درآمد بازار بازی چین در سال 2022 به 45.5 میلیارد دلار رسید

لیزا هانسون، مدیر عامل و بنیانگذار نیکو پارتنرز، مشاهدات خود را در مورد تسلط منطقه به اشتراک گذاشت: “شرکت های بازی چینی در سطح بین المللی در حال گسترش هستند و آنها سرمایه گذاری های جسورانه ای را با سرعتی سریع تر از همیشه انجام می دهند. درآمد بازی های کامپیوتری تولید شده در خارج از کشور توسط شرکت های چینی 22 درصد افزایش یافته است. ٪ در سال 2022 و انتظار می رود تا سال 2027 با CAGR 13.8٪ رشد کند – که با حاشیه قابل توجهی از نرخ رشد ملی فراتر می رود… بازار چین می تواند برای شرکت های داخلی و خارجی چالش برانگیز باشد، اما این کشور همچنان بازار شماره یک است. در سطح جهانی برای درآمد بازی و تعداد بازیکنان، و نمی توان آنها را نادیده گرفت.

او نتیجه می گیرد: «شرکت های بازی سازی در چین شاهد موفقیت هستند، هم از طریق نسخه های رسمی تایید شده در فروشگاه های برنامه و هم نسخه های بدون مجوز از طریق پلتفرم هایی مانند Steam International. اگر بازی‌های منتشر شده از طریق Steam در چین را طوری در نظر بگیریم که گویی Steam یک موجودیت واحد است، درآمد حاصل از این پلتفرم از همه ناشران دیگر در کشور به جز Tencent و NetEase پیشی خواهد گرفت.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

مجموعه‌ای از گزارش‌های منتشر شده توسط Niko Partners نشان می‌دهد که بازار بازی‌های چین در سال گذشته ۴۵.۵ میلیارد دلار درآمد داشته است. شرکت‌های بازی‌سازی بومی (از جمله Tencent و NetEase) 47 درصد از درآمد جهانی بازی‌های موبایل و همچنین 39 درصد سهم درآمد از فروش بین‌المللی بازی‌های رایانه شخصی را به خود اختصاص داده‌اند. آمارهای ملی نشان می دهد که 66 درصد از درآمد بازی ها در چین از طریق موبایل، 31 درصد از رایانه های شخصی و 3 درصد از عناوین کنسول ها به دست می آید. تحلیلگران شرکت می گویند چین همچنان بزرگترین بازار بازی در جهان است، با روندهای رو به رشد رشد را به درآمد مورد انتظار 57 میلیارد دلار تا سال 2027 سوق می دهد. انتظار می رود جمعیت گیمرها تا آن زمان به حدود 730 میلیون شرکت کننده برسد.

تحریریه Techpowerup