به طرز شگفت انگیزی، برخی از مشکلات موجود در Steam Deck و همچنین مشکلات مشاهده شده در AMD FSR 2 و NVIDIA DLSS را برطرف می کند. لیست طولانی ای از رفع مشکلات مختلف وجود دارد. Naughty Dog مشتاق بود به این نکته توجه کند که آنها هنوز در حال نظارت بر گزارشهای بهبود و اصلاحات آینده هستند و فعالانه در حال بهینهسازی هستند، روی ثبات بازی کار میکنند و اصلاحات اضافی را پیادهسازی میکنند.
در اینجا یادداشت های انتشار کامل آمده است:
نکته مهم برای کاربران NVIDIA: مطمئن شوید که آخرین نسخه GeForce Game Ready Driver (531.61) را از اینجا دانلود کنید.
اضافه شدن گزینه های جدید سازگاری صوتی (گزینه ها > صدا > سازگاری)
- راه خروج: صداهایی که از طریق درایور صدای فضایی سیستم عامل پخش می شوند را تنظیم کنید. اگر صدایی خفه، از دست رفته یا به طور غیرمعمول آرامی را تجربه می کنید، تنظیمات مختلف را انتخاب کنید. برای مثال، اگر در طول کات سین ها با موسیقی یا دیالوگ های غیرعادی آرام مواجه شدید، به جای حالت هیبریدی پیش فرض، حالت فضایی را امتحان کنید.
- تاخیر: تأخیر کوتاه بین زمانی که یک جلوه صوتی درخواست می شود و زمانی که پخش می شود تنظیم کنید. تأخیر بالاتر، قابلیت اطمینان پخش صدا را، به ویژه در پردازنده های با مشخصات پایین تر، بهبود می بخشد. اگر صدا، کلیک یا صدای ناهنجار را تجربه کردید، این مقدار را افزایش دهید. تأخیرهای بالاتر همچنین مشکلات مربوط به رابط های صوتی پیکربندی شده با اندازه های بافر بزرگ و برخی هدست های بی سیم را حل می کند. توجه: برای اعمال این تغییر باید بازی را دوباره راه اندازی کنید.
- کنترلهای صفحهکلید و ماوس (KBM) بهروزرسانی شده تا به بازیکنان اجازه میدهد تا کلیدهای پیکان را مجدداً اختصاص دهند
- رابط کاربری (UI) “Building Shaders %” را بهروزرسانی کرد تا پیشرفت یکنواختتر ردیابی شود
- صدا در تیتراژ پایانی قابل دسترسی از طریق بازی اصلی، چپ پشت یا منوی اضافی بازیابی شد
- مشکلی را که ممکن است هنگام باز کردن یک مجموعه در رابط کاربری Backpack و سپس تلاش برای راهاندازی مجدد یا ترک بازی رخ دهد، برطرف کرد.
- رفع تصادفی که ممکن است هنگام نشستن (برای مدت طولانی) یا ورود به مناطق جنگی رخ دهد.
- مشکلی که در آن کیفیت بافت درون بازی کمتر از تنظیمات کیفیت هدفگذاری شده به نظر میرسید، برطرف شد
- رفع مشکلی که در آن رابط کاربری کوله پشتی پلیر پس از تغییر مقیاس رندر نمایش داده نمیشد (گزینهها > نمایشگر > مقیاسگذاری DPI > حالت مقیاسگذاری DPI). مقیاس > مقیاس رندر)
- رفع مشکلی که در آن NPC دشمن میتوانست در صورتی که جوئل یک چرخش سریع یک ورودی انجام میدهد در حالی که دشمن مذکور را نگه داشته است، T-pose کند.
- مشکلی که در آن جابجایی چراغ قوه شخصیت بازیکن میتواند باعث تغییر لحظهای قابل مشاهده در محیط شود، برطرف شد
- مشکلی که در آن استفاده از چراغ قوه در مناطق تاریکتر میتواند باعث خراب شدن نورپردازی شود، برطرف شد
- مشکلی که در آن نور و مه با وضوح کمتر در تنظیمات Ultra ظاهر میشد، برطرف شد
- مشکلی که در آن رابط کاربری VRAM هنگام کاهش وضوح نمایشگر به درستی به روز نمی شد، برطرف شد
- مشکلی که در آن انعکاس آب ممکن است خراب یا پیکسلی به نظر برسد، برطرف شد
- مشکلی که در آن درخواستهای Quicktime event UI در تنظیمات حداقل مشخصات رندر نمیشد، برطرف شد
- مشکلی که در آن حرکت سریع به چپ و راست هنگام نشانهگیری میتواند باعث تاخیر ناخواسته دوربین شود، برطرف شد
- رفع مشکلی که در آن ردیابی کلکسیونی مشتری Steam و Epic با ردیابی کلکسیونی درون بازی مطابقت نداشت و از باز شدن قفل دستاوردها جلوگیری کرد.
- مشکلی که در صورت پخش با FPS بالاتر، ممکن است انیمیشن های پخش کننده به درستی پخش نشود، برطرف شد
- [Photo Mode] رفع مشکلی که در آن صفحهخوان ورودیهای KBM ‘Move’ و ‘Rotate’ را ثبت نمیکند.
- [Photo Mode] رفع مشکلی که در آن نمایشگر آمار عملکرد (HUD) هنوز پس از پنهان کردن منو قابل مشاهده بود
- [Lakeside Resort, Bus Depot] افزایش بارگذاری فعال برای کاهش زمان بارگذاری در طول بازی
- [Bill’s Town] رفع مشکلی که در آن بازیکنان میتوانند توانایی لغو بارگذاری مجدد خود را در حالی که از دام بیل آویزان هستند از دست بدهند.
- [Tommy’s Dam] رفع مشکلی که در آن تعامل با Training Manual باعث می شد بازیکن مجبور شود اسلحه El Diablo را بردارد و حرکت دوربین را قفل کند.
- [The University] رفع مشکلی که در آن پس از باز کردن در توسط جوئل، هنگام مبارزه با NPC دشمن، دستور غوغا ناپدید میشد.
- [Lakeside Resort] رفع مشکلی که در آن صفحه بارگیری در حین مبارزه ظاهر می شود
- [Lakeside Resort] مشکلی که باعث می شد بازیکن پس از باس دعوای دیوید به مشت نخورد، برطرف شد
- [Bus Depot] مشکلی که در آن عناصر هندسی خراب یا منفجر میشدند برطرف شد
- [New Game+] مشکلی که در آن با وجود اینکه آخرین بازی بارگذاری شده بود، هنگام انتخاب فصل، حالت New Game+ حذف شد
حساب مستقل را پشت سر گذاشت
- صدا در کات سین آخر فلاش بک با الی و رایلی بازیابی شد
- رفع خرابی هنگام روشن کردن ژنراتور در حالی که الی و جوئل پوسته های سفارشی را فعال کرده بودند.
- مشکلی در مرکز خرید برطرف شد که در آن بنرهای بالای فروشگاه فرو ریخته Pixitek پس از خروج از پت شاپ به وضوح سوسو می زدند.
- رفع مشکلی که در آن پس از تغییر اندازه بازی در حالت پنجره ای، Riley Pendant نسبت تصویر خود را هنگام چرخش حفظ نمی کرد.
دسترسی
- مشکلی که مانع از استفاده بازیکنان از ذره بین صفحه با دستورات KBM می شد، برطرف شد
محل
- [German] ترجمه به روز شده در رابط کاربری shaders
- [Simplified/Traditional Chinese] مشکلی که در آن حروف به درستی نمایش داده نمی شد، برطرف شد
فروشگاه Epic Games
- مشکلی که در آن دستاورد «آشنایی با شما» در طول پیشرفت طبیعی بازی باز نمیشد، برطرف شد
سیگار کشیدن
- مشکلی که در آن هاگ ها در جهان ممکن بود خراب یا توده به نظر برسند برطرف شد
پل بخار
- مشکلی را برطرف کرد که در آن رابط کاربری بومی با فرمان «Watch» همپوشانی داشت
- رفع مشکلی که در آن ویژگی حسگر حرکت DualSense نمیتوانست پخش کننده را که دوربین را تکان میدهد ثبت کند تا چراغ قوه را تعمیر کند.
- [Left Behind] افزایش اندازه UI دکمه های مینی بازی Arcade
AMD
- رفع مشکلی که در آن جابجایی چراغ قوه شخصیت بازیکن میتواند باعث شود در صورت فعال بودن AMD FSR 2، محیط برای لحظهای خراب به نظر برسد.
Nvidia
- رفع مشکلی که در آن اجرای بازی روی تنظیمات Ultra در پردازندههای گرافیکی انویدیا میتواند منجر به خراب شدن گرافیک یا خرابی در حین بازی شود.
- مشکلی را که ممکن است هنگام بارگیری در یک بازی ذخیره شده در پردازنده گرافیکی Nvidia رخ دهد، برطرف کرد
- مشکلی که در آن تغییر تنظیمات NVIDIA DLSS Super Resolution Sharpening تاثیری نداشت، برطرف شد
- [Nvidia 3070 GPU] سطح جزییات موی شخصیت را افزایش می دهد تا کمتر متزلزل به نظر برسد
(پس از بررسی بیشتر، ممکن است این باگ همچنان وجود داشته باشد و تیم ما در حال کار بر روی رفع آن برای رفع مشکل در آینده است.)
ما در Naughty Dog و شرکای ما در Iron Galaxy گزارشهای بازیکنان را از نزدیک زیر نظر داریم تا از بهبودها و اصلاحات آینده پشتیبانی کنیم. ما به طور فعال در حال بهینه سازی هستیم، روی ثبات بازی کار می کنیم و اصلاحات اضافی را پیاده سازی می کنیم که همه در به روز رسانی های آتی که به طور منظم منتشر می شوند گنجانده خواهند شد.