آداپتور 8 پین PCIe به ATX 12VHPWR همراه با کارت‌های گرافیک سری RTX 40 دارای عمر محدود 30 چرخه اتصال-قطع است.

ظاهراً آداپتور فقط برای حداکثر 30 چرخه اتصال/قطع ایمن مناسب است، قبل از نیاز به یکی دیگر. برای اکثر گیمرهایی که نقشه را نصب می کنند و سال ها آن را فراموش می کنند، این نباید مشکلی ایجاد کند. با این حال، برای اورکلاکرها و علاقه مندان به استفاده از کارت در یک نیمکت در فضای باز و تکیه بر تعداد زیادی کارت متحرک، این می تواند آزاردهنده باشد. روزنامه‌نگاران فناوری (بازبینی‌کنندگان) نیز کارت‌های گرافیک زیادی را تعویض می‌کنند، اما احتمالاً چندین آداپتور از این دست از چندین نمونه، یا منبع تغذیه با کانکتور 12+4 پین دارند.

بهترین حدس ما این است که این یک محدودیت مکانیکی است که توسط NVIDIA برای حداکثر تعداد دفعاتی که آداپتور می‌تواند چرخه‌های اتصال را پیش از فرسودگی تماس‌هایش و به خطر افتادن امنیت آن انجام دهد، ارزیابی شده است. اگر به تصویر بالا دقت کنید، آداپتور دارای یک آرم NVIDIA روی آن است، به این معنی که NVIDIA این آداپتور را مستقیماً در اختیار شرکای AIC قرار می دهد تا آنها را با کارت های سفارشی خود اضافه کنند (و برای توسعه آداپتورهای خود به آنها اعتماد نکنید. ). کانکتور 12VHPWR ممکن است کوچک به نظر برسد، اما نه تنها قادر است 600 وات را به طور مداوم ارائه دهد، بلکه می تواند 200٪ گردش (افزایش مختصر در مصرف برق) را نیز مدیریت کند، که به معنای 1200 وات است. این مقدار جریان زیادی است (12 ولت، 100 آمپر، برای شروع کافی است. یک خودرو)، و بنابراین NVIDIA هیچ خطری از نظر ایمنی نمی پذیرد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

PSU با کانکتورهای 12+4 پین اصلی ATX 12VHPWR نادر است، به این معنی که برخی از کاربران اولیه کارت‌های گرافیک GeForce RTX 4090 “Ada” به کابل آداپتور متکی هستند که کانکتورهای برق PCIe را 8 پین در یک 12VHPWR تبدیل می‌کند. کانکتوری که به کارت گرافیک وصل می شود. کارت هایی که مشخصات پایه را برآورده می کنند شامل آداپتورهایی هستند که سه کانکتور 8 پین PCIe را تبدیل می کنند (برای خروجی 450 وات مطابق با مشخصات مرجع RTX 4090). در حالی که برخی از کارت‌های اورکلاک شده پریمیوم RTX 4090، مانند ZOTAC RTX 4090 AMP Extreme، شامل آداپتورهایی هستند که تا چهار PCIe 8 پین را به یک 12VHPWR تبدیل می‌کنند و توانایی قدرت 600 وات آن را به حداکثر می‌رسانند. صفحه محصول ZOTAC AMP Extreme دارای این عبارت جالب است. آداپتور در جعبه: “عمر محدود با حداکثر 30 اتصال/قطع”.