‌های ارزان‌تر ندارد. باتلنک که به عنوان گلوگاه یا تنگنا هم شناخته می‌شود، به عدم تناسب قطعات کامپیوتر با یکدیگر اشاره شد و یک یا چند قطعه مانع از استفاده از تمام سرعت و پتانسیل یک یا چند قطعه دیگر می‌شوند. برای نمونه اگر شما یک کارت گرافیک خیلی قوی چون RTX 3090 را با یک پردازنده Core i3 ترکیب کنید، امکان استفاده از تمام قدرت کارت گرافیک خود را نخواهید داشت. کامپیوتر دسکتاپ نسبت به سایر کامپیوترها از جمله لپ تاپ و تبلت دارای مزایایی است. قیمت کامپیوتر دسکتاپ نسبت به سایر کامپیوترها از قیمت پایین تری برخوردار است و برای برخورداری از کامپیوتر دسکتاپ اصل و با کیفیت حتما آن را از نمایندگی مجاز آن خرید کنید.

لپتاپ و ALL IN ONE (

برای افرادی که به یک سیستم یا پی سی برای وب گردی یا کار با آفیس نیاز دارند همان گرافیک داخلی پردازنده پاسخگو است و به هزینه اضافی برای خرید کارت گرافیک مجزا نیاز نیست. قویاً توصیه می‌شود تناسب میان مادربرد با پردازنده، کارت گرافیک و حافظه رم را رعایت کنید. برای نمونه اگر یک پردازنده رده بالا یا قوی خریداری می‌کنید، نباید سراغ مادربردهای رده پایین با قابلیت‌های محدود و مدار تغذیه ضعیف بروید. گاهی قطعاتی که فکرش را هم نمی‌کنید موجب کُندی و گلوگاه سیستم نمی‌شوند.

ماوس با سیم رپو مدل RAPOO N100

حال که تک به تک قطعات مورد نیاز و گزینه‌های در دسترس آن را بررسی کردیم، وقت آن رسیده که برآورد قیمتی از خروجی نهایی داشته باشیم. توجه کنید که این دو لیست تنها پیشنهاد ما با توجه به موجودی و قیمت‌های بازار ایران است. شما می‌توانید با توجه به توضیحات ارائه شده و بسته به بودجه و نیاز خود درباره‌ی جزییات بهترین سیستم گیمینگ مورد نظرتان تصمیم بگیرید. پاسخ این سوال تا حد زیادی بستگی به سیستمی دارد که قصد دارید تهیه کنید. برای مثال برای یک کامپیوتر معمولی پایین رده با کاربرد خانگی ۳۰۰ وات کافی خواهد بود اما برای سیستم‌های گیمینگ داستان متفاوت است.

به کمک باکس مجله خبری سخت افزار کامپیوتر یا قاب هارد می توانید هاردهای داخلی (اینترنال) خود را به هارد اکسترنال تبدیل کنید. ، حافظه، هارد دیسک، کارت گرافیک و سایر قطعات و کارت‌های توسعه، همگی مستقیم یا از طریق کابل به مادربرد متصل می‌شوند. روی مادربرد اسلات‌های توسعه، جامپرها، خازن‌ها، کانکشن دیتا، فن‌ها و هیت سینک‌هایی نیز طراحی شده‌اند.

http://asanbehbar.ir

تحریریه Techpowerup