نام قطعات و اجزای تشکیل دهنده‌ی مادربرد به همراه تصویر همیار آی‌تی | techpowerup

به طور کلی مادربردها از نظر سازگاری با پردازنده در دسته بندی محصولات AMD و Intel قرار می گیرند. مادربردهای موجود در بازار که مناسب کامپیوترهای خانگی عرضه شده اند، در دو نوع معمولی و گیمینگ در بازار به فروش می رسند. همانطور که از نام مادربردهای گیمینگ مشخص است، این مادربردها برای گیمرها طراحی شده اند و مناسب سیستم هایی هستند که پردازنده، کارت گرافیک و رم بالاتری دارند. اما مادربردهایی که برای سیستم های کامپیوتری معمولی طراحی شده اند، به طور معمول قدرت کمتری به نسبت مادربرد گیمینگ دارند و همچنین هزینه آن ها نیز به نسبت کمتر خواهدبود. از ویژگی‌های مادربردها Mini-ITX می‌توان به وجود یک اسلات کارت گرافیک، دو اسلات RAM و چهار پورت ساتا اشاره نمود.

  • امکان استفادۀ همزمان از دو یا چند کارت گرافیک را فراهم می‌کند که استفاده از این قابلیت به مدل مادربرد و کارت گرافیک بستگی دارد.
  • هر دو پردازنده‌های مختلفی را ارائه می‌دهند که به اندازه کافی برای مرور وب، کارهای روزمره، و بازی‌های سطح پایین خوب هستند تا پردازنده هایی قدرتمندی که می‌توانند از پروژه‌های ویرایش ویدیو گرفته تا سخت‌ترین بازی‌های امروزی را با فریم‌های بالا اجرا کنند.
  • رمز ارز چیا برخلاف دیگر نمونه های مشابه خود تنها با استفاده از حافظه های ذخیره سازی استخراج می شود و همین امر سبب شده است که یک شرکت چینی، مادربردی را تولید و معرفی کند که به صورت ویژه برای استخراج این رمز ارز طراحی شده است.
  • این اسلات برای اتصال کارت گرافیک مورد استفاده قرار میگیرد، در برخی از بردها پردازنده گرافیکی به همراه مادربرد وجود دارد، به همین دلیل ممکن است این اسلات را بر روی آن‌ها نبینید.

در ادامه به معرفی اجزای مادربرد می‌پردازیم و جهت خرید مادربرد با فراز سیستم تماس حاصل فرمایید. تفاوت و تنوع مادربردها بسیار است اما 4 دسته از آن‌ها رایج‌تر هستند. در ادامه با فروشگاه اینترنتی هوش برتر همراه باشید تا بیشتر با انواع مادربرد کامپیوتر، این قطعه بسیار مهم آشنا شوید.

آناتومی گجت: مادربرد؛ مملو از فناوری های هیجان انگیز!

تنها چیزی که این نوع حافظه نمی‌تواند در خود نگه‌دارد، زمان است. در مادربرد مورد مثال، درگاه‌های SATA (که برای اتصال هارددرایوها، دی‌وی‌دی رایترها و… استفاده می‌شوند) به دلیل محدودیت پهنای باند ارتباطی کلی مادربرد که در بالا گفته شد، گروه‌بندی شده است. بلوک ۴ پورت سمت راست، از استاندارد ارتباطی عادی USB استفاده می‌کنند؛ درحالی ‌که کانکتور‌های سمت چپ از اتصال سریع این فناوری بهره می‌برند. بنابراین اگر از کانکتورهای سمت چپ استفاده کنید، پهنای باند ارتباطی کمتری برای سایر سوکت‌ها خواهد داشت.

http://asanbehbar.ir

اینها پردازنده‌های گرافیکی نسبتاً کم‌مصرفی هستند که برای کارهای روزمره و معمولی عالی هستند، اما فقط از بازی‌هایی با گرافیک پایین پشتیبانی می‌کنند. هستید که زیر تلویزیون قرار می گیرد و قیمت مادربرد آن باید پایین باشد احتمالاً یک مادربرد بسیار کوچکتر یا مادربرد ارزان می خواهید. این نوع سوکت ها که برای جایگزینی با نوع 775 اومده بودند تفاوتی که با نوع قبلی خودشون داشتن این بود که پردازنده های 775 از طریق مادربورد به یک چیپ جداگانه به نام North Bridge وصل میشدند و سپس تکمیل می شدند. اما در این نوع سوکت های 1156 داخل خودشون این چیپ پل شمالی رو جاسازی کردند و نیازی به ارتباط با یک چیپ جداگانه را نداشتند. روی این نوع مادربرد 370 پی پردازنده وجود دارد و از پردازنده های Cyrix III Via، Intel Premium III و Celeron پشتیبانی می کنند. این مادربرد ها در پکیج PGA وجود دارند و سرعت باس آنها نیز چیزی میان 66 تا 133 مگاهرتز می باشد.

نکات مهم برای خرید مادربرد

وظیفه این مجله خبری سخت افزار کامپیوتر تغذیه مادربرد برای نگه‌داری اطلاعات است.نگهداری و محاسبه زمان و تاریخ سیستم، در مدتی که سیستم خاموش است بر عهده این باتری ست. در مادربرد های رایج، معمولا تنها یک اسلات برای اتصال CPU وجود دارد ولی در رایانه‌ها قدرتمند‌تر مانند سرورها چند سوکت برای اتصال CPU تعبیه شده است. این بخش برای ارتباط فن پردازنده با برد اصلی به کار می‌رود، سیم فن سی‌پی‌یو به این قسمت متصل می‌شود. وضعیت فوق سرگذشت اولین بردهای اصلی استفاده شده در کامپیوترهای شخصی بود. رتبۀ دوم در لیست ۱۰ سازندۀ برتر مادربرد، برند MSI است که با نام Micro-Star International نیز شناخته می‌شود. این برند مادربرد در سال گذشته ۴ میلیارد دلار درآمد داشت که آن را به یکی از برترین شرکت‌های تولید مادربرد از نظر میزان فروش تبدیل کرد.

ASUS PRIME H310M-C/PS R2.0 LGA 1151 Motherboard