مدیاتک با چیپست جدید Pentonic 1000 تجارب تلویزیون 120 هرتزی پرچمدار 4K را ارتقا داد

با پیوستن به مجموعه فناوری‌های تصویربرداری پیشرفته Dolby که از طریق Dolby Vision IQ در دسترس است، جزئیات دقیق، محتوای Dolby Vision بیشتری را با آشکار کردن جزئیات باورنکردنی در مناطق روشن و تاریک باز می‌کند. با بافت و عمق بیشتر، تصاویر با وضوح خیره کننده در تلویزیون های هوشمند 4K ابعاد جدیدی به خود می گیرند. علاوه بر جزئیات دقیق، فناوری نمای هوشمند مدیاتک به همراه آخرین پیشرفت های Dolby در فناوری تصویربرداری می تواند چندین جریان Dolby Vision را به طور همزمان پردازش کند. مشتریان اکنون می توانند منابع رسانه های مختلف را به طور همزمان در Dolby Vision در چندین پنجره، با جزئیات خیره کننده تماشا کنند.

موتور هوش مصنوعی روی تراشه Pentonic 1000 پیشرفت‌های هوش مصنوعی پیشرو در صنعت را با عملکرد و بازده انرژی برتر در مقایسه با سایر پلت‌فرم‌های چند تراشه ارائه می‌کند. فناوری پیشرفته AI-Super Resolution (AI-SR) مدیاتک صاف کردن لبه ها و بازسازی جزئیات را فراهم می کند تا FHD 4K به نظر برسد، در حالی که فناوری های تشخیص صحنه با کیفیت AI-PQ (AI-PQ) و تشخیص شی AI-PQ کیفیت تصویر را برای درک عمق واقعی افزایش می دهند. که محتوا را زنده می کند.

سایر ویژگی های کلیدی MediaTek Pentonic 1000 عبارتند از:

  • اتصال سریع: با پشتیبانی از Wi-Fi 6/6E، مصرف‌کنندگان می‌توانند از بازی‌های ابری با تأخیر کم و پخش جریانی 4K بدون وقفه لذت ببرند.
  • ویدئوی جهانی یکپارچه و رمزگشایی 4K120p: Pentonic 1000 نه تنها از استانداردهای محبوب ATSC 3.0، AV1، HEVC، VP9 و AVS3 پشتیبانی می کند، بلکه برای VVC (H.266) نیز طراحی شده است تا موج اول پذیرش VVC را آغاز کند.
  • ویژگی‌های صوتی پیشرفته: چیپ‌ست دارای ویژگی‌های دستیار صوتی پیشرفته است تا مصرف‌کنندگان می‌توانند از تلویزیون‌های هوشمند خود برای اتصال به سایر دستگاه‌های خانه هوشمند خود و همچنین صدای فراگیر Dolby Atmos استفاده کنند.

تلویزیون های هوشمند مجهز به پنتونیک 1000 تا سه ماهه اول سال 2023 وارد بازار خواهند شد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

الکس چن، مدیر کل واحد تلویزیون تجاری مدیاتک گفت: «ما MediaTek Pentonic 1000 را به طور خاص برای پاسخگویی به روندهای فعلی تلویزیون های هوشمند، از جمله استریم 4K، بازی های ابری، کنفرانس ویدیویی و تماشای مهمانی ها طراحی کردیم. پنتونیک 1000 با پشتیبانی از محتوای 4K HDR، نرخ فریم 120 هرتز، MEMC، پیشرفت‌های هوش مصنوعی، اتصال Wi-Fi 6/6E و کدک‌های پیشرفته مانند VVC، تجربه تماشای 4K را ارائه می‌کند.

MediaTek Pentonic 1000 یک پردازنده قدرتمند چند هسته ای، پردازنده گرافیکی دو هسته ای، واحد پردازش هوش مصنوعی (APU) اختصاصی و موتورهای رمزگشایی ویدیو را در یک تراشه واحد ترکیب می کند. این چیپست از وضوح حداکثر 4K در 120 هرتز پشتیبانی می کند و قادر به VRR تا 4K در 144 هرتز برای برنامه های بازی است. روان، تجربه ای بدون تاخیر را با حالت خودکار کم تاخیر (ALLM) ارائه می دهد.

فناوری انحصاری نمای هوشمند مدیاتک به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا منابع رسانه‌ای مختلف و کنفرانس ویدیویی را با دوستان خود به طور همزمان تماشا کنند، به لطف مجموعه فناوری‌های هوش مصنوعی مدیاتک، کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای در هر نما. نمای هوشمند با اجازه دادن به کاربران برای ارائه حداکثر هشت نما در یک صفحه نمایش (4 برابر بیشتر در مقایسه با راه حل های جایگزین) و با ارائه همگام سازی یکپارچه ویدیو و گرافیک در حین جابجایی، تعویض و تغییر اندازه پنجره ها از رقبا متمایز است.

Mathias Bendull، معاون رئیس اتاق نشیمن در آزمایشگاه Dolby گفت: «با ادغام Dolby Vision IQ با جزئیات دقیق، Pentonic 1000 تلویزیون‌های هوشمند 4K را قادر می‌سازد تا تجربه Dolby Vision را گسترش دهند. Dolby با MediaTek و شرکای OEM ما همکاری خواهد کرد تا تصویربرداری خیره کننده Dolby Vision را برای موارد استفاده بیشتر به تلویزیون های هوشمند 4K بیاورد.

مدیاتک امروز Pentonic 1000 را معرفی کرد، آخرین سیستم تلویزیون هوشمند پرچمدار خود بر روی تراشه (SoC) که برای نمایشگرهای 4K 120 هرتزی طراحی شده است. سیال، پردازنده قدرتمند هوش مصنوعی، Dolby Vision IQ با جزئیات دقیق و نمای هوشمند روی 8 صفحه نمایش تا کاربران بتوانند تماشا یا پیش نمایش کنند. چندین جریان محتوا به طور همزمان این چیپست همچنین از پیشرفته‌ترین کدک‌های ویدیویی و استانداردهای پخش جهانی تلویزیون در یک پلتفرم پشتیبانی می‌کند.