همراه با افزایش محصول گرافیکی ASP (به این معنی که NVIDIA به ازای فروش کارت گرافیک درآمد بیشتری کسب می کند)، تعداد کارت های گرافیکی که به مشتریان ارسال می شود افزایش می یابد – با نرخ 11٪ از تعداد کارت های گرافیک بیشتر فروخته شده در هر سال. بنابراین NVIDIA فقط کارتهای گرافیک گرانتر را نمیفروشد. آنها نیز بیشتر می فروشند. این شرکت انتظار دارد که نتایج مالی آن همچنان بهبود یابد، حتی با پیوستن بازیکنان بیشتری به جمع. به گفته این شرکت، در دوره پنج ساله گذشته به طور متوسط سالانه 50 میلیون گیمر اضافی وارد بازار شده اند – و انتظار نمی رود که این رقم کاهش یابد.
در حالی که افزایش قیمت کارتهای گرافیک (به وضوح) خبر خوبی برای NVIDIA و سرمایهگذاران آن است، نمیتوان این موضوع را برای مصرفکنندگانی که این کارتهای گرافیک را خریداری میکنند، گفت. پس از بیش از یک سال با خشکسالی شدید در کانال توزیع کارت گرافیک و افزایش 300 درصدی قیمت ها در MSRP، جای تعجب نیست که گیمرها برای Ampere (به آن مالیات Ampere می گویند) بیشتر از محصولات نسل قبلی پرداخت می کنند. با این حال، بعید است که مصرفکنندههای معمولی این را به عنوان معاملهای مانند NVIDIA ببینند.
مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران