مادربردهای 700 و 600 ایسوس از ماژول های 48 گیگابایتی DDR5-7000 پشتیبانی می کنند.

بسیاری از کاربران با دوستان یا خانواده خود در مورد چگونگی خرید یک کیت حافظه جدید و بزرگتر به آنها اجازه می دهد تا برگه های مرورگر بیشتری را باز کنند، شوخی می کنند. یک هسته حقیقت در آن وجود دارد، علیرغم این واقعیت که برای شلوغ کردن یک رایانه مدرن با 16 گیگابایت رم، نیاز به تعداد قابل توجهی از تب های مرورگر است. حقیقت این است که بسیاری از کاربران واقعاً می توانند از استخرهای بزرگ رم با پهنای باند بالا بهره ببرند. برخی از بازی ها می توانند بیش از 16 گیگابایت رم را به خودی خود اشغال کنند، و این قبل از در نظر گرفتن برنامه هایی است که کاربران ترجیح می دهند در پس زمینه اجرا شوند.

آماده برای علاقه مندان از همه ژانرها

هنگامی که OEM ها مادربردهای سری 700 یا 600 اینتل را از خطوط ROG Maximus، ROG Strix، ProArt، TUF Gaming یا Prime خریداری می کنند، اغلب یک انتخاب دارند: گزینه ای را با پشتیبانی از آخرین حافظه DDR4 مقرون به صرفه انتخاب کنند. یا خرید خود را با مدل DDR5 تداوم بخشند. با رشد بازار رم DDR5، نادیده گرفتن پتانسیل عملکرد حافظه های نسل بعدی برای علاقه مندان دشوار شده است. با این آخرین به روز رسانی بایوس، مادربردهای ایسوس با پشتیبانی از DDR5 گزینه های عالی هستند. کل مادربردهای سری 700 و 600 ایسوس اکنون از جدیدترین ماژول های حافظه DDR5 24 و 48 گیگابایتی پشتیبانی می کنند.

ایسوس کیت های حافظه 2 در 24 گیگابایتی تولید شده توسط Corsair را به شدت آزمایش کرده است تا تأیید کند که خط کامل مادربردها می توانند تا 48 گیگابایت رم DDR5 با سرعت 7000 MT/s را پشتیبانی کنند. چه کاربران یک مادربرد پیشرفته Z790 آماده برای اورکلاک عالی را ترجیح دهند یا یک گزینه B760 با ویژگی های غنی و در عین حال مناسب کیف پول، می توانند آن را با کیت حافظه DDR5 جفت کنند که ترکیبی از ظرفیت و ظرفیت بی نظیر را ارائه می کند. سرعت قلدر

ایسوس امروز با همکاری Corsair به‌روزرسانی‌های BIOS را برای مادربردهای سری 700 و 600 اینتل خود اعلام کرد و از حداکثر 192 گیگابایت حافظه DDR5 پشتیبانی کرد و از ماژول‌های جدید Corsair Vengeance DDR5 با حجم 48 گیگابایت (2 در 24 گیگابایت) 7000 MT/s پشتیبانی کرد.ماژول‌های حافظه DDR5 آینده از تولیدکنندگانی مانند Corsair به خاطر ظرفیت حافظه‌ای که با سرعت انتقال داده ارائه می‌کنند متمایز هستند. کیت های DDR5-7000 در حال حاضر در دسترس هستند، اما حداکثر ظرفیت آن ها 16 گیگابایت در هر ماژول است. ماژول‌های حافظه جدید Corsair Vengeance 48 گیگابایتی (2×24 گیگابایت) DDR5-7000 به کاربران اجازه می‌دهند تا حداکثر 48 گیگابایت رم DDR5 با سرعت 7000 MT/s دریافت کنند. این یک پیشنهاد وسوسه انگیز برای هر کسی است که به حافظه پرسرعت زیادی نیاز دارد. برای کسانی که رم بیشتر را ترجیح می‌دهند، کیت‌های آینده مانند Corsair Vengeance 192 گیگابایتی (4 در 48 گیگابایت) DDR5 نرخ داده سریع 5600 MT/s را ارائه می‌کنند.

ویراستاران ویدئو، معماران، طراحان محصول، مدل‌سازان سه بعدی، پخش‌کننده‌های توییچ، مهندسان، دانشمندان داده و بسیاری موارد دیگر، همگی به طور منظم حجم‌های کاری حساس به حافظه را راه‌اندازی می‌کنند. این متخصصان و سازندگان – نه به همه کسانی که به طور روزانه چند کار را انجام می دهند – با چشم انتظار توسعه بازار DDR5 را تماشا کرده اند. نسل بعدی کیت‌های حافظه، مقیاس‌پذیری بهتری را برای پردازنده‌های امروزی با تعداد هسته‌های بالا، افزایش گسترده در پهنای باند، و پیشرفت‌های بازدهی مطلوب ارائه می‌کنند، همگی بدون تأثیر قابل‌توجهی بر تأخیر کلی سیستم.

در زیر جدولی وجود دارد که نشان می دهد کدام مادربردهای ASUS Z790 با ماژول های حافظه DDR5 جدید پس از نصب آخرین به روز رسانی بایوس سازگار خواهند بود. به‌روزرسانی‌های مادربردهای سری B760، H770 و 600 ASUS به زودی منتشر خواهد شد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup