گوگل از هوش مصنوعی برای توسعه شتاب‌دهنده‌های سخت‌افزاری سریع‌تر و کوچک‌تر استفاده می‌کند

گوگل از هوش مصنوعی برای توسعه شتاب‌دهنده‌های سخت‌افزاری سریع‌تر و کوچک‌تر استفاده می‌کند

در مقاله منتشر شده، محققان PRIME را ارائه می‌کنند – چارچوبی که پردازنده‌های هوش مصنوعی را بر اساس یک پایگاه داده طرح‌واره ایجاد می‌کند. چارچوب PRIME از یک پایگاه داده آفلاین از طرح‌های شتاب‌دهنده و معیارهای عملکرد متناظر آن‌ها (مانند تأخیر، توان و غیره) برای طراحی شتاب‌دهنده‌های سخت‌افزاری نسل بعدی تغذیه می‌کند. به گفته گوگل، PRIME می تواند این کار را بدون شبیه سازی سخت افزاری بیشتر انجام دهد و دارای پردازنده های آماده برای استفاده است. طبق این مقاله، PRIME عملکرد روش های مبتنی بر شبیه سازی پیشرفته را تا 1.2x-1.5x بهبود می بخشد. همچنین کل زمان شبیه سازی مورد نیاز را به ترتیب 93% و 99% کاهش می دهد. این فریم ورک همچنین قادر به طراحی شتاب دهنده برای برنامه های جدید است.

وقتی نوبت به مقایسه نتایج آزمون می‌رسد، PRIME در زمان اصلی خود بود (جناسی در نظر گرفته شده). EdgeTPU خود گوگل با طراحی PRIME مقایسه شد و تراشه تولید شده توسط هوش مصنوعی با بهبود تاخیر 1.85 برابر سریعتر بود که منجر به طراحی بسیار سریعتر شد. محققان همچنین متوجه یک چیز شگفت‌انگیز شدند و آن اینکه معماری‌های ایجاد شده توسط چارچوب کوچک‌تر هستند و در نتیجه تراشه‌ای کوچک‌تر و کم‌تر مصرف می‌کنند. می توانید در این مقاله با دسترسی آزاد در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد PRIME بخوانید.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

طراحی شتاب‌دهنده‌های سخت‌افزاری AI/ML نیازمند تلاش‌های مهندسان سخت‌افزار در ارتباط با دانشمندانی است که در خود زمینه هوش مصنوعی/ML کار می‌کنند. چند سال پیش، شاهد تعبیه هوش مصنوعی در بخش‌هایی از ابزارهای نرم‌افزار اتوماسیون طراحی الکترونیکی (EDA) بودیم که به طراحان تراشه کمک می‌کرد تا فرآیند ایجاد سخت‌افزار را سرعت بخشند. چیزی که ما با دیدن هوش مصنوعی “عادت کرده بودیم” فقط چند چیز مانند مکان یابی و مسیریابی بود. و داشتن آن خودکار یک معامله بزرگ است. با این حال، به نظر می رسد که قدرت هوش مصنوعی برای طراحی تراشه به همین جا ختم نمی شود. محققان Google و UC Berkeley یک پروژه تحقیقاتی را تکمیل کرده‌اند که به هوش مصنوعی کمک می‌کند شتاب‌دهنده‌های سازگار با هوش مصنوعی را طراحی و توسعه دهد که کوچک‌تر و سریع‌تر از هر چیزی که انسان انجام داده است.