راهنمای جامع خرید کامپیوتر و سیستم گیمینگ میان رده بهمن ۱۴۰۱ | techpowerup

Hard Disk Drive یا به اختصار HDD یک حافظه دائمی است که برای ذخیره کردن داده‌های مورد پردازش کامپیوتر مورد استفاده قرار میگیرد. این حافظه به طور دیجیتالی رمزنگاری شده و اطلاعات را روی سطح مغناطیسی دیسک های خود ذخیره می کند. ریکوردر یا دستگاه ضبط صدا، از جمله لوازم جانبی صوتی برای ضبط صدا با کیفیت بالا هستند. استفاده از ریکوردر برای تولید محتوا، خبرنگاری و تهیه گزارش، مصاحبه، ضبط صدای کلاس، سمینار و … ریکوردر ها قابلیت های حرفه ای ضبط و پخش صدا را با قیمت مناسب و تنها در یک دستگاه کوچک و قابل حمل مجهز به باتری داخلی در اختیار شما قرار می دهند. تبدیل برق برای متناسب سازی دوشاخه های غیراستاندارد با پریزها مورد استفاده قرار می گیرد.

  • پیش از انتقال اخر، این کیف پول بیت کوین تنها ۴ تراکنش واریز در فاصله ۲۸ سپتامبر تا ۱ دسامبر سال ۲۰۱۲ (۷ تا ۱۰ مهر ۱۳۹۱) را ثبت کرده بود.
  • طبق داده‌های بیت‌اینفو‌چارتس، یک آدرس کیف پول که آخرین بار در اکتبر ۲۰۱۲ (مهر ۱۳۹۱) فعال بود، به‌تازگی ۴۱۲ بیت کوین به ارزش ۹.۰۱میلیون دلار را انتقال داده است.
  • اشاره به گلوگاه در قطعات کامپیوتر عمدتاً به کارت گرافیک و پردازنده مربوط می‌شود اما قطعات دیگری چون اس اس دی، حافظه رم و مادربرد نیز می‌توانند عامل ایجاد گلوگاه باشند.
  • بسته به استفاده‌تان شما می‌توانید حداقل یک اس اس دی 120 گیگابایتی SATA برای نصب سیستم عامل، درایورها و برنامه‌ها خریداری کنید اما 250 گیگابایت مقرون به صرفه تر و بهتر است.
  • کامپیوتر ها می‌توانند به اینترنت متصل شوند و از منابع اطلاعاتی متعدد اینترنت بهره ببرند.

اصطلاحاً به افرادی که پیش از ظهور تجاری رایانه‌ها محاسبه‌های ریاضی را انجام می‌دادند، کامپیوتر انسانی گفته می‌شد.[۵] آن‌ها معمولاً تحت هدایت یک فیزیک‌دان بوده‌اند. هزاران رایانه در تجارت، دولت و تشکیل یک تحقیق کار می‌کردند یا استخدام شده بودند. بیشتر این کاربران رایانه خانم‌ها بوده‌اند که مدرک رشته حسابان داشته‌اند. بعد از دههٔ ۱۹۲۰، بیان ماشین محاسبات، به ماشینی که کار یک رایانه انسانی را انجام می‌داده اطلاق می‌شده‌است. کارت گرافیک ایسوس مدل dual rtx 2060 بهتره یا کارت گرافیک ایسوس مدل GeForce GTX 1080 GAMIING PRO لطفا بگید.

ماوس با سیم رپو مدل RAPOO N1600 Silent

برای مجله خبری سخت افزار کامپیوتر بهترین پردازنده یا CPU در بازار کامپیوتر حتماً مقاله راهنمای خرید پردازنده را ملاحظه بفرمایید. برای خرید بهترین مادربرد در بازار کامپیوتر حتماً مقاله راهنمای خرید مادربرد را ملاحظه بفرمایید. در همان زمان، رایانه‌های کوچک، که معمولاً با یک برنامه ثابت ارائه می‌شدند، راهشان را به سوی کاربردهای دیگری باز می‌نمودند، کاربردهایی چون لوازم خانگی، خودروها، هواپیماها، و ابزار صنعتی. این پردازشگرهای جاسازی شده کنترل رفتارهای آن لوازم را ساده‌تر کردند، همچنین امکان انجام رفتارهای پیچیده را نیز فراهم نمودند (برای نمونه، ترمزهای ضدقفل در خودروها[۲۴]). با شروع سده بیست و یکم، اغلب دستگاه‌های الکتریکی، اغلب حالت‌های انتقال نیرو، اغلب خطوط تولید کارخانه‌ها توسط رایانه‌ها کنترل می‌شوند. اکثر مهندسان پیش‌بینی می‌کنند که این روند همچنان به پیش برود… یکی از کارهایی که می‌توان به‌وسیله رایانه انجام داد برنامه گیرنده ماهواره‌است.

نرم‌افزار یا Software :

اگر در آینده قصد اورکلاک دارید، توجه به ظرفیت‌های مادربرد در هنگام خرید رایانه، ضروری است؛ زیرا مادربرد امکان تعویض کارت گرافیک، پردازنده و اضافه ‌کردن رم را به دستگاه شما می‌دهد. اگرچه امروزه لپ تاپ های گیمینگ و حرفه ای به جدیدترین فناوری های خنک کننده مجهز می شوند، اما نیاز به خنک کننده خارجی همچنان برای این وسایل وجود دارد. یکی از کاربردی ترین لوازم جانبی خنک کننده لپ تاپ، کول پد است که در زیر لپ تاپ قرار می گیرد و با فن هایی که از کابل USB برای تامین انرژی خود استفاده می کنند، لپ تاپ را خنک می کند. خرید خنک کننده لپ تاپ برای جلوگیری از افزایش دما و آسیب به سخت افزار (به ویژه CPU لپ تاپ) بسیار ضروری است. در هنگام خرید کول پد به سایز و تعداد فن ها، زاویه های قابل تنظیم کول پد، سایز لپ تاپ و ….

مانیتور گیمینگ 32 اینچ ال جی UltraGear 32GN550-B

البته در اوایل دههٔ ۵۰ میلادی هنوز اصطلاح ماشین رایانش برای معرفی رایانه‌ها به‌کار می‌رفت، پس از آن عبارت کوتاه‌تر کامپیوتر به‌جای آن به‌کار گرفته شد. واژهٔ «کامپیوتر» از سال ۱۳۴۱ وارد زبان فارسی شد.[۶] ورود رایانه به ایران در اوایل دهه ۱۳۴۰ بود و واژهٔ رایانه که از “رایانیدن” به معنای “مرتب کردن، سازمان دادن” گرفته شده، در دو دهه اخیر در زبان فارسی رایج شده‌است. واژهٔ کامپیوتر در سده بیست و یکم میلادی به دستگاهی الکترونیک گفته می‌شود که توانایی ذخیره، مدیریت و جست و جوی اطلاعات را دارد، محاسبات انجام می‌دهد و می‌تواند سایر دستگاه‌ها را کنترل کند. SSDهای سریع و اینترنال XPG از جمله محصولات جدید ADATA هستند که کاربری خیلی بهتری از نظر سرعت خواندن و نوشتن داده‌ها دارند. این حافظه پرچمدار، قابلیت‌های خاص خودش را مثل کنترل سیلیکون موشن و تراشه‌های جدید دارد که باعث می‌شود سرعت خواندن و نوشتن بالایی را از آن ببینیم.

http://asanbehbar.ir