نسل چهاردهمین سری پردازنده‌های اینتل به‌عنوان مجموعه پردازنده‌های Meteor Lake تایید شده است

انتظار می‌رود Meteor Lake راه‌اندازی طراحی «تفکیک‌شده» اینتل باشد – پیشرفته‌ترین نوع CPU لپ‌تاپ دارای پیکربندی هسته رده بالای 6P+8E است. اینتل تنها مسئول تولید کاشی IOE (I/O) (اصطلاح خود شرکت برای چیپلت) با PCIe 5.0 به علاوه Thunderbolt 4 و همچنین کاشی SoC است. شایعه شده است که بخش گرافیکی طراحی مبتنی بر معماری Arc Alchemist خود است و TSMC برای ساخت این صفحه گرافیکی قرارداد بسته است – جای تعجب نیست زیرا اینتل همچنین سفارشات تولید بزرگی از کارت های Arc را به کارخانه ریخته گری تایوانی داده است.

یک سند داخلی (منتشر شده توسط اینتل) لو رفته است در توییتر در آخر هفته گذشته، و پشتیبانی سخت افزاری از Intel Media SDK و oneVPL (کتابخانه پردازش ویدیو) GPU را فهرست می کند. در این نمودار، سری “آینده: نسل چهاردهم Intel Core” به عنوان بخشی از دسته “MTL/Meteor Lake” نشان داده شده است. بر اساس این اطلاعات، “RPL/Raptor Lake” در سری Core نسل سیزدهم اینتل باقی می ماند – صاحبان صنعت حدس می زنند که به روز رسانی Raptor Lake منجر به جهش به نسل چهاردهم اینتل شود.





مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

نام رمز Meteor Lake مدتی است که به نسل چهاردهم سری Intel Core گره خورده است، پس از چندین فاش بزرگ در سال‌های 2022 و 2023. بر اساس اسناد داخلی و داده‌های بنچمارک اخیراً کشف شده، اینتل تأیید کرده است که خانواده پردازنده‌های Meteor Lake این کار را انجام خواهند داد. فرم. نسل چهاردهم بعدی Core آن – با انواع لپ‌تاپ‌هایی که قرار است در اواسط سال 2023 وارد بازار شوند و واحدهای دسکتاپ در سه‌ماهه چهارم به‌شدت گمانه‌زنی می‌شود، اگرچه یک به‌روزرسانی Raptor Lake در اواسط سال می‌تواند پنجره انتشار را برای کل محدوده Meteor Lake در سال 2024 به عقب براند.

تحریریه Techpowerup