ساخت 106 میلیارد دلار SK hynix Mega Fab Site در حال حرکت است، اما با سرعت کمتر

ساخت 106 میلیارد دلار SK hynix Mega Fab Site در حال حرکت است، اما با سرعت کمتر

هنگامی که یک رکود صنعتی بزرگ رخ می دهد، شرکت های بزرگ تمایل دارند سرمایه گذاری های میان مدت و بلندمدت مربوط به ظرفیت خود را کاهش دهند. این دقیقاً همان چیزی است که برای خوشه نیمه هادی یونگین SK hynix رخ داد، پروژه ای بزرگ که در آوریل 2021 اعلام شد و ارزش آن 106 میلیارد دلار است. به گفته وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره، در حالی که توسعه سایت تا حد زیادی تکمیل شده است، تنها 35 درصد از ساختمان پوسته اولیه ساخته شده است.

در بیانیه وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره آمده است: «تقریباً 35 درصد از Fab 1 تاکنون تکمیل شده است و بازسازی سایت در حال انجام است». تا سال 2046، بیش از 120 تریلیون KRW (90 میلیارد دلار امروز، 106 میلیارد دلار در سال 2021) سرمایه گذاری برای تکمیل Fabs 1 تا 4 انجام می شود و ساخت خط تولید Fab 1 در مارس سال آینده آغاز می شود. پس از تکمیل، زیرساخت ها شروع خواهد شد. به عنوان بزرگترین فابریک سه طبقه جهان شناخته می شود.”

خوشه جدید ساخت نیمه هادی توسط SK hynix که تقریباً سه سال پیش اعلام شد، در درجه اول برای ساخت DRAM برای رایانه های شخصی، دستگاه های تلفن همراه و سرورها با استفاده از فناوری های پیشرفته فرآیند لیتوگرافی فرابنفش شدید (EUV) استفاده می شود. این خوشه که در نزدیکی یونگین، کره جنوبی قرار دارد، از چهار قطعه بزرگ تشکیل شده است که در 4.15 میلیون متر قرار دارند.2 سایت. با ظرفیت برنامه ریزی شده تقریباً 800000 شروع ویفر در ماه (WSPM)، یکی از بزرگترین هاب های تولید نیمه هادی در جهان است.

با این گفته، پیشرفت ساخت SK hynix کندتر از آنچه این شرکت در ابتدا پیش بینی کرده بود، بوده است. اولین کارخانه در این مجموعه در ابتدا قرار بود در سال 2025 به صورت آنلاین عرضه شود و ساخت و ساز آن در سه ماهه چهارم سال 2021 آغاز شد. با این حال، SK hynix شروع به کاهش هزینه های سرمایه ای خود در نیمه دوم سال 2022 کرد و پروژه خوشه نیمه هادی Yongin سقوط کرد. قربانی آن بریدگی مطمئناً سایت با سرعت کمتری به توسعه خود ادامه می دهد. به همین دلیل است که حدود 35 درصد از اولین پوسته فاب در این نقطه ساخته شده است.

بر اساس گزارش‌ها از سال 2021، اگر طبق برنامه‌ریزی‌شده در سال 2021 تکمیل شود، فاز اول عملیات SK hynix Yongin یک مرکز تولید حافظه بزرگ با هزینه 25 میلیارد دلار، مجهز به ابزار EUV و قابلیت 200000-WSPM خواهد بود.

منابع: وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره؛ پایگاه کامپیوتری

مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران