اینتل نقشه راه پردازنده Xeon به روز شده را برای 2023-2025 ارائه می کند

بیشتر به آینده
اینتل که برای اولین بار به صورت عمومی به آن پرداخته است، به اجرای نقشه راه E-core خود با پیگیری Sierra Forest: Clearwater Forest ادامه خواهد داد. Clearwater Forest که در سال 2025 وارد بازار می شود، بر روی Intel 18A تولید خواهد شد، گره ای که اینتل قصد دارد به رهبری فرآیند دست یابد – نقطه اوج استراتژی پنج نود در چهار سال این شرکت.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

نوآوری MCR DIMM به اوج افزایش پهنای باند 80 درصدی نسبت به فناوری حافظه سرور نسل فعلی دست می‌یابد، و لیزا توانست پایداری Granite Rapids را در عین اشباع کردن یک زیرسیستم/نوشتن حافظه سالم برای خواندن نشان دهد.

مدیران به‌روزرسانی‌هایی را در مورد کسب‌وکار مرکز داده اینتل به سرمایه‌گذاران ارائه کردند. این شامل افشای نسل‌های آینده تراشه‌های زئون اینتل، به‌روزرسانی‌هایی در مورد پیشرفت پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل چهارم اینتل زئون (با نام رمز Sapphire Rapids) و نمایش سخت‌افزار اینتل در برابر رقبا، کارهای سنگین هوش مصنوعی و موارد دیگر بود.

همه نگاه ها – به ویژه چشم سرمایه گذاران – اکنون به مراکز داده اینتل است. ساندرا ریورا، گرگ لاوندر و لیزا اسپلمن از اینتل میزبان یک وبینار بودند که بر مرکز داده و واحد تجاری هوش مصنوعی شرکت متمرکز بود. آنها یک به روز رسانی عالی در مورد آخرین پیش بینی های بازار اینتل، برنامه های سخت افزاری، و نحوه توانمندسازی توسعه دهندگان اینتل با نرم افزار ارائه کردند.

فراخوان نقشه راه زئون
در میان Sapphire Rapids، Emerald Rapids، Sierra Forest و Granite Rapids، چیزهای زیادی در حوزه پردازنده سرور در حال انجام است. در اینجا به‌روزرسانی‌های نقشه راه Xeon شما به ترتیب ظاهر آمده است:

امروز: به روز رسانی به نسل چهارم Intel Xeon Scalable (Sapphire Rapids)

همه تولیدکنندگان اصلی تجهیزات اصلی (OEM) و تولیدکنندگان طراحی اصلی (ODM) سیستم‌های Xeon نسل چهارم را ارائه می‌کنند و 10 ارائه‌دهنده برتر خدمات ابری جهانی در حال کار برای استقرار خدمات در نسل چهارم Xeon هستند. این بالاترین کیفیت پردازشگر مرکز داده ای است که اینتل تا به حال ارائه کرده است و این افزایش به شدت ادامه دارد. لیزا اسپلمن، معاون و مدیر کل محصولات زئون اینتل، نسل چهارم Xeon 48 هسته‌ای را به‌صورت سر به سر با پردازنده نسل چهارم 48 هسته‌ای AMD Epyc به نمایش گذاشت. نتیجه؟ Xeon نسل چهارم اینتل با افزونه‌های ماتریس پیشرفته اینتل (Intel AMX) بهبود عملکرد متوسط ​​4 برابر آخرین فناوری رقابتی را در طیف گسترده‌ای از بارهای کاری یادگیری عمیق ارائه می‌کند.

Q4 2023: نسل پنجم Intel Xeon Scalable (با اسم رمز Emerald Rapids)

Emerald Rapids محصول بعدی Intel Performance-core (P-core) است. از امروز، به طور رسمی به عنوان نسل پنجم Intel Xeon Scalable شناخته می شود. از آنجایی که نام رمز خود را کنار گذاشته و نام تجاری رسمی خود را در آماده سازی برای راه اندازی انجام نمی دهد، پردازنده در حال حاضر برای مشتریان نمونه برداری می شود. اعتبارسنجی حجم ادامه دارد و ساندرا ریورا، معاون اجرایی و مدیر کل مرکز داده و گروه هوش مصنوعی، به سرمایه گذاران گفت که کیفیت سیلیکون کارخانه بسیار بالا است.

نیمه اول سال 2024: جنگل سیرا

Sierra Forest، اولین پردازنده Efficiency-core (E-core) در نیمه اول سال 2024 در راه است. امروز، اینتل اعلام کرد که Sierra Forest 144 هسته در هر سوکت خواهد داشت. Sierra Forest، اولین پردازنده مبتنی بر فرآیند آینده اینتل 3، در اوایل این سه ماهه با چندین سیستم عامل در زمان بی سابقه (کمتر از یک روز) راه اندازی شد. طبق برنامه با اولین نمونه هایی که قبلاً منتشر شده است. یک نسخه ی نمایشی از Sierra Forest در ارائه امروز شامل یک عکس زیبا از Task Manager بود که 144 هسته را در حال پردازش حجم کاری نسخه ی نمایشی نشان می داد.

یک پیگیری سریع: گرانیت رپیدز

گرانیت رپیدز در سال 2024 وارد جنگل سیرا خواهد شد. در حالی که تاریخ عرضه مشخصی هنوز فاش نشده است، زمان عرضه آن به بازار از اشتراک پلتفرم با سیرا فارست سود خواهد برد. مالکیت معنوی و فناوری مشترک زمان توسعه و طراحی را به حداقل می رساند. گرانیت رپیدز به تمام نقاط عطف رسیده است و اولین قدم خارج از کارخانه و سالم است. همچنین یک نمونه برای مشتریان با بازخورد مثبت است. اسپلمن در طول نمایشی میزبان نوآوری Granite Rapids بود.

اسپلمن گفت: «ما در حال ساخت سریع‌ترین رابط حافظه جهان برای Granite Rapids هستیم. اینتل اختراع و رهبری اکوسیستم را در توسعه نوع جدیدی از DIMM به نام Multiplexer Combined Rank (MCR) کرد که به ما امکان می‌دهد بر اساس DDR5 به سرعت 8800 مگا انتقال در ثانیه برسیم.

تحریریه Techpowerup