لیست قیمت مادربورد، ۲۳ بهمن ترب | techpowerup

سوکت M.2، که برای اتصالحافظه‌ ذخیره‌سازی SSD استفاده می‌شود از فناوری ارتباطی فوق‌سریع PCI Express برای ارتباط سریع با حافظه‌ها بهره می‌برد. بااین‌حال، در برخی از ترکیب‌های CPU/مادربرد، سوکت‌های M.2 مستقیماً به CPU متصل می‌شوند؛ زیرا بسیاری از محصولات جدید بیش از ۱۶ خط PCIe را پشتیبانی می‌کنند و بدین ترتیب حافظه‌ی M2 پهنای باند مستقلی برای خود خواهد داشت. همچنین دارای آداپتور یکپارچه‌ی شبکه، تراشه یکپارچه‌ی صدا، خروجی صفحه‌نمایش VGA و مجموعه‌ی کاملی از دیگر کنترلر سیستم و زمان است. سایر مادربردها ممکن است دارای تراشه‌های پیشرفته‌تری باشند؛ به‌عنوان مثال ممکن است خطوط PCIe بیشتری ارائه کنند. اما به‌طور کلی، بیشتر تراشه‌ها ویژگی‌های یکسان و استانداردی ارائه می‌دهند.

  • علاوه بر تنوع در چیپست ها، شرکت های تولید کننده مادربرد های خود را در مدل های مختلف دسته بندی کرده اند.
  • همچنین اگر قصد دارید که مستقیما به وای فای متصل شوید، پس نیاز است که مادربردی با کارت شبکه بی سیم انتخاب نمایید.
  • اما تعداد این اسلات و پورتها در مدل‌های مختلف مادربرد Micro-ATX متفاوت است.
  • معمولا مادربردهای بهتر دارای یک سری ویژگی هایی است که با رعایت آن یکی از بهترین مادربردها را می توان انتخاب کرد.

به‌طور کلی هرچه پردازنده‌ها توانایی و قدرت بیشتری داشته باشند (از نظر تعداد هسته، مقدار حافظه نهان و…)، پین‌های بیشتری در سوکت یافت می‌شود. وظیفه‌ی بیشتر پین‌ها برای ارسال و دریافت داده‌ها به ویژگی مهم بعدی این مقاله است. اما دقیقا مادربرد چیست؟مادربرد، یک برد مدار چاپی الکترونیکی است که دارای کانکتور و سوکت‌های زیادی برای اتصال صدها قطعه و ایجاد اثر الکتریکی مابین آن‌ها است. می‌توان تمام قطعات را با استفاده از انبوهی از سیم‌های مختلف به هم متصل کرد. اما سیگنال‌ها باهم تداخل پیدا می‌کنند؛ عملکرد آن وحشتناک خواهد بود و استفاده از این روش تلفات قابل توجهی از نظر نیرو، انرژی و حتی قطعات خواهد داشت.

تفاوت مادربرد گیمینگ و مادربرد معمولی در چیست؟

اما اگر شما به دنبال مجله خبری سخت افزار کامپیوتر گیمینگ یا ماینینگ هستید و یا از برنامه های سنگین و گرافیکی استفاده می کنید، پیشنهاد ما به شما این است که مادربردهای حرفه ای و مناسب گیمینگ را انتخاب کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید. ممکن است انتخاب بهترین مادربرد گیمینگ مهم به نظر نرسد، اما باید در هنگام خرید مادربرد به مشخصات و قیمت مادربرد دقت کنید. انتخاب یک مادربرد گیمینگ خوب بستری مناسب را برای طراحی سایر اجزای سیستم رویایی شما فراهم می‌کند و همچنین تجربۀ بازی شما را لذت بخش‌تر خواهد کرد. در واقع مادربرد و اندازه کیس، میزان ارتقای رم و CPU سیستم شما را تعیین می‌کند.

http://asanbehbar.ir

حافظه‌های نوع Double Data Rate یا به مخفف DDR به شکلی طراحی شده‌اند تا بتوانند در هر چرخه ساعت دو عملیات را اداره کنند. این در حالی است که حافظه‌های نوع Single Data Rate یا SDR هر بار تنها یک عملیات خواندن یا نوشتن را انجام می‌دهند. برای تحقق چنین امکانی تراشه‌های DDR در هر چرخه از فرکانس ساعت دو بار فعال می‌شوند. باتوجه‌به نوع سوکت مادربرد می‌توان گفت اگر به دنبال خرید مادربرد ارزان هستید می‌توانید از سوکت T یا مادربرد LGA-775 استفاده کنید.

کامپیوتر و اینترنت ( مروری بر گذشته )

قیمت مادربرد کامپیوتر از نوع Mini-ITX ارزان‌تر از سه نوع دیگر است. اگر به دنبال خرید مادربرد ارزان هستید این نوع می‌تواند انتخاب خوبی باشد. اسلات‌ها شیار‌هایی روی مادربورد بوده اند که می‌توانید کارت‌های جانبی را روی آن قرار دهید البته چیز کاملاً مشخص آن است.

تحریریه Techpowerup