قیمت و خرید درایو نوری و انواع دی وی دی و بلوری رایتر اینترنال لیون کامپیوتر | techpowerup

تا چندی مجله خبری سخت افزار کامپیوترش، اصلی‌ترین درایو نوری در کامپیوتر سی دی رام بود اما با تولید DVD رام ها، امروزه کمتر کسی از سی دی رام در کامپیوتر استفاده می‌کند. دیسک گردان های DVD-ROM امروزی از نسل سوم هستند و می توان آنها را بدون هیچ مشکلی در یک سیستم تحت ویندوز نصب کرد. CD وDVD دو لوح ذخيره سازی اطلاعات می باشند که در ظرفیت ذخیره سازی با یکدیگر تفاوت دارند. دی وی دی می تواند حجم بسیار بالاتری از اطلاعات مانند فایل های صوتی، تصویری، فیلم، اسناد و اپلیکیشن ها را در خود ذخیره کند.

  • خب بحث را با بررسی خود دی وی دی رایتر لپ تاپ شروع می کنیم داخل دی وی دی رایتر از سه بخش کلی تشکیل شده که هر کدام از آنها وظیفه مخصوص به خود را دارند که هر کدام را به صورت جدا گانه توضیح خواهیم داد .
  • دی وی دی رایتر اکسترنال جدید شرکت ونتوبا تمامی نسخه‌های سیستم‌عامل محبوب ویندوز سازگار است.
  • نزدیک به 10 سال قبل اغلب لپ تاپ ها و کامپیوترها دارای درایوی جهت نوشتن یا خواندن دی وی دی یا سی دی بودند.
  • اما این رسانه‌ ها کم کم با گسترش اینترنت پر سرعت و همچنین ارزان شدن فلش ‌درایو ها، کارت‌ های حافظه‌ و هارد دیسک‌ ها کاربرد اولیه خود را از دست داده اند.

بنابراین حتما در زمان خرید نوعی را انتخاب کنید که دارای گارانتی باشد. همیشه سی دی ها و یا دی وی دی هایی در جعبه رایتر وجود دارد که هنوز هم متوجه کاربرد آن ها نشده ام! در این نوع در دی وی دی درایو، اگر شما دیسک را بر لبه‌ی دستگاه قرار دهید، دیسک به داخل کشیده می‌شود؛ مانند دی وی دی درایور های ماشین. ، دارای سرعت بالایی در رایت انواع سی دی می باشند اما در رایت دی وی دی ها سرعت کمتری دارا می باشند.

ذخیره در فهرست علاقه‌مندی‌ها

یکی از موضوعات مهم دیگر در این زمینه، افراد مجرب و حرفه‌ای هستند که می‌توانند هزینه تعمیر دی وی دی رایتر لپ تاپ را برای مراجعه کنندگان به مراتب کاهش دهند. از این رو ما مرکز پی سی بلد را به ما پیشنهاد می‌کنیم که سال‌ها است در زمینه تعمیرات و خدمات کامپیوتری تجربه دارند. حال که با دو مفهوم ” درایو نوری ” و ” درایو اکسترنال ” آشنا شدید به راحتی می‌توانید حدس بزنید که درایو نوری اکسترنال چیست.

http://asanbehbar.ir

این مدل از درایو نوری اکسترنال پایونربا وزنی بسیار سبک و طراحی باریک ، مناسب برای حمل و نقل آسان طراحی و تولید شده است. این محصول انرژی مورد نیاز خود را از طریق کابلUSB تامینمی‌کند و نیازی به کابل برق اضافه برای تغذیه ندارد. به این معنی که بعد از متصل کردن کابلUSB، لپ‌تاپ یا کامپیوتربه‌طور اتوماتیکآن را شناساییمی‌کند و برای استفاده از آننیازی به نصب درایور و یا نرم افزاری خاص نخواهید داشت. این محصول از جنس پلاستیک و با ضخامتیبسیار کم و به اصطلاح به‌صورت اسلیم ساخته شده است که علاوه بر ظاهر زیبا، وزنیبسیار پایین و سبک (220 گرم) رابه آن داده است.

راهنمای آی تی بازار

خرابی موتور، لنز و یا سوختن دی وی دی رام می تواند از مهمترین دلایل تعویض دی وی دی رام کامپیوتر لنوو باشد. یکی از اصلی ترین نکات توجه به میزان سرو صدایی است که از درایو های دی وی دی و سی دی شنیده می شود. در این درایو ها هنگام خواندن و یا نوشتن دیسک های نوری می چرخند و همین سبب می گردد صدا ایجاد شود. بهتر است به سراغ محصولاتی بروید که دارای فناوری کاهش نویز باشد تا از به وجود آمدن صدا تا حد بسیاری جلوگیری نماید.

مقایسه قیمت دی وی دی و بلوری رایتر در 6 برند