سامسونگ اولین DRAM CXL صنعت را توسعه می دهد که از CXL 2.0 پشتیبانی می کند

Samsung Electronics، پیشرو جهانی در فناوری پیشرفته نیمه هادی، امروز از توسعه اولین DRAM 128 گیگابایتی (GB) صنعت برای پشتیبانی از Compute Express Link (CXL) 2.0 خبر داد. سامسونگ در این پیشرفت تاریخی در پلتفرم Intel Xeon از نزدیک با اینتل همکاری کرده است.

جیم پاپاس، مدیر ابتکارات فناوری در شرکت اینتل، گفت: «اینتل از همکاری با سامسونگ برای سرمایه گذاری در اکوسیستم CXL پر جنب و جوش هیجان زده است. اینتل به همکاری با سامسونگ برای پیشبرد رشد و پذیرش محصولات CXL نوآورانه در سراسر صنعت ادامه خواهد داد. “

CXL یک رابط نسل بعدی است که کارایی شتاب دهنده ها، DRAM و دستگاه های ذخیره سازی مورد استفاده با پردازنده ها در سیستم های سرور با کارایی بالا را بهبود می بخشد. از آنجایی که پهنای باند و ظرفیت آن با استفاده از DRAM اولیه قابل افزایش است، انتظار می‌رود پیشرفت‌های فناوری موجی را در بازار محاسبات نسل بعدی ایجاد کند، جایی که فناوری‌های کلیدی مانند هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) منجر به افزایش سریع تقاضا برای پردازش داده های با توان بالا.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

سامسونگ قصد دارد تا اواخر امسال تولید انبوه CXL 2.0 DRAM را آغاز کند و قرار است پیشنهادات بیشتری را در ظرفیت های مختلف برای پاسخگویی به تقاضا برای برنامه های محاسباتی آینده عرضه کند.

با تکیه بر توسعه اولین CXL DRAM مبتنی بر CXL 1.1 در صنعت در ماه می 2022، انتظار می رود سامسونگ با معرفی 128 گیگابایت CXL DRAM مبتنی بر CXL 2.0، تجاری سازی راه حل های حافظه نسل بعدی را تسریع کند. CXL DRAM جدید از رابط PCle 5.0 (x8 خطوط) پشتیبانی می کند و پهنای باند تا 35 گیگابایت در ثانیه را ارائه می دهد.

جانگ سوک چوی، معاون تیم برنامه‌ریزی کسب‌وکار جدید در سامسونگ الکترونیکس، گفت: «سامسونگ الکترونیکس به‌عنوان عضوی از هیئت‌مدیره کنسرسیوم CXL همچنان در خط مقدم فناوری CXL قرار دارد. “این توسعه پیشگامانه بر تعهد ما برای گسترش بیشتر اکوسیستم CXL از طریق مشارکت با مراکز داده، سرورها و شرکت‌های تراشه‌ست در سراسر صنعت تاکید می‌کند.”

برای اولین بار، CXL 2.0 از ادغام حافظه پشتیبانی می کند – یک تکنیک مدیریت حافظه که چندین بلوک از حافظه CXL را روی یک پلت فرم سرور متصل می کند تا یک Pool را تشکیل دهد و به میزبان ها اجازه می دهد تا به صورت پویا حافظه را در صورت نیاز از استخر تخصیص دهند. فن آوری جدید به مشتریان اجازه می دهد تا کارایی را به حداکثر برسانند و در عین حال هزینه های عملیاتی را کاهش دهند، که به مشتریان کمک می کند منابع را مجدداً برای تقویت حافظه سرور خود سرمایه گذاری کنند.

استفان تای، رئیس شرکت فناوری مونتاژ گفت: «مونتاژ برای تولید انبوه اولین کنترلرهایی که از CXL 2.0 پشتیبانی می‌کنند، هیجان‌زده است. “ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری خود با سامسونگ برای پیشرفت فناوری CXL و گسترش اکوسیستم آن هستیم.”

تحریریه Techpowerup