راهنمای خرید بهترین کامپیوتر و سیستم های پیشنهادی براساس قیمت دی 1401 شهر سخت افزار | techpowerup

برای نمونه ممکن است یک پردازنده Core i5 برای کارت گرافیک شما مناسب باشد اما از آنجایی که بازی‌های خود را بر روی مانیتور HD و با تنظیمات پایین اجرا می‌کنید، پردازنده به مانعی برای دست یابی به نرخ فریم دهی بالا تبدیل شود. در این لیست به صورت دوره‌ای «بهترین سیستم های کامپیوتر پیشنهادی» را برای علاقه‌مندان معرفی کنیم. این فهرست هر ماه به‌روزرسانی می‌شود و بهترین کامپیوتر به همراه مشخصات دقیق سخت‌افزار و قطعات موجود در بازار بر اساس بودجه لیست می‌شوند تا شما با آسودگی تمام، دست به خرید بهترین PC بزنید. تنها با مشخص کردن محدوده بودجه، می‌توانید بهترین سیستم ممکن را خریداری کنید.

  • برد اصلی به صورت یک تخته مدار الکتریکی است که اجزای اصلی کامپیوتر مثل RAM، CPU و … روی آن سوار می شوند.
  • تهیه‌ی یک پاور با توان پایین‌تر از انرژی مورد نیاز قطعات می‌تواند بر عملکرد قطعات تاثیر منفی داشته باشد و باعث کاهش عمر مفید قطعات شود؛ فلذا بایستی هنگام خرید به میزان توان خروجی پاور که بر اساس وات معرفی می‌شود، توجه کنید.
  • در مرحله اول شما باید تمام قطعات تشکیل‌دهنده یک سیستم کامپیوتری را به‌خوبی بشناسید و از انواع مدل‌ها و برندهای موجود در بازار آگاهی داشته باشید.
  • حق نشر ۱۴۰۰ تمامی حقوق برای لیون کامپیوتر محفوظ می‌باشد و هرگونه کپی‌برداری مستلزم کسب اجازۀ کتبی بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت.

مورهد تأکید کرده است که به نظر او روند نزولی ارزهای دیجیتال تمام شده است و آن‌ها شروع به صعود کرده‌اند. با توجه به نوسانات بازار، ارز، قیمت قطعات و عوامل دیگر، مشخص کردن یک بودجه‌ای ثابت برای یک کامپیوتر مخصوص بازی ارزان قیمت سخت است. برای همین در هر دوره در ویجیاتو قیمت‌ها را به روز رسانی کرده و همچنین تا جای ممکن پاسخگوی پرسش‌های شما نیز خواهیم بود.

کامپیوتر دسکتاپ HP G1 F 290

در ادامه و در مجله خبری سخت افزار کامپیوتر سری XPG از نورپردازی RGB استفاده شده که ظاهر زیبایی به آن داده و البته قابلیت شخصی‌سازی را با نرم‌افزار RGB Control دارد. از این جهت برای سیستمی که قرار است پردازش‌های سنگین مثل اجرای بازی انجام دهد، داشتن یک سیستم خنک کننده مناسب امری ضروری است. با توجه به تنوع سیستم‌های کولینگ (مایع، هوایی) گستره انتخاب در این مورد زیاد است. میکروفون کاربردی ترین وسیله در میان لوازم جانبی ضبط صداست که در سایزها و انواع گوناگونی در بازار موجود است.

نکات مهم در انتخاب مادربرد

در واقع، CPU یک رشته دستورالعمل‌ها را از یک برنامه اجرا می‌کند، سپس پس از یک مقطع ویژه زمانی دستورالعمل‌هایی از یک برنامه دیگر را اجرا می‌کند. این ویژگی که CPU زمان اجرا را بین برنامه‌ها تقسیم می‌کند، این توهم را به وجود می‌آورد که رایانه هم‌زمان مشغول اجرای چند برنامه‌است. این شبیه به چگونگی نمایش فریم‌های یک فیلم است، که فریم‌ها با سرعت بالا در حال حرکت هستند و به نظر می‌رسد که صفحه ثابتی تصاویر را نمایش می‌دهد. سیستم‌عامل همان برنامه‌ای است که این اشتراک زمانی را بین برنامه‌های دیگر تعیین می‌کند.

در عین حال باید مادربرد انتخابی حتماً از نظر درگاه‌های ارتباطی، شکاف‌های توسعه و حجم و سرعت حافظه رم قابل نصب با نیاز شما و دیگر قطعات سیستم هم خوانی داشته باشد. کامپیوتر دسکتاپ به علت قیمت متعادل تر نسبت به سایر کامپیوتر ها و همچنین امکانات بالا تر و با کیفیت تری که نسبت به کامپیوتر هایی همچون لپ تاپ و یا تبلت یا کامپیوتر بدون کیس دارد، طرفداران بیشتری دارد. چند کامپیوتر گیمینگ میان رده معرفی شده در این مقاله توانایی اجرای بازی‌های جدید نسل نهم را با تنظیمات معمولی یا بالا خواهند داشت. علاوه بر این چنین سیستمی نیاز روزانه شما به وب گردی، اجرای محتوای‌های صوتی و ویدئویی، نمایش فایل و اسناد و اجرای بدون اختلال نرم افزارهای سنگین را به راحتی برآورده خواهد کرد. سیستم معرفی شده یک کامپیوتر دسکتاپ عالی و یک میان رده در ورک استیشن و یک سیستم خوب گیمینگ محسوب خواهد شد. هر کدام از این لوازم جانبی ذکر شده، در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

http://asanbehbar.ir

تحریریه Techpowerup