هزینه استخراج بیت کوین به پایین ترین حد 10 ماهه 13000 دلار رسید

رقم 13000 دلار پایین‌ترین رقم از سپتامبر 2021 است. به یاد داشته باشید که هزینه‌های استخراج بیت‌کوین نه تنها تحت تأثیر قیمت انرژی، بلکه تحت تأثیر میزان قدرت هش موجود در شبکه قرار می‌گیرد، که به‌طور خودکار دشواری استخراج آن را تغییر می‌دهد تا هزینه‌های بالاتر (یا پایین‌تر) را برآورده کند. سطوح درخواست خردسالان و با افزایش قیمت انرژی، ماینرها دکل های کم مصرف انرژی را آفلاین کرده اند، که باعث کاهش سود آنها می شود، که توضیح دهنده کاهش نرخ هش کلی است.

به گفته بلومبرگ، کاهش هزینه های تولید بیت کوین به طور بالقوه می تواند فشار فروش ماینرها را با بهبود سودآوری کاهش دهد. بلومبرگ همچنین گفت که در یک بازار نزولی، هزینه‌های تولید پایین‌تر می‌تواند سقف قیمتی را که استخراج‌کنندگان مایل به فروش بیت‌کوین خود هستند، کاهش دهد و به طور بالقوه قیمت بیت‌کوین را کاهش دهد.

اگرچه قیمت بیت کوین و به طور کلی ارزهای دیجیتال در چند ماه اخیر حدود 60 درصد کاهش یافته است، به نظر نمی رسد که ماینرها به هیچ وجه تلاش خود را کاهش دهند. در واقع، در چیزی که می‌توان آن را دو برابر شدن ارزش کریپتو در نظر گرفت، ظاهراً استخراج‌کنندگان روی دکل‌هایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند که هم قدرتمندتر و هم کارآمدتر انرژی هستند. در حالی که قیمت دکل های استخراج نیز همراه با قیمت کریپتو کاهش یافته است، اینها به هیچ وجه سرمایه گذاری کوچکی نیستند. با این حال، به گفته جی پی مورگان، آنها به ماینرها این امکان را داده اند که میانگین هزینه استخراج یک بیت کوین را از میانگین 24000 دلاری آن در ماه گذشته به 13000 دلار کاهش دهند.

جالب اینجاست که 13000 دلار همان سطح قیمتی است که تحلیلگران ممکن است برای بیت کوین انتظار داشته باشند، با توجه به افت تاریخی بیش از 80 درصدی آن نسبت به All Time High (ATH) که در هر یک از بازارهای گاوی با ارزش به دست آمده است. در حال حاضر، قیمت بیت کوین 20715 دلاری نشان دهنده افت 70 درصدی نسبت به ATH قبلی آن در نوامبر 2021 است.

با این حال، حتی با وجود این سرمایه‌گذاری‌ها، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین از یکی از پایین‌ترین نسبت‌های سودآوری تا به حال متحمل می‌شوند، زیرا قیمت‌های انرژی و کاهش هزینه بیت‌کوین دندان‌های آن‌ها را در میزان سود موجود برای اجاره‌کنندگان فرو برده است. Bitinfocharts گزارش می دهد که سود ماینینگ در حال حاضر در پایین ترین سطح خود از اکتبر 2020 با 0.095 دلار (نسبتاً ناچیز) در روز به ازای هر تراهش در ثانیه است. با این حال، اکثر ماینرهای بیت کوین به شما می گویند که سود تنها زمانی تحقق می یابد که فروخته شود – و با توجه به اینکه برخی از تحلیلگران انتظار دارند قیمت بیت کوین در دو سال آینده به 100000 دلار برسد، ممکن است ماینرها مایل به انجام این مدت طولانی باشند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران تحریریه Techpowerup