بنا بر گزارش‌ها، سازندگان حافظه انتشار قیمت‌های DRAM قراردادی را پس از زلزله تایوان متوقف کردند – انتظار می‌رود افزایش قیمت‌ها بیشتر شود.

Samsung DDR5 12nm mass production

سازندگان حافظه افشای قیمت قراردادهای DRAM را در سه ماهه دوم 2024، به دنبال زمین لرزه بزرگ در تایوان، متوقف کردند، که ممکن است به افزایش بالقوه قیمت اشاره کند. دیجی‌تایمز گزارش می‌دهد که این زمین‌لرزه باعث اختلال در عملیات ویفر ویفر شده و بر عرضه آن تأثیر گذاشته است، زیرا Micron، Samsung Electronics و SK Hynix از جمله آسیب‌دیدگان هستند. این وضعیت ممکن است منجر به افزایش شدیدتر قیمت‌ها نسبت به پیش‌بینی‌ها شود، زیرا این صنعت پیش از زلزله به دنبال قیمت‌های بالاتر بود تا بتواند خسارت‌هایی را که سازندگان حافظه در سال‌های گذشته متحمل شده بودند جبران کند.

Micron به مدت کوتاهی پس از زلزله، ارائه قیمت محصولات را برای سه ماهه دوم متوقف کرد و رقبای کره ای خود نیز به سرعت از آن پیروی کردند. خودی های صنعت فاش کردند که این تولیدکنندگان پیشرو تراشه های حافظه از قبل اقداماتی را برای حفظ روند افزایشی قیمت محصولات خود قبل از زلزله 3 آوریل آغاز کرده بودند. اکنون، به نظر بسیار محتمل به نظر می رسد که افزایش قیمت ها بیشتر از آنچه قبلاً انتظار می رفت باشد.

مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup