مستر کامپیوتر فروشگاه آنلاین خرید کالای دیجیتال | techpowerup

مجموعه‌هایی از رایانه‌های کوچک‌تر در یک محل اغلب به‌عنوان خادم سرا[نیازمند منبع] نام برده می‌شود. برنامه رایانه‌ای فهرست‌های بزرگی از دستورالعمل‌ها (احتمالاً به همراه جدول‌هایی از داده) برای اجرا روی رایانه هستند. خیلی از رایانه‌ها حاوی میلیون‌ها دستورالعمل هستند، و بسیاری از این دستورها به تکرار اجرا می‌شوند. یک رایانه شخصی نوین نوعی (در سال ۲۰۰۳) می‌تواند در ثانیه میان ۲ تا ۳ میلیارد دستورالعمل را پیاده نماید. رایانه‌ها این مقدار محاسبه را صرف انجام دستورالعمل‌های پیچیده نمی‌کنند. بیشتر میلیون‌ها دستورالعمل ساده را که توسط اشخاص باهوشی «برنامه نویسان» در کنار یکدیگر چیده شده‌اند را اجرا می‌کنند.

  • بنابراین در اولین گام باید به خوبی کاربرد و انتظارات تان را بشناسید.
  • گاهی اوقات، بیشترین هزینه و قیمت کامپیوتر گیمینگ تحت‌تاثیر قیمت کارت گرافیک است.
  • لوازم جانبی کامپیوتر مجموعه ای گسترده از تمام تجهیزاتی است که در کنار کامپیوتر و لپ تاپ مورد استفاده قرار می گیرند.
  • اگر قصد دارید خرید سیستم گیمینگ میان ردهبابودجه‌ای نه چندان زیادتهیه کنید، احتمالا متوجه مسیر پرچالشی که به واسطه‌ی نوسانات ارز و آشفتگی بازار این روزهای کشور، تهیه و خرید سیستم‌ها مناسب گیم را دشوارتر از گذشته کرده است، هستید.

همان حافظه جانبی یک کامپیوتر است که تمامی اطلاعات و فایل‌های ما اعم از فایل‌های تصویری، موزیک و عکس و فایل‌های سیستمی در آن ذخیره می‌گردد. شرکت WesternDigital و شرکت Seagate دو برند محبوب تولید کننده هارد دیسک هستند. سیستم یا سامانه عامل بر اساس پیشفرض‌ها تصمیم می‌گیرد که کدام برنامه برای انجام چه وظیفه‌ای اجرا شود، چه زمان، از کدام منابع (مثل حافظه، ورودی/خروجی و…) استفاده شود.

کیبورد مکانیکال گیمینگ تی دگر Arena T-TGK321

در مورد مجله خبری سخت افزار کامپیوتر‌های معمولی تا میان رده چون پنتیوم و Core i3 معمولاً همان کولر داخل باکس پردازنده کامپیوتر به خوبی پاسخگو است و به کولر مجزا نیاز ندارید. در مورد کیت‌های حافظه رم جدیدتر DDR5 حتی سعی کنید یک کیت حافظه با تایمینگ مناسب خریداری کنید. معمولاً کیت‌های حافظه رم DDR4 با فرکانس 3000 یا 3200 مگاهرتز از عملکرد و قیمت مناسبی برخوردار هستند و کیت‌های سریع‌تر قیمت بالا یا تایمینگ های نه چندان دلچسبی دارند. از همین رو 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 دو کاناله با فرکانس 3000 یا 3200 مگاهرتز مطلوب است.

Intel Core i7-12700K CPU

با توجه به موجودی بازار هارد دیسک اینترنال آبی وسترن دیجیتال با ظرفیت ۱ ترابایت بهترین گزینه برای یک سیستم میان رده است. در همین راستا نیز می‌توانید مقاله «تفاوت رنگ بندی‌ها در هارد وسترن دیجیتال چه معنایی دارد؟» مطالعه کنید. اما به صرفه‌ترین و حداقلی‌ترین سیستم، قرار دادن دو فن ورودی هوایی و یک فن خروجی هوایی برای ایجاد فشار هوای مثبت درون کیس است. البته باید در نظر داشت که امروزه غالب پردازنده‌های موجود در بازار با یک فن هوایی عرضه می‌شوند. در همین راستا می‌توانید به مقاله‌ی «چه نوع سیستم خنک کننده‌‌ای برای کامپیوترهای گیمینگ مناسب است؟» مراجعه کنید. پردازنده‌ها امروزه در سوکت و پشتیبانی تراشه‌ها، متفاوت از نسل‌های گذشته خود عمل می‌کنند.

در این مرحله ابتدا تک‌تک سخت‌افزارهای کامپیوتر توسط برنامه‌ای به نام بایوس چک می‌گردد و زمانی که مشکلی در هرکدام از آن‌ها رخ‌داده باشد، این فرآیند متوقف می‌گردد. ما می‌توانیم از طریق بوق‌هایی که توسط سیستم bios پخش می‌گردد از نوع مشکلی که برای سیستم به وجود آمده است مطلع شویم. برای این کار با توجه به مادربردمان حافظه رم سازگار با آن را پیداکرده و جایگزین رم‌های قبلی می‌نماییم. معمولاً هر نرم‌افزاری که ما تهیه می‌کنیم حداقل سخت‌افزاری را که برای اجراشدن نیاز دارد را مشخص کرده است. در این حالت نرم‌افزار قبلی را پاک‌کرده و آخرین نسخه نرم‌افزار را نصب می‌نماییم.

http://asanbehbar.ir