اینتل از اولین هدف خود در سال 2030 فراتر رفت: 2 میلیارد دلار در هزینه های مختلف فروشندگان

برای هر فرصت جدید منبع یابی، تیم های منبع یابی ما حداقل یک شرکت مالکیت متنوع را در روند مناقصه قرار می دهند. برای قراردادهای بزرگتر ما که در آن گزینه های فروشنده مختلف در مقیاس یا تخصص مورد نیاز وجود ندارد، ما انتظارات مخارج مختلفی را در مذاکرات لحاظ می کنیم. این ممکن است منجر به تعهدات بزرگتر از حد انتظار شود. به عنوان مثال، اولین پیمانکار عمومی پروژه ما در اوهایو متعهد به 20٪ هزینه های متنوع است که بیش از 10٪ پیش بینی شده در خط مشی تنوع تامین کننده ما است. اهداف مخارج داخلی مختلف همچنان در ساختار پاداش کارکنان سالانه اینتل گنجانده خواهد شد و بر اهمیت آن نه تنها در تدارکات، بلکه در تمام واحدهای تجاری تاکید می کند.

در سال 2018، اینتل به همراه سه تا از بزرگترین تامین کنندگان ما، ایجاد کارگروه SEMI Manufacturing Owners Diversity (MOD) را برای افزایش آگاهی و فرصت رهبری کرد. این کارگروه اکنون شامل بیش از 70 شرکت، شرکت‌های متعلق به مالکان مختلف و سازمان‌های غیردولتی گواهی‌دهنده است و پایه‌ای از تنوع را برای زنجیره تامین نیمه‌رساناها ایجاد کرده است که قبلاً وجود نداشت. علاوه بر این، این گروه به طور فعال توسعه یک استاندارد SEMI را با تعاریف مشترک و بهترین شیوه‌ها برای حمایت از تنوع مالکیت تامین‌کننده جهانی ترویج می‌کند.

سه سال پیش، اینتل هدف خود را برای افزایش هزینه های سالانه جهانی با فروشندگان مختلف به 2 میلیارد دلار تا سال 2030 اعلام کرد. ما مفتخریم که گزارش دهیم که در سال 2022، هشت سال زودتر از برنامه، به 2.2 میلیارد دلار هزینه از سوی تامین کنندگان مختلف رسیده ایم. این 2.2 میلیارد دلار تقریباً 15 برابر مجموع سالانه زمانی است که برنامه تنوع تامین کنندگان ما در سال 2015 راه اندازی شد و نتایج ما را از سال 2019 دو برابر می کند.

تعهد اینتل به یک زنجیره تامین فراگیرتر به ما این امکان را می دهد که از قدرت خرید خود برای بستن شکاف های اجتماعی در پیگیری شیوه های تجاری منصفانه استفاده کنیم. نقطه عطف امروز شامل دو هدف دیگر است که قبلا تکمیل شده اند:

  • 250 میلیون دلار با فروشندگان سیاه پوست آمریکایی تا پایان سال 2023 خرج شده است.
  • 800 میلیون دلار هزینه سالانه با فروشندگان متعلق به اقلیت در سراسر جهان تا پایان سال 2023.

ما توانایی دستیابی به اهداف خود را زودتر از موعد به فرآیندها و مشوق های خود نسبت می دهیم که فروشندگان مختلف را تشویق می کند تا با ما همکاری کنند. علاوه بر این، با توجه به گسترش سریع تولید ما در سراسر جهان در چند سال گذشته، ما این فرصت را داشته ایم تا از تامین کنندگان بیشتری نسبت به قبل استفاده کنیم.

چرا مهم است
فراتر از تأثیری که فناوری ما بر زندگی مردم می گذارد، ما در تلاش هستیم تا تغییرات مثبتی در زنجیره تأمین و در جوامع خود ایجاد کنیم. توسعه یک اکوسیستم نیمه هادی متنوع فرصت های عادلانه ای را برای افراد از گروه هایی که از لحاظ تاریخی محروم هستند ایجاد می کند و به ارتقای جوامع آنها کمک می کند. با همکاری با تامین کنندگان با علایق مختلف، انعطاف پذیری خود را افزایش می دهیم و ارزش جدیدی را در زنجیره تامین جهانی و جوامعی که در آن فعالیت می کنیم تولید می کنیم.

یک زنجیره تامین متنوع و فراگیر همچنین رقابت بیشتری را معرفی می کند و به نوآوری کمک می کند. فروشندگان با مالکیت های مختلف ثابت کرده اند که دیدگاه های متفاوت و راه حل های نوآورانه ای را ارائه می دهند که به نفع مشتریان و ذینفعان ما است. به عنوان مثال، زمانی که فروشندگان مستقیم بزرگ‌تر نتوانستند یک جزء حیاتی را در سال گذشته ارائه دهند، یک فروشنده متعلق به زن موفق شد این خلاء را پر کند تا به اینتل کمک کند تعهد مشتری را انجام دهد.

در سال 2016، ما شروع به دعوت رسمی از تامین کنندگان تولید و ساخت و ساز خود کردیم تا در ساخت زنجیره تامین فراگیرتر به ما بپیوندند. ما این تامین‌کنندگان را تشویق کرده‌ایم تا برنامه‌های متنوع تامین‌کننده خود را ایجاد کنند و هزینه‌های خود را با پیمانکاران مختلفی که روی قراردادهای اینتل کار می‌کنند گزارش دهند، با تشویق آنها به امتیاز کارت امتیازی تامین‌کننده، که پیش‌نیاز جوایز تامین‌کننده معتبر است. Intel. در حالی که این ابتکار در ابتدا کوچک بود، اکنون 45 درصد از هزینه های متفرقه گزارش شده ما در سال 2022 را نشان می دهد.

تأثیرگذاری بر گنجاندن در اکوسیستم نیمه هادی
زمانی که اینتل برنامه تنوع تامین کننده خود را راه اندازی کرد، تولیدکنندگان نیمه هادی از مزایای مثبتی که تامین کنندگان مختلف برای زنجیره تامین به ارمغان می آورد بی اطلاع بودند. اینتل از طریق چندین ابتکار و مشارکت فعال با بزرگترین فروشندگان و گروه‌های صنعتی غیرمتنوع ما، فروشندگان متنوعی را به صنعت نیمه‌رساناها گسترش داده است.

از زمان آغاز تعهد مجدد ما به تنوع و گنجاندن تامین کننده (SD&I) در سال 2015، ما همچنین شاهد تاثیر مستقیم افزایش رقابت در زنجیره تامین خود بوده ایم. چهار فروشنده از پنج فروشنده متنوع فهرست شده در کارت امتیازی فروشنده اینتل از رقبای خود بهتر عمل می کنند.

و سپس: حرکت را حفظ کنید
از زمانی که اینتل در سال 2015 تمرکز خود را بر تنوع تامین کنندگان آغاز کرد، ما به طور پیوسته از تعهدات خود فراتر رفته ایم، از جمله آخرین دستیابی به هدف مخارج تامین کنندگان متنوع ما در سال 2030، و هنوز تمام نشده است. برای اینتل، تنوع تامین کنندگان کار زیادی نیست. اینطوری کار می کنیم.

ما همچنان در بازار چالش برانگیز به فعالیت خود ادامه می دهیم و در عین حال به تحول چند ساله کسب و کار خود ادامه می دهیم. همانطور که ما در تلاش برای تعیین یک هدف جدید در یک جدول زمانی تجدید شده هستیم، ما همچنان بر حفظ پیشرفت خود و ارائه فرصت هایی برای تامین کنندگان و پیمانکاران مختلف تمرکز خواهیم کرد تا به ما در این تحول کمک کنند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران