قیمت GDDR6 VRAM بر اساس تحلیل بازار لحظه ای کاهش می یابد – 8 گیگابایت به قیمت 27 دلار فروخته می شود

قیمت حافظه‌های GDDR6 به دلیل کاهش آشکار تقاضا برای کارت‌های گرافیک – در فصل‌های مالی اخیر – به شدت کاهش یافته است. کمبود عرضه نیز مربوط به گذشته است – کارشناسان صنعت بر این باورند که تولیدکنندگان از اواخر سال 2021 زمان آسان تری برای دستیابی به قطعات داشته اند، اما این بدان معناست که NVIDIA و AMD هزینه کمتری برای بسته های VRAM پرداخت می کنند. علاقه مندان به کارت گرافیک تعجب خواهند کرد که چرا این پس انداز به سرعت به مشتری منتقل نشد، زیرا رسانه های خبری فناوری (این هفته) داده های جالبی را جمع آوری کردند – این نشان می دهد که قیمت های نقدی GDDR6 کمتر از یک چهارم ارزش خود در سال کاهش یافته است. و نیم پیش 3DCenter.org یک نمونه 8 گیگابایتی GDDR6 را ارائه کرد که اکنون از طریق بازار نقدی 27 دلار قیمت دارد (از طریق سیستم ردیابی DRAMeXchange)، اگرچه سازندگان به دلیل قراردادهای مستقیم قراردادی با سازنده / تامین کننده تراشه حافظه ترجیحی خود، کمتر از آن هزینه خواهند پرداخت.

یکی از کارکنان 3DCenter.org در یافتن قیمت آی سی های 16 گیگابایتی GDDR6 VRAM در بازار نقطه ای مشکل داشت، بنابراین ترسیم یک تصویر مقایسه ای از اینکه تجهیز یک نمودار “اقتصادی” تخته با تخصیص بزرگتر چقدر گران تر است، دشوار است. از حافظه ویدئویی، زمانی که صورتحساب مواد (BOM) و محدودیت‌های ارائه شده توسط عرض اتوبوس باریک در نظر گرفته می‌شوند. انویدیا نسخه 16 گیگابایتی GeForce RTX 4060 Ti را در ماه جولای عرضه می‌کند، اما آخرین دسته از مدل‌های با رده پایین تا متوسط ​​(سری GeForce RTX 4060 و Radeon RX 7600) هنوز 8 گیگابایت هستند. اکثر آنها به سلسله‌مراتب مشخصات سنتی پایبند هستند: “VRAM را دو برابر کنید. (دو تراشه 16 گیگابایتی در هر کانال در هر دو طرف PCB) معمولاً برای بازار پرسودتر GPU حرفه ای رزرو می شود.”

Trendforce برخی از این حرکت بازار را با پیش بینی سپتامبر گذشته پیش بینی کرد: “از نظر DRAM گرافیکی… (ما انتظار داریم) دور دیگری از کاهش قیمت برای کارت های گرافیک. با این حال، انواع تبلیغات ترمینال فقط می تواند موجودی از قبل موجود را حذف کند. ، که ارزش محدودی در افزایش تقاضای جدید دارد.تقاضا برای هر دو 8 گیگابایت و 16 گیگابایت GDDR6 به دلیل تعدیل موجودی خریدار به طور همزمان ضعیف شد. حتی اگر فروشندگان DRAM قیمت ها را در سه ماهه 22 کاهش دادند، خرید تحریک نشد. در نتیجه، موجودی DRAM گرافیکی از قبل موجود به انباشته شدن با نگاهی به آینده در سه ماهه 22، اگرچه تنها دو تامین کننده 8 گیگابایتی GDDR6، سامسونگ و SK Hynix وجود ندارد، به دلیل فشار زیاد موجودی، دو طرف به ناچار با کاهش قیمت‌های یکدیگر برای سفارشات رقابت خواهند کرد. بنابراین، کاهش 8 گیگابایت GDDR6 در 4T22 می تواند بالاتر از 16 گیگابایت GDDR6 باشد که در نتیجه حدود 10 تا 15 درصد قیمت پایین تر خواهد بود.”





مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup