MediaTek با چیپ‌ست‌های جدید Kompanio، عملکرد سطح پایه Chromebook را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد

آدام کینگ، معاون و مدیر کل، واحد تجاری Client Computing در MediaTek می گوید: «بهبود بهره وری انرژی، عملکرد سریع و اتصال قابل اعتماد در قلب یک تجربه کاربری استثنایی قرار دارد و این دقیقاً همان چیزی است که چیپست های جدید کمپانی مدیاتک ارائه می دهند. MediaTek به عنوان ارائه‌دهنده برتر کروم‌بوک‌های مبتنی بر Arm، جدیدترین ویژگی‌های هوش مصنوعی، اتصال، نمایشگر و تصویربرداری را در هر قیمتی در دسترس قرار می‌دهد.

هر دو شرکت Kompanio 520 و Kompanio 528 دو هسته پردازشی رده بالا Arm Cortex-A76 را در یک پردازنده هشت هسته ای به همراه یک موتور گرافیکی دو هسته ای تقویت شده برای ارائه عملکرد روان و پاسخگو قرار می دهند. هسته های Arm Cortex-A76 تا 2 گیگاهرتز در Kompanio 520 و حداکثر 2.2 گیگاهرتز در Kompanio 528 کار می کنند، در حالی که عمر باتری را به حداکثر می رساند تا کاربران بتوانند زمان بیشتری را بین بارگذاری ها صرف کنند. پردازنده قدرتمند هشت هسته‌ای همراه با حافظه و گزینه‌های ذخیره‌سازی بسیار کارآمد، عملکرد توان پردازش داده‌ای را افزایش می‌دهد، بنابراین انجام چند کار بسیار آسان است و کاربران می‌توانند در چند ثانیه شروع به کار کنند. هر چیپست دارای یک واحد پردازش هوش مصنوعی (APU) دو هسته‌ای است تا پیشرفت‌های سریع هوش مصنوعی را به برنامه‌ها و همچنین عملکرد دوربین هوش مصنوعی ارائه دهد. علاوه بر این، برندها می‌توانند راه‌حل‌های Filogic Wi-Fi 6 مدیاتک را با چیپ‌ست‌های Kompanio برای اتصال سریع و قابل اعتماد در هنگام پخش جریانی و بازی در فضای ابری ترکیب کنند.

مدیاتک امروز چیپ‌ست‌های جدید شرکتی خود را برای کروم‌بوک‌ها معرفی کرد: Kompanio 520 و Kompanio 528. با بهبود عملکرد محاسباتی و عمر باتری برای کروم‌بوک‌های سطح پایه، چیپ‌ست‌های جدید Kompanio تجربه‌ای بی‌نظیر ارائه می‌دهند که به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد مرور، بازی‌های ابری، پخش جریانی و استفاده از Google را داشته باشند. بازی. برنامه ها در حالی که از عمر باتری تمام روز لذت می برند.

سایر ویژگی های کلیدی چیپست های Kompanio 520 و 528 عبارتند از:

  • Arm Mali G52 MC2 2EE
  • حافظه LPDDR4x با حداکثر فرکانس 3733 مگاهرتز
  • ذخیره سازی eMMC 5.1 با صف فرمان سخت افزاری
  • Hifi 5 DSP
  • پشتیبانی از صفحه نمایش 2560 x 1200 @ 60Hz و پشتیبانی از نمایشگر خارجی 1920 x 1080 @ 60Hz
  • کدگذاری ویدیوی 1920 x 1080 با سرعت 60 فریم بر ثانیه

کروم‌بوک‌های مجهز به چیپ‌ست‌های Kompanio 520 و Kompanio 528 تا اول نیمه‌ی 2023 وارد بازار خواهند شد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

در کنار تعدادی از ارتقاء نسل بعدی پردازنده های تصویربرداری، چیپست های جدید Kompanio به سازندگان دستگاه اجازه می دهد تا کروم بوک هایی با دوربین های بزرگ 32 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر با جزئیات بالا بسازند. این چیپست ها با پشتیبانی از موتور تصویربرداری سخت افزاری مدیاتک، در پشت صحنه برای بهبود خودکار عکاسی و فیلمبرداری، حتی در شرایط کم نور، کار می کنند. موتور رسانه بهبودیافته شامل رمزگشایی VP9 و رمزگذاری H.265 برای عملکرد 2 برابر سریعتر و HiFi-5 DSP اختصاصی برای پردازش میکروفون صوتی بسیار کم مصرف است. این چیپست ها همچنین از فیلمبرداری Full HD با سرعت 60 فریم در ثانیه برای کنفرانس ویدیویی روان پشتیبانی می کنند.

Kompanio 520 و Kompanio 528 هر کدام از یک صفحه نمایش Full HD+ پشتیبانی می کنند و به کاربران اجازه می دهند یک صفحه نمایش خارجی Full HD اضافه کنند که وضوحی بیش از دو برابر چیپست های نسل قبلی ارائه می دهد. کاربران می توانند از مانیتورهای دوگانه برای انجام کارهای بیشتر در محل کار، اتصال به تلویزیون هوشمند برای پخش فیلم یا حتی استفاده از پروژکتور در محیط های آموزشی استفاده کنند.

تحریریه Techpowerup