راهنمای خرید بهترین پاور منبع تغذیه کامپیوتر موجود در بازار ایران زمستان 1401 | techpowerup

با این حال در جدول زیر به صورت دقیق فرم فاکتورهای رایج و سایزشان ذکر شده است. تنها کافیست پیش از خرید، از تطابق و جای گرفتن آن‌ها در کیس خود اطمینان حاصل کنید. کامپیوترها در ابعاد و یا به شکل صحیح‌تر در فرم فاکتورهای متفاوتی ساخته می‌شوند. به طور معمول تمامی قطعات در دسترس در سایز استاندارد ATX عرضه می‌شوند. پاورها از منظر کابل‌کشی، به سه گروه کلی کاملا ماژولار، نیمه ماژلار و غیر ماژولار ( Non-Modular، Semi/Half-Modular و Full-Modular) تقسیم می‌شوند.

  • برای جلوگیری از این اتفاق ناگوار برای کامپیوتر شخصی داخل خانه تان و یا سیستم محل کارتان ، شما نیاز به یک پاور خوب و باکیفیت دارید.
  • در طراحی تک ریلی، تمام قدرت منبع تغذیه برای استفاده‌ی هر بخش از سیستم که به منبع تغذیه متصل شده در دسترس خواهد بود.
  • برای نمونه ممکن است یک پاور دارای کابل های فول ماژولار، نورپردازی RGB و طراحی چشم نواز باشد اما از نظر فنی در سطح بسیار نامطلوبی قرار بگیرد.
  • همچنین نوع کابل منبع تغذیه کامپیوتر می‌تواند فلت (تخت)، معمولی یا غیر فلت و اسلیو شده (روکش‌دار) باشد.
  • گاهی نیز کابل ها برای کیس شما آن قدر بلند هستند که باعث ایجاد فضایی درهم می شوند.

برای نمونه یک پاور 600 واتی برای استفاده با قطعاتی مناسب است که نهایتاً قدری کمتر از 600 وات مصرف داشته باشند. البته این ایده آل ترین شرایط نیست و باید برای همین قطعات یک پاور قوی تر خریداری کرد. برای مثال کامپیوتری با خنک کننده اختصاصی و مادربرد سطح بالا نسبت به یک سیستم تغذیه ساده تر توان بیشتری نیاز دارد. 3.3 و 5 ولت معمولاً توسط مدارهای دیجیتال استفاده می شود، در حالی که 12 ولت برای راه اندازی موتورها در دیسک درایوها و فن ها استفاده می شود. بنابراین عملکرد یا بهره وری منبع تغذیه به نحوه تبدیل این جریان و مقدار انرژی که از بین می رود اشاره دارد. این جاست که راندمان یا میزان بهره‌وری منبع تغذیه اهمیت پیدا می‌کند.برای در نظر گرفتن این فاکتور استاندارد 80PLUS به منبع‌های تغذیه نسبت داده می‌شود.

بررسی گوشی اپل آیفون 14 پرو (iPhone 14 Pro) ؛ ظاهری آشنا با تجربه‌ای متفاوت [تماشا کنید]

به عنوان اولین محصول در راهنمای خرید پاور کامپیوتر شهر سخت‌افزار به شما محصولی از برند ایرانی گرین را معرفی می‌کنیم. اگر بهترین پاور کامپیوتر ارزان برای قطعات قدیمی یا ضعیف می‌خواهید، سری GP450A-ECO Rev3.1 گرین انتخابی خوبی است. این پاورها در داخل خود ایران تولید می‌شوند و طبیعتاً دلیل انتخاب آنها قیمت پایین، داشتن گارانتی و مشخصات قابل قبول است.

راهنمای خرید پاور کامپیوتر

برای نمونه ممکن است در محصول نهایی که به فروش می رسد از قطعات ارزان تر با راندمان انرژی پایین تر استفاده شده باشد. با این وجود گواهینامه 80Plus بهتر از هیچ است و پاورهایی که گواهی 80Plus بالاتر داشته باشند، مطلوب‌تر هستند. همه پاورها دارای یک عدد اسمی بر حسب وات هستند که بیانگر بیشینه توان قابل ارائه توسط پاور است.

برای هر مشکلی که گمان می‌کنید تقصیر مجله خبری سخت افزار کامپیوتر تغذیه باشد، می توانید منبع تغذیه را تغییر دهید. ابتدا مطمئن شوید که سیم برق را جدا کرده اید، زیرا ولتاژ وجود دارد حتی اگر کامپیوتر شما خاموش باشد. خرابی معمولی منبع تغذیه اغلب به صورت بوی سوختگی درست قبل از خاموش شدن کامپیوتر مشاهده می شود. مشکل دیگر می تواند خرابی فن خنک کننده پاور باشد که به اجزای منبع تغذیه اجازه می دهد بیش از حد گرم شوند.

http://asanbehbar.ir