دی وی دی رایتر یا درایو نوری اینترنال مخصوص کامپیوتر در فروشگاه نیک نام تِک | techpowerup

شرکت ایسوس یکی از پیشگامان تولید درایوهای اینترنال و اکسترنال است و محصولات مرغوب و با کیفیتی را در این زمینه به مرحله‌ی تولید و عرضه رسانده است.به عنوان مثال این شرکت یک درایو نوری اکسترنال، تحت عنوان “SDRW-08D2S-U Lite” معرفی کرده است. این محصول از طریق درگاه USB به کامپیوتر متصل شده و قابلیت خواندن و نوشتن رویسی دی و دی وی دی را دارا می‌باشد. این مدل از درایو اکسترنال برند ایسوسقادر است دیسک‌هایسی دیرا با سرعت 24X بخواند یا بنویسد.

http://asanbehbar.ir

این نوع درایوها یا به اصطلاح دی وی دی رایتر به کاربر اجازه می‌ دهد تا محتوای دیسک‌های نوری مانند CD ، DVD و دیسک‌هایBlu-ray را بازیابی ، ویرایش و حذف کند. بسیار مطلوب می باشد و می توانید در صورت نیاز آن را درون کیف لپ تاپ خود قرار داده و حمل کنید. برای جلوگیری از جا گذاشتن کابل اتصال این درایو می توانید آن را در جایی که در قسمت پشت درایو مختص کابل در نظر گرفته شده است قرار دهید و خیالتان از این بابت راحت گردد.

تبدیل دو طرف ماده HDMI با (زاویه 90 درجه)

گاهی مشکل کابل‌های ورودی و خروجی با یک مرتبه قطع و وصل کردن به دستگاه کاملا حل شد و دستگاه به خوبی کار خواهد کرد. در ادامه به معرفی و بررسی ویژگی‌ها و تفاوت‌های درایوهای نوری اکسترنال برندهای مختلف می‌پردازیم. درایو اکسترنال یا درایو خارجی، یک درایو مستقل خارج از محفظه سیستم کامپیوتر است که منبع تغذیه و فن مخصوص خود را دارد و توسط یک کابل به کامپیوتر متصل می شود. درایوهای نوری از رایج‌ترین اجزای رایانه هستند که در طرفین خود دارای سوراخ‌هایی برای نصب آسان در محفظه محرک 5.25 اینچی در قاب کامپیوتر هستند.

مشکلات دی وی دی رایتر لپ تاپ و راه حل آن ها

ممکن است مجله خبری سخت افزار کامپیوتر وی دی درایو شما قابل تعمیر نباشد و لازم باشد یک درایور جدید برای لپ تاپ خود خریداری کرده و جایگزین قبلی کنید. اگر دستگاه شما دی وی دی درایور ندارند، می‌توانید یک درایور اکسترنال لپ تاپ تهیه نمایید تا دیسک‌ها را بتوانید فراخوانی کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد توانسته باشیم شما در خرید درایور لپ تاپ راهنمایی کرده باشیم. آیا دستگاه شما بخشی برای گذاشتن دی وی دی یا سی دی دارد؟ آیا می‌دانستید که دی وی دی درایو ها انواع مختلفی دارد؟ در این مقاله ما به معرفی دی وی دی درایو لپ تاپ می‌پردازیم و انواع آن را به شما معرفی می‌کنیم. دی وی دی درایو ها از طریق پورت‌های مختلفی می‌توانند به مادربرد متصل شوند، ما تفاوت این پورت ها را ذکر کرده‌ایم.

  • این نوع دی وی دی رایتر اکسترنال که به نوعی ، نمونه ی است که از خارج به کامپیوتر متصل می گردد ، و به درایو نوری نیز، شهرت دارد .
  • در زمان قرار دادن دیسک، آن را به‌طور صحیح در آن قرار دهید و به‌صورت برعکس نگذارید.
  • اگر کابل‌ها هیچ گونه مشکل و قطعی نداشتند، مطمئن شوید که برق به داخل دستگاه DVD PLAYER می‌رسد و سپس منبع خروجی DVD PLAYER را یک مرتبه خارج و مجدد وصل کنید.
  • بنابراین حتما در زمان خرید نوعی را انتخاب کنید که دارای گارانتی باشد.

برای آموزش تعویض درایور خود می‌توانید به بخش وبلاگ سایت ما مراجعه نمایید و با جست‌وجوی مدل لپ تاپ خود، فیلم کامل تعویض این قطعه در لپ تاپ را مشاهده نمایید. یک دی‌وی‌دی پلیرو دی‌وی‌دی رایتر اکسترنال با کیفیتشرکتمعروف لایت آن،مدل eBAU108 این برند است. یکی از ویژگی‌های مهم این درایو نوری اکسترنال،بهره‌مندی ازفناوری لینک تو تی‌ویمی‌باشد. درایو نوری از نور لیزر برای خواندن داده‌ها یارایت (نوشتن) داده‌ها بر روی دیسک نوری استفاده می‌کند.

تحریریه Techpowerup