رونمایی از اولین مینی رایانه شخصی دنیا با Frore Systems AirJet در COMPUTEX 2023

امروز، ZOTAC Technology ZOTAC ZBOX PI430AJ را با AirJet عرضه کرد، اولین رایانه کوچک مجهز به AirJet، اولین تراشه خنک کننده فعال حالت جامد در جهان. ZBOX PI430AJ با AirJet، تنها با 115mm x 76mm x 22mm، اکنون دو برابر عملکرد AirJet را ارائه می دهد و آن را به قوی ترین دستگاه در کلاس خود تبدیل می کند. AirJet لوازم خانگی را با فناوری انقلابی خنک می کند که نیازهای روزافزون مصرف کنندگان امروزی را برآورده می کند. اندازه جمع و جور و قابلیت‌های منحصر به فرد AirJet به دستگاه‌های سریع‌تر، نازک‌تر، سبک‌تر، ساکت‌تر و ضد گرد و غبار اجازه می‌دهد.

دکتر Seshu Madavapeddy، بنیانگذار و مدیر عامل Frore Systems، گفت: “ZOTAC ZBOX PI430AJ با AirJet در حال تحول در صنعت مینی پی سی است.” “تا قبل از AirJet، حرارتی ها تنها جنبه فناوری مدرن بود که در دهه ها تغییر نکرده بود. انتشار این مینی کامپیوتر بدون فن توسط ZOTAC با 2 برابر عملکرد CPU پایدار یک گام بزرگ پیش از این بود، و مصرف کنندگان در نهایت عملکرد بالای Mini-PC را دریافت خواهند کرد. آنها به دنبال یک دستگاه فوق العاده کوچک و بدون فن بوده اند.”



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

در ZOTAC، ما قاطعانه معتقدیم که نوآوری فقط برای بهتر شدن نیست، بلکه انجام کاری کاملاً جدید است، که دقیقاً همان چیزی است که AirJet به ما می‌دهد. تونی وانگ، مدیر عامل شرکت ZOTAC Technology گفت. “ZBOX PI430AJ جدید مجهز به AirJet عملکرد عالی را به شکلی کم صدا و کوچک ارائه می دهد و ما مفتخریم که این مینی رایانه شخصی با خنک کننده فعال و حالت جامد با راه حل خنک کننده انقلابی خود در صنعت پیشگام است.”

گرما بزرگترین مشکلی است که صنعت الکترونیک با آن مواجه است و تا به حال تولیدکنندگان از راه حل های حرارتی قدیمی مانند فن های مکانیکی یا هیت سینک های حجیم و ناکارآمد برای انتقال گرما استفاده می کردند. این محلول‌های حرارتی ناکافی باعث می‌شود دستگاه‌ها به سرعت بیش از حد گرم شوند و تولیدکنندگان را مجبور می‌کند تا پس از چند ثانیه کارکرد، عملکرد دستگاه را کاهش دهند. این بدان معناست که مصرف کنندگان واقعاً هرگز عملکرد کامل پردازنده ای را که برای آن پرداخت می کنند، دریافت نمی کنند.

ZOTAC با قرار دادن 2 AirJet Mini در ZOTAC ZBOX PI430AJ با AirJet که قدرت پایدار پردازنده را دوبرابر می کند، مشکل گرما را به طور مستقیم برطرف می کند. مشتریان ZOTAC اکنون سرعت پردازنده بسیار بالاتر و عملکرد بهتری را تجربه خواهند کرد.

پاتریک کارشناس صنعت گفت: گرما عملکرد بسیاری از دستگاه‌ها را محدود می‌کند، از لپ‌تاپ‌ها، رایانه‌های کوچک، گوشی‌های هوشمند، SSD گرفته تا سونامی قریب‌الوقوع دستگاه‌های IOT مانند دوربین‌های زنگ در، نقاط دسترسی WiFi و نورپردازی LED و همچنین خودروها و مراکز داده. موروهد. و مدیر عامل و تحلیلگر ارشد در Moor Insights & Strategy. “راه حلی مانند AirJet مدتهاست که به تعویق افتاده است. من معتقدم تراشه خنک کننده نازک فعال Frore Systems فناوری حرارتی را کاملاً اختراع کرده است.

Frore Systems AirJet را در دسامبر 2023 راه اندازی کرد و شاهد تقاضای بی سابقه ای برای چیپ خنک کننده فعال کوچک و بسیار کارآمد AirJet بود. ضخامت ایرجت مینی 2.8 میلی متر، ابعاد 27.5 در 41.5 میلی متر و وزن آن تنها 11 گرم است. AirJet مقیاس پذیر است، به این معنی که تراشه های متعدد را می توان به راحتی در دستگاه ها ادغام کرد و در نتیجه عملکرد قابل توجهی داشت.