فروشگاه اینترنتی خانه کامپیوتر | techpowerup

خرید کامپیوتر کامل بطور کلی مزایای بسیاری را نسبت به اسمبل کردن قطعات بصورت جداگانه به ارمغان می آورد. از جمله مزایایی مانند قیمت پایین تر، گارانتی و خدمات پس از فروش توسط فروشگاه و فروشنده کامپیوتر آماده، صرفه جویی در زمان و هزینه. به همین ترتیب شما با خرید کامپیوتر آماده دیگر نیاز به نصب بسیاری از نرم افزارهای اصلی و درایور های سخت افزاری را ندارید. بنابراین باید نوع استفاده (کاربری) تان مشخص باشد تا بدانید باید بر روی کدام قطعات بیشتر هزینه کنید و کدام قطعات کم اهمیت‌تر یا حتی بی اهمیت هستند. برای نمونه یک کامپیوتر کاری معمولاً به پردازنده قوی و حجم بالایی حافظه رم نیاز دارد اما کارت گرافیک می‌توانند در حد گرفتن خروجی تصویر اهمیت داشته باشد. در طرف مقابل برای یک سیستم گیمینگ یا گرافیکی، کارت گرافیک از اهمیت و نقش بسازی برخوردار است.

  • امکان تبدیل کارت های حافظه Micro SD به SD به کمک تبدیل مخصوص وجود دارد.
  • بیشتر این کاربران رایانه خانم‌ها بوده‌اند که مدرک رشته حسابان داشته‌اند.
  • یادآور می‌شود که computerبه معنایِ «حسابگر» یا «مقایسه‌گر» است، حال آن‌که کارِ این دستگاه براستی فراتر از «حساب کردن» است.
  • کابل برق کیس را به پاور وصل کرده و سر دیگر آن را به پریز برق شهر وصل نمایید.
  • با این سیستم میان رده اقتصادی می توانید بازی های روز را با تنظیمات قابل قبول در فول اچ دی اجرا کنید.

برای استفاده‌های دیگر چون کار با فتوشاپ، ویرایش ویدئو، برنامه نویسی، کار با برنامه‌های طراحی و اتوکد و نظیر آنها، خرید یک اس اس دی PCIe NVMe پرسرعت قویاً توصیه می‌شود و از عملکرد بهتر و روان‌تر با تأخیر کمتر برخوردار می‌شود. دقت داشته باشید کولر انتخابی باید با گرما و مصرف پردازنده شما تناسب داشته باشد. برای نمونه یک پردازنده Core i9 به کولر قوی‌تری نسبت به یک پردازنده Core i5 نیاز دارد. اینجاست که می‌توانید به توان طراحی گرمایی یا TDP پردازنده و چک کردن آن با توانایی کولر در دفع گرما رجوع کنید.

کارت گرافیک ایسوس مدل ASUS GT1030 SL 2G BRK

با سپاس از اینکه تا پایان مجله خبری سخت افزار کامپیوتر خرید بهترین سیستم کامپیوتر همراه ما بودید. در صورتی که به دریافت مشاوره نیاز دارید، لطفاً سوال خود را با قید بودجه و انتظارات و استفاده تان در بخش نظرات زیر همین مطلب مطرح کنید تا توسط کارشناسان شهرسخت افزار به آنها پاسخ داده شود. سیستم پیشنهادی فوق از پردازنده میان رده قوی، کارت گرافیک پرقدرت انویدیا و قطعات پرسرعت برخوردار است که آن را برای اغلب استفاده های خانگی، کاری، گیمینگ و اجرای برنامه های تخصصی مناسب کرده است. با این حال در درجه اول مادربرد، پردازنده، حافظه رم و کارت گرافیک اهمیت بالایی در انتخاب بهترین کامپیوتر دارند. برای اجتناب از بروز یا وقوع گلوگاه (باتلنک) در کار قطعات کامپیوتر باید حتماً به تناسب آنها با یکدیگر و صد البته تناسب با استفاده شما توجه شود.

Intel Core i3-10100 Processor

، مستقیماً با یک سوکت روی مادربرد متصل می‌شود و وظیفه اصلی آن، اجرای دستورات نرم‌افزارها و سخت افزارهاست. سرعت‌ ساعت و تعداد هسته‌ها، دو ویژگی بسیار مهمی هستند که در هنگام خرید کامپیوتر گیمینگ باید مورد توجه قرار گیرند. هرچه سرعت ساعت و تعداد هسته‌های پردازنده، بیشتر باشند، مسلما سرعت دستگاه شما نیز بیشتر می‌شود. در مواردی که در نرم‌افزارهای گرافیکی دارای کندی در سیستم هستیم و یا اینکه در نرم‌افزارهای بازی دچار مشکل می‌شویم با ارتقاء کارت گرافیک آن مشکل برطرف می‌گردد. برای این کار باید با توجه به مشخصات مادربردمان کارت گرافیک متناسب و سازگار با آن را پیداکرده و به کامپیوتر اضافه کنیم. به طور معمول همه قطعات الکترونیکی کامپیوتر در هنگام کار، به دلیل مصرف برق دچار افزایش دما می شوند و به همین دلیل در کنار قطعات و درون کیس کامپیوتر، از فن های خنک کننده برای خنک سازی این قطعات استفاده می شود.

ابزار کاربر

اگر مشکل ما از طریق بروز رسانی یا آپدیت نرم‌افزار برطرف نشد و مدت زیادی است که سیستم‌عامل ویندوز خود را تعویض نکرده‌ایم، پس در این مرحله به سراغ نصب مجدد ویندوز و یا نصب ورژن جدیدی از ویندوز می‌رویم. اولین مهارتی که لازم است یک متخصص کامپیوتر داشته باشد، این است که بتواند یک سیستم کامل را آماده‌سازی، نصب و درنهایت راه‌اندازی نماید. برای این کار باید ۵ مرحله به‌صورت پیوسته انجام شود تا منجر به راه‌اندازی یک سیستم کامپیوتری کامل شود. اشخاصی که با انواع دیگری از رایانه‌ها ناآشنا هستند از عبارت رایانه برای رجوع به نوع خاصی استفاده می‌کنند که رایانه شخصی نامیده می‌شوند. رایانه‌ای است که از اجزای الکترونیکی میکرو (ریز) تشکیل شده که جزو کوچک‌ترین و ارزان‌ترین رایانه‌ها به‌شمار می‌روند و کاربردهای خانگی و اداری دارند.

http://asanbehbar.ir

تحریریه Techpowerup