کارکنان نینتندو روسیه که در قاچاق محصولات خود شرکت داشتند

نینتندو فروش محصولات خود را متوقف کرد و عملیات خود را در روسیه در ماه مارس گذشته، اندکی پس از حمله نیروهای نظامی روسیه به اوکراین، پایان داد. سایر شرکت های نرم افزاری و سخت افزاری قابل توجه بازی نیز در همان زمان اعلام انصراف دادند. Microsoft/Xbox، Sony/PlayStation، Activision Blizzard، Electronic Arts، CD Projekt، Sega، Ubisoft و Take-Two Interactive بخشی از گروهی هستند که فروش و توزیع محصولات بازی را در بازارهای قلمرو روسیه متوقف کرده اند. قانونگذاران روسی موضعی نسبتاً سست در مورد واردات کالاهای مصرفی و صنعتی اتخاذ کرده اند – انجام این کار حتی بدون تأیید صاحب حقوق قانونی است. به نظر می رسد که تعدادی از کارمندان نینتندو روسیه از قوانین سست واردات در چند ماه گذشته استفاده کرده اند.

Eurogamer موفق به دریافت یک بیانیه کامل از نینتندو اروپا در رابطه با گزارش‌های مربوط به عملیات نینتندو Achivka در روسیه شد: “در اوایل سال 2022، نینتندو ارسال محصولات به روسیه را به حالت تعلیق درآورد و فروشگاه الکترونیکی نینتندو را به دنبال تعلیق تراکنش‌ها در روسیه تحت تعمیر و نگهداری قرار داد. روسیه. روبل روسیه توسط ارائه‌دهنده پرداخت. در نتیجه و با توجه به چشم‌انداز اقتصادی، نینتندو اروپا تصمیم گرفته است به فعالیت‌های زیرمجموعه روسی خود پایان دهد. ما حداقل حضور خود را در روسیه برای تکمیل فرآیند انحلال حفظ خواهیم کرد. الزامات قانونی، قراردادی و اداری را برآورده می کند. کارمندان مسکو بسته های جدایی فردی دریافت کردند و قراردادهای آنها با توافق دوجانبه و با قدردانی ما از تلاش های آنها فسخ شد.

بر اساس مقاله ای که به صورت آنلاین توسط کومرسانت (روزنامه سیاسی و اقتصادی روسیه) منتشر شده است، یک عملیات نسبتاً جدید که با نام شرکت “Achivka LLC” ثبت شده است در فروش و توزیع بازی های نینتندو در سرزمین های روسیه نقش دارد. یاشا حداجی، مدیرعامل نینتندو روسیه، رهبر و مالک اکثریت Achivka LLC است و Ksenia Kachalova، مدیر رویدادهای شرکتی، به عنوان سهامدار اقلیت در این شرکت ذکر شده است. به نظر می رسد که محل عملیات با آدرس دقیق نینتندو روسیه مطابقت دارد. این شرکت در واردات (از منبع ناشناس) و فروش بازی های نینتندو مشارکت دارد – مقاله کومرسانت شامل شواهد عکاسی است – یک کپی فیزیکی از Metroid Prime Remastered نشان داده شده است که دارای برچسب Achivka است. ترجمه انگلیسی نام این شرکت Achievement است که تداعی کلمه مناسبی در دنیای بازی های رایانه ای با امتیاز بالا است.

Achivka از نظر ثبت‌های قانونی به اندازه کافی برای توجیه فروش سخت‌افزار Nintendo Switch در روسیه انجام داده است، زیرا قلمرو آن به اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) مرتبط است. Achivka یک اعلامیه EAC را امضا کرده است، که سندی است که تأیید می کند محصولات تمام مراحل ارزیابی تعریف شده را گذرانده اند و با الزامات اتحادیه گمرک مطابقت دارند. چندین نشریه غربی تلاش کرده اند با یاشا حداجی و سایر کارکنان Achivka LLC تماس بگیرند، اما هیچ نقطه تماس یا پاسخی رسمی دریافت نشده است.

سخنگوی نینتندو اروپا گفت: “ما همچنان به دنبال راه حل هایی برای رعایت تعهدات قبلی به مشتریان خود در بازار روسیه هستیم. با در نظر گرفتن این موضوع و با روحیه شفافیت، ما در حال گفتگوهای پیشرفته با تامین کنندگان بالقوه خدمات تعمیر و گارانتی هستیم. محصولات نینتندو که قبلا در بازار روسیه فروخته شده بودند، LLC Achivka یکی از تامین کنندگان بالقوه است. ما می دانیم که چندین شرکت در روسیه واردات موازی کالا را انجام می دهند، از جمله محصولات نینتندو Nintendo به این شرکت ها وابسته نیست و هیچ دخالتی در واردات موازی ندارد. فعالیت در روسیه. در صورتی که مشتریان روسی ما در مورد محصولات یا خدمات ما سؤالی داشته باشند، ما همچنان آنها را تشویق می کنیم که با خدمات مشتری تماس بگیرند.

هنگام تحلیل موضع رسمی نینتندو در مورد ادامه در دسترس بودن محصولاتش در روسیه، شرایط بسیار مبهم به نظر می رسد. مشخص نیست که یاشا حداجی کارمند رسمی نینتندو باقی بماند یا خیر. رهبری او در دفتر نینتندو در مسکو در گذشته به دنبال اتهامات مربوط به شیوه مدیریت “اقتدارگرا” مورد سوال قرار گرفته است. کپی‌های فیزیکی بازی تیراندازی ماجراجویی سوییچ، Metroid Prime Remastered، از زمان عرضه آن در فوریه امسال، نادر بوده است. از آنجایی که مشتریان روسی نینتندو ابزار رسمی دسترسی به فروشگاه‌های دیجیتال (یعنی eShop) را ندارند، حدس زده می‌شود که Achivka می‌توانست محموله بزرگی از نسخه‌های جعبه‌دار Metroid Prime Remastered را تهیه کند – که باعث کمبود و اسکالپ شدن در اروپا و آمریکای شمالی می‌شود. تماشای عرضه آتی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom جالب خواهد بود – آیا نسخه های فیزیکی در منطقه به پایان می رسد؟ طرفداران روسی سری Zelda در زمان صلح به عنوان قبلی – Breath of the Wild – دسترسی نامحدود داشتند. موضع نیمه متعهد نینتندو در قبال طرفداران روسی خود کاملاً در تضاد با رویکرد سیسکو در منطقه (به عنوان مثال) قرار دارد – یک استراتژی پاک کردن سهام کامل در تابستان گذشته دنبال شد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup