مایکروسافت باگ ویندوز دیفندر را پس از پنج سال کندی فایرفاکس برطرف کرد

تیم مهندسی ویندوز دیفندر مایکروسافت بالاخره زمانی را برای رفع یک باگ طولانی مدت در نرم افزار ضد بدافزار خود پیدا کرد – مربوط به مشکلات عملکرد مرورگر وب فایرفاکس موزیلا. بازخورد کاربران که به پنج سال پیش بازمی‌گردد، به تجربه‌های بسیار کند مرور وب اشاره می‌کند که ناشی از یک «سرویس اجرایی ضد بدافزار» ویندوز است که مقدار قابل‌توجهی از استفاده از CPU (بیش از 30 درصد) را اشغال می‌کند. ترکیب فایرفاکس و ویندوز دیفندر که به صورت موازی اجرا می شوند، تضاد سر (نرم افزار) را تضمین می کند – تا رفع اشکال هفته گذشته. به‌روزرسانی منتشر شده توسط مایکروسافت، استفاده از CPU مولفه Defender “MsMpEng.exe” را تا 75٪ کاهش داد.

توسعه دهندگان مایکروسافت و موزیلا با یکدیگر همکاری کرده اند تا رابطه ناهماهنگ بین Defender و Firefox را برطرف کنند. یکی از اعضای شجاع تیم مهندسی نرم افزار دومی در مورد کندی تجربه مرورگر بسیار شفاف بود. Yannis Juglaret مجموعه ای از به روز رسانی های پروژه را از طریق سیستم ردیابی Bugzilla Mozilla ارائه کرد – یکی از آخرین ورودی های او جزئیات این اصلاح را ارائه می دهد: “شما می توانید به صورت آنلاین بخوانید که Defender تماس های زیادی با VirtualProtect برقرار کرده است و استفاده کلی از CPU اکنون کاهش می یابد. 75% هنگام مرور با فایرفاکس. مطلقاً خیر! تأثیر این اصلاح این است که در همه رایانه‌هایی که به ویژگی محافظت در مایکروسافت دیفندر (که به طور پیش‌فرض در ویندوز فعال است) متکی هستند، MsMpEng.exe مصرف زیادی دارد. CPU کمتر از قبل هنگام نظارت بر رفتار پویا هر برنامه از طریق ردیابی رویداد برای ویندوز (ETW).

Juglaret نتیجه می گیرد: “برای فایرفاکس، این تاثیر خاصی دارد زیرا فایرفاکس (نه Defender!) به شدت به VirtualProtect (که توسط MsMpEng.exe از طریق ETW نظارت می شود) متکی است. ما انتظار داریم که در همه این رایانه ها، MsMpEng.exe تقریباً مصرف کند. 75٪ CPU کمتر از قبل هنگام نظارت بر فایرفاکس. که واقعاً خبر خوبی است.”

آپدیت mpengine.dll مایکروسافت نسخه 1.1.20200.4 در 4 آوریل منتشر شد و طبق گزارشات کاربران در Reddit نتایج رضایت بخش بود. Juglaret پیشنهاد کرد که تیم‌های توسعه مایکروسافت و موزیلا می‌توانند کار بیشتری برای بهبود عملکرد کلی انجام دهند: «آخرین یافته‌ها در باگ 1822650 نظر 6 نشان می‌دهد که ما می‌توانیم استفاده از CPU را حتی با همه نرم‌افزارهای آنتی ویروس، نه فقط Windows Defender، بیشتر کنیم. “



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران