بررسی خنک کننده پردازنده AIO AlphaCool Core Ocean T38 360mm: پر سر و صدا و افتخار

بررسی خنک کننده پردازنده AIO AlphaCool Core Ocean T38 360mm: پر سر و صدا و افتخار

در حالی که صنعت خنک‌کننده‌های CPU یکپارچه، حداقل از نظر ذهنی، تحت سلطه خنک‌کننده‌های پرچم‌دار از بزرگترین برندهای این صنعت است، بخش بازار به طور کلی در طول سال‌ها رشد کرده است تا طیف بسیار بیشتری از کاربران را پوشش دهد. از خنک‌کننده‌های پرچم‌دار گرفته تا محصولات ویژه زیر 100 دلار، خنک‌کننده‌های موثر AIO برای اکثر ساخت‌های میان‌رده و بالاتر در دسترس و مقرون به صرفه هستند. تا حدی به لطف برخی رقابت‌های فشرده در این فضا، شاهد بوده‌ایم که چندین فروشنده حتی کولرهای 360 میلی‌متری را به بازار کمتر از 100 دلار کاهش داده‌اند تا در تلاش برای برتری نسبت به رقبای خود و فروش در این فرآیند باشند.

با نگاهی به فرصتی برای رشد پایگاه مشتریان خود، حتی AlphaCool معمولی متمرکز بر پریمیوم نیز تصمیم گرفته است با مجموعه خنک کننده های Core Ocean خود وارد این اقدام شود. و امروز، ما نگاهی دقیق‌تر به Core Ocean T38 360mm، آخرین خنک‌کننده AIO سطح پایه AlphaCool داریم.

در سطح بالایی، Core Ocean T38 برای متعادل کردن عملکرد و هزینه‌های تولید طراحی شده است، و به شرکت اجازه می‌دهد خنک‌کننده‌ای موثر را با هم بسازد که هنوز هم می‌تواند به اندازه‌ای پایین قیمت داشته باشد که به مصرف‌کنندگان آگاه از بودجه برسد. T38 با استفاده از رادیاتور آلومینیومی و به حداقل رساندن زواید مانند روشنایی RGB، در درجه اول برای سازندگان سیستمی طراحی شده است که به راه حل های خنک کننده ساده و موثر نیاز دارند – و بدون پیچیدگی کیت های خنک کننده مایع سفارشی سفارشی حلقه باز AlphaCool. همانطور که خواهیم دید، هیچ چیز رایگان ارائه نمی شود، اما AlphaCool توانسته یک خنک کننده CPU نسبتاً موثر را با قیمت 100 دلار جمع آوری کند که نادیده گرفتن آن سخت است.

خنک کننده CPU AlphaCool Core Ocean T38 360mm AIO
مشخصات فنی
تایپ کنید کولر مایع همه کاره
ابعاد 397 × 120 × 63 میلی متر (رادیاتور با فن)
طرفداران 3 فن بلبرینگ هیدرولیک 120 میلی متر
2500 دور در دقیقه (حداکثر)
RGB بله، پمپ (RGB)
سوکت های پشتیبانی شده اینتل: LGA1700 / LGA1851

AMD: AM5 / AM4

ضمانتنامه 3 سال
قیمت 100 دلار

بسته بندی و بسته بندی

آلفا کول کولر CPU Core Ocean T38 AIO را در یک جعبه مقوایی ساده و کاربردی بسته بندی می کند که ابعاد آن نشان دهنده اندازه کولر است. جلوی جعبه دارای شماتیک های ابعادی اولیه است که یک تم زیبایی شناسی حرفه ای را ارائه می دهد. در داخل، کولر به طور ایمن در داخل مقوای سفارشی قرار گرفته است، که به دقت مهندسی شده است تا از کولر در هنگام حمل و نقل و جابجایی محافظت کند، و اطمینان حاصل شود که در شرایط عالی به دست مشتری می رسد.

همانطور که از یک محصول سطح پایه انتظار می رود، بسته همراه Core Ocean T38 AIO فقط به قطعاتی محدود می شود که برای نصب کولر کاملا ضروری هستند. جدا از سخت افزار نصب، یک سرنگ از ترکیب حرارتی درجه یک و یک اتصال برق 3 به 1 برای فن های رادیاتور وجود دارد.

کولر مایع AlphaCool Core Ocean T38 360 میلی متری AIO

در نگاه اول، خنک کننده CPU AlphaCool Core Ocean T38 AIO از همان طراحی کلی بیشتر خنک کننده های AIO موجود امروزی پیروی می کند. به ساختار معمولی AIO که شامل یک رادیاتور، دو شیلنگ و یک بلوک و واحد پمپ یکپارچه است، پایبند است. در همین حال، بخش بلوک پمپ دارای صفحه تماس CPU مسی است که به یک پمپ فشرده متصل شده است. AlphaCool از شیلنگ‌های لاستیکی پوشیده شده با آستین نایلونی برای محافظت بیشتر استفاده می‌کند که عملی هستند اما تا حدودی سفت و سخت هستند.

به عنوان یکی از ویژگی های کلیدی این مدل، خنک کننده AlphaCool Core Ocean T38 AIO شامل یک رادیاتور کاملاً آلومینیومی و ضخامت 38 میلی متر است. این ضخامت به یک کیس رایانه شخصی نیاز دارد که بتواند اندازه آن را به همراه سه فن 120 میلی متری که به ترتیب هم تراز شده اند، در خود جای دهد. برای نصب صحیح، این راه اندازی نیاز به فاصله کلی بیش از 63 میلی متر در هنگام اتصال فن ها دارد. طراحی رادیاتور به پیکربندی استاندارد جریان متقاطع دو گذری مطابقت دارد و دارای باله های کوچک متصل به لوله های نازک و کشیده است که همه آنها از آلومینیوم ساخته شده اند. از نظر فنی، آلومینیوم در مقایسه با مس از نظر هدایت حرارتی و انتقال انرژی به طور قابل توجهی بدتر است، بنابراین باید دید که آیا اندازه خالص می تواند آن را جبران کند یا خیر. لوگوی شرکت به صورت مجزا در کناره های رادیاتور چاپ شده است.

بلوک اصلی خنک کننده AlphaCool Core Ocean T38 AIO عمدتاً از پلاستیک ساخته شده است و دارای پوشش بالایی است که شامل یک نوار LED برای جلوه های نوری ظریف است. این بلوک دارای اتصالات 90 درجه در سمت خود جایی که شیلنگ ها متصل می شوند. دو کابل از بین اتصالات بیرون زده اند: یک کابل برق 4 پین و دیگری برای روشنایی LED. کولر شامل نورپردازی RGB قابل تنظیم با 12 LED کنترل دیجیتالی است که در بالای بلوک اصلی قرار دارند. این ویژگی نوری ظریف و قابل تنظیم را برای افزایش جذابیت زیبایی کولر فراهم می کند. کابل روشنایی LED باید به یک کنترلر RGB خارجی متصل شود، زیرا هیچ کدام همراه با خنک کننده ارائه نمی شود.

پایه مجموعه بلوک اصلی در خنک کننده AlphaCool Core Ocean T38 AIO دارای یک صفحه سرد مستطیلی شکل است که با ده پیچ به پوشش پایه پلاستیکی محکم می شود. سطح صفحه تماس آینه ای نیست، اما برای انتقال حرارت موثر به اندازه کافی صاف و مسطح است. بلوک اصلی با هیچ نوع خمیر حرارتی از پیش اعمال شده همراه نیست، بنابراین لازم است از ترکیب حرارتی موجود در هنگام نصب اولیه کولر استفاده شود. اندازه صفحه تماس به اندازه کافی برای پردازنده های سوکت 1700 اینتل و سوکت AMD AM5 مناسب است.

AlphaCool سه فن Core 120 میلی متری را به همراه Core Ocean T38 عرضه می کند. شماره قطعه آنها JE12025L12V است و اگرچه نمی‌توانیم اطلاعات زیادی در مورد OEM آنها پیدا کنیم، آنها یک موتور بلبرینگ هیدرولیک و حداکثر سرعت مضحک 2500 RPM دارند. از لحاظ زیبایی شناسی، اینها پنکه های مشکی ساده و بدون هیچ نوری هستند. کابل های برق فن دارای یک کانکتور 4 پین استاندارد هستند و نمی توان آنها را به صورت زنجیره ای متصل کرد، اما همه آنها را می توان با استفاده از آداپتور ارائه شده به یک هدر برق متصل کرد.

مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup