جیتش اوبرانی، سرپرست تحقیقات ردیابهای موبایل و دستگاه مصرفکننده IDC، گفت: «تقاضای مصرفکننده کمتر باقی ماند، اگرچه فعالیتهای تبلیغاتی اپل و سایر بازیکنان به کاهش افت و کاهش موجودی کانال تا چند هفته در کل کمک کرد.» عرضه همچنین با کاهش سفارشها به پایینترین قیمتهای جدید واکنش نشان داد و اپل تنها استثنا بود زیرا عرضه آنها در سه ماهه سوم برای جبران سفارشهای از دست رفته ناشی از قرنطینه در چین در سه ماهه دوم افزایش یافت.
لین هوانگ، معاون تحقیقات، دستگاهها و نمایشگرها در IDC، افزود: «علاوه بر حجم حملونقل، ما در این سهماهه تکامل میانگین قیمتهای فروش (ASP) را از نزدیک زیر نظر خواهیم گرفت. “کمبودها در چند سال گذشته به شدت منجر به تغییر خط تولید به سطح بالا شده است. این امر، همراه با افزایش هزینه های قطعات و لجستیک، ASP ها را پنج چهارم متوالی افزایش داده است. به 910 دلار در سه ماهه اول 22، بالاترین قیمت از سال 2004. با کاهش تقاضا، تبلیغات در نوسان کامل و کاهش سفارشات، افزایش ASP در سه ماهه دوم سال 22 معکوس شد. ASP نشان دهنده یک بازار در حال کاهش است.