درآمد HBM از 10 میلیارد دلار عبور می کند زیرا SK hynix اولین سهم درآمد دو رقمی را پیش بینی می کند

درآمد HBM از 10 میلیارد دلار عبور می کند زیرا SK hynix اولین سهم درآمد دو رقمی را پیش بینی می کند

این شرکت با ارائه بینش نادری از مقیاس فروش حافظه HBM – و رشد آن در مواجهه با تقاضای بی سابقه از سوی فروشندگان شتاب دهنده هوش مصنوعی – اخیراً فاش کرد که انتظار دارد فروش HBM “درصد دو رقمی از فروش تراشه های DRAM خود را تشکیل دهد. ” امسال. که اگر این اتفاق بیفتد، نشان دهنده جهش قابل توجهی در فروش حافظه با پهنای باند بالا و قیمت بالا خواهد بود.

همانطور که برای اولین بار توسط رویترز گزارش شد، کواک نو جونگ، مدیرعامل SK hynix اظهار داشت که او انتظار دارد فروش HBM یک درصد دو رقمی از فروش تراشه های DRAM آن در سال 2024 را تشکیل دهد. ، HBM 20.1٪ از درآمد DRAM در سال 2024 را به خود اختصاص خواهد داد که بیش از دو برابر شدن سهم درآمد 8.4٪ HBM در سال 2023 است.

و در حالی که SK hynix درآمد DRAM خود را بر اساس نوع حافظه به طور منظم تقسیم نمی کند، کمی برون یابی نشان می دهد که آنها در مسیر رسیدن به میلیاردها درآمد HBM برای سال 2024 هستند – احتمالاً قبلاً از مرز میلیارد دلار عبور کرده اند. 2023. طبق آمار Statista و TrendForce، سال گذشته درآمد DRAM SK hynix به 15.941 میلیارد دلار رسید. بنابراین SK hynix تنها به 12.5 درصد از درآمد سال 2024 خود نیاز دارد تا از HBM (با فرض درآمد ثابت یا مثبت به طور کلی) تامین شود تا بتواند از فروش 2 میلیارد HBM عبور کند. و حتی این یک تخمین کم توپ است.

به طور کلی، SK hynix در حال حاضر حدود 50٪ از بازار HBM را در اختیار دارد و در چند سال گذشته تا حد زیادی بازار را با سامسونگ تقسیم کرده است. با توجه به این سهم و انتظار می رود که درآمد صنعت DRAM در سال 2024 به 84.150 میلیارد دلار افزایش یابد، SK hynix می تواند در سال 2024 به میزان 8.45 میلیارد دلار در HBM درآمد داشته باشد، اگر برآوردهای TrendForce درست باشد.

لازم به ذکر است که با تقاضا برای سرورهای هوش مصنوعی در سطوح بی سابقه، هر سه سازنده پیشرو DRAM آماده افزایش ظرفیت تولید HBM در سال جاری هستند. قابل توجه ترین در اینجا یک Micron تقریباً غایب است، که اولین فروشنده ای بود که در اوایل سال جاری شروع به ارسال حافظه HBM3E به NVIDIA کرد. بنابراین، اکثریت تقریباً اکثریت بازار HBM SK hynix ممکن است امسال کمی دچار تزلزل شود، هرچند که با افزایش روزافزون آنها دلیل کمی برای شکایت ندارند. در نهایت، اگر طبق پیش بینی ها، فروش HBM به 16.9 میلیارد دلار برسد، همه سازندگان حافظه از رشد قابل توجه درآمد HBM در ماه های آینده برخوردار خواهند شد.

منابع: رویترز، TrendForce

مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup