خرید انواع مادربرد مخصوص کامپیوتر های خانگی و گیمینگ با قیمت مناسب بروزکالا | techpowerup

اگر کاربر فقط با کامپیوتر خود می خواهد در اینترنت گشت و گذار کند و هرازگاهی بازی را با آن انجام دهد یا از نرم افزارهایی مثل آفیس و.. مادربرد یا برد اصلی یک برد الکترونیکی بوده که قطعات داخلی کامپیوتر مانند رم کامپیوتر، سی پی یو و کارت گرافیک بر روی آن قرار گرفته و بین آنها ارتباط شکل می گیرد. به جرات می توان گفت مادربرد یکی از اصلی ترین بخش رایانه محسوب می شود و قطعاتی مثل CPU یا RAM روی آن سوار می شوند. اگر پردازنده مرکزی را به منزله مغز کامپیوتر تصور کنیم، مادربرد قلب تپنده آن خواهد بود. رندرگیری به فرایند تولید یک ویدیو یا تصویر از مدل های دو یا سه بعدی گفته می شود که به وسیله یک برنامه کامپیوتری انجام می شود.

کیس ddr2 مادربرد ال سی دی ۱۷ با کلیه لوازم

رمز ارز چیا برخلاف دیگر نمونه های مشابه خود تنها با استفاده از حافظه های ذخیره سازی استخراج می شود و همین امر سبب شده است که یک شرکت چینی، مادربردی را تولید و معرفی کند که به صورت ویژه برای استخراج این رمز ارز طراحی شده است. شرکت Onda به تازگی از محصول جدید خود تحت عنوان Chia-D32H-D4 رونمایی کرده است که بنا به گفته این شرکت این مادربرد به صورت ویژه برای استخراج رمز ارز چیا تولید شده است. از ویژگی های این مادربرد ویژه می توان به چهار شیار حافظه DDR4، پشتیبانی از حداکثر 128 گیگابایت حافظه رم، یک شیار PCle x16، یک شیار PCle x1، یک شیار M.2 و چهار پورت 0. یکی دیگر از نکات مهم و به عبارت بهتر یکی از تفاوت‌های مهم در مادربردها مربوط به پیکربندی بخش VRM یا مدار تغذیۀ مادربرد است که تاثیر بسزایی در قیمت نهایی محصول و پایداری آن در شرایط مختلف، به ویژه در زمان اورکلاک سیستم خواهد داشت. استفاده از قطعات الکترونیکی باکیفیت و تعداد فازهای مورد استفاده در طراحی این بخش باعث افزایش کیفیت و تغذیۀ پایدار بخش‌های مختلف سیستم و به ویژه پردازندۀ آن می‌شود. مادربردها در ابعاد مختلف و با استانداردهای گوناگونی مانند mini-ITX / micro-ATX / ATX / E-ATX تولید می‌شوند که اکثر مدل‌ها در دو دسته micro-ATX و ATX قرار می‌گیرند؛ خوشبختانه اکثر کیس‌های کامپیوتری از این دو استاندارد به شکل همزمان پشتیبانی می‌کنند.

مادربرد Asus مدل ROG Strix Gaming B660-F WIFI

جالب اینجا است که هر دو مجله خبری سخت افزار کامپیوتر‌کننده‌ی CPU استفاده از نام SB را متوقف کرده‌اند و به آن لقب تراشه (نام اطلاقی اینتل PCH، مرکز کنترل پلتفرم است) می‌دهند؛ حتی اگر تراشه‌‌ای واحد باشد. تصویر زیر ۳ سوکت را نشان می‌دهد؛ دو مورد بالایی PCI Express هستند؛ سوکت دیگر، سوکت سیستم‌های قدیمی به‌نام PCI است که پهنای باند کمتری دارد. سوکت کوچک بالایی دارای برچسب PCIEX1_1 است زیرا این سوکت تنها به یک لِین یا خط درگاه ارتباطی PCI Express مجهز است.

مادربرد کامپیوتر چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

این دو هدف اصلی و مهم یک ماردبرد است که تقریباْ تمام اجزای تشکیل‌دهنده‌ی آن برای اجرای این دو هدف کار می‌کنند. اما نگه‌داری، تجزیه و تحلیل و بازخورد عملکرد قطعات نیز از اهداف دیگر مادربردها هستند. پیش از خرید مادربرد نیاز است تا فاکتورهای مهمی را در نظر داشته باشید چرا که انتخاب مادربرد بسیار حساس و مهم است و اشتباه در این انتخاب ممکن است برایتان گران تمام شود. اگر شما کاربر معمولی هستید و قصد ندارید که در آینده کامپیوتر خود را ارتقا دهید، می توانید مادربرد خود را از بین برندهای ایسوس، گیگابایت و یا MSI انتخاب کنید که قیمت مناسبی دارند و مناسب کاربری معمولی طراحی شده اند.

http://asanbehbar.ir

اینهمه سایت، برو یه جا دیگه، به جرئت میتونم بگم تا حالا سایتی ندیدم که مدیرش اینجوری جواب کاربرا رو بده. من هم می‌خواهم عضو ویژه شومدرحال حاضر هزینه‌ی عضویت ویژه 19,000 تومان است و با یکبار پرداخت به تمام آموزش‌های پریمیوم سایت دسترسی خواهید داشت. در صورت باز کردن قطعات بهتر است آن ها را بروی یک سطح چوبی قرار دهید، قرارگیری این قطعات بر روی فرش یا فلز میتواند به آن ها آسیب برساند. در صورتی که قصد دارید برای بار اول کیس را باز کنید و با قطعات داخل آن آشنا شوید بهتر است از یک فرد با تجربه کمک بگیرید. تا کنون به ارائه خدمات در خصوص معرفی منابع اصلی فروش محصولات آی تی و … استفاده از مطالب سایت فالنیک (ایران اچ پی) فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

  • بنابراین هنگام انجام امور سبک پردازنده می‌تواند با کمتر از ۰.۸ ولت فعالیت داشته باشد.
  • شرکت سومی که به عنوان یکی از بهترین ها میتوان معرفی کرد شرکت ام‌اس‌ای است.
  • این ورودی برای اتصال سیم خروجی منبع تغذیه به برد استفاده میشود، در واقع برق مورد نیاز مادربرد و تعدادی از قطعات روی آن توسط این بخش تامین میشود.
  • معمولا امکانات موجود در این بخش، پاسخگوی نیاز بسیاری از کاربران است و نیازی به خرید کارت شبکۀ مجزا نخواهد بود.