تاکیوم پیشنهاد خرید ابررایانه 20 اگزافلاپ را به اکوسیستم‌های محاسباتی پیشرفته وزارت انرژی ایالات متحده ارسال کرد.


Tachyum امروز اعلام کرد که به درخواست اطلاعاتی از سوی وزارت انرژی ایالات متحده که به دنبال اکوسیستم های محاسباتی پیشرفته برای آزمایشگاه های ملی DOE که در تحقیقات علمی و امنیت ملی مشغول هستند، پاسخ داده است. Tachyum پیشنهادی برای ایجاد یک ابر رایانه 20 اگزافلوپ بر اساس Tachyum’s Prodigy، اولین پردازنده جهانی جهان ارائه کرده است.

درخواست DOE مستلزم سیستم‌های محاسباتی است که پنج تا ده برابر سریع‌تر از آنچه در حال حاضر موجود است و/یا می‌تواند برنامه‌های پیچیده‌تری را در «علم داده، هوش مصنوعی، استقرار لبه‌ها در امکانات و مسائل اکوسیستم علمی، علاوه بر مدل‌سازی سنتی و» اجرا کند. برنامه های شبیه سازی.”

درخواست DOE سیستم‌هایی را ترجیح می‌دهد که “در یک پوشش توان 20 تا 60 مگاواتی کار کنند.” تسلیم تاکیوم این خواسته های سخت را برآورده می کند.

DOE علاقه مند است که این سیستم را در اوایل سال 2025 راه اندازی کند.

Tachyum در ارائه خود، فناوری پردازشگر جهانی پیشرفته و نقشه راه بلندمدت خود را به نمایش گذاشت که شامل Prodigy و Prodigy 2 می‌شود. نسل اول تراشه پردازنده ابررایانه Prodigy عملکردی 4 برابر سریع‌ترین Xeon، 3 برابر عملکرد خام‌تر از H100 NVIDIA ارائه می‌دهد. HPC، 6 برابر عملکرد خام بیشتر در تمرینات هوش مصنوعی و بارهای کاری استنتاج، و تا 10 برابر عملکرد بیشتر در همان قدرت.

طرح موفقیت آمیز تاکیوم می تواند برتری استراتژیک را برای ایالات متحده و NNSA وزارت انرژی آن فراهم کند. علاوه بر این، عملکرد بالا، هزینه کل مالکیت کم، مصرف انرژی کم، سهولت در استقرار و نگهداری کم را ارائه می دهد. و مدیرعامل Tachyum. DOE باید به ویژه به کاهش ردپای کربن، هم به عنوان یک موضوع نظارت بر محیط زیست و هم برای امنیت ملی علاقه مند باشد.

Tachyum’s Prodigy 128 هسته محاسباتی 64 بیتی با کارایی بالا با طراحی سفارشی را با عملکردهای CPU، GPU و TPU در یک دستگاه واحد در یک معماری یکپارچه ادغام می کند. این ویژگی Prodigy را قادر می‌سازد تا 4 برابر عملکرد پردازنده‌های x86 با بالاترین عملکرد (برای بارهای کاری ابری) و تا 3 برابر بالاترین عملکرد پردازنده گرافیکی برای HPC و 6 برابر برای برنامه‌های هوش مصنوعی ارائه دهد.

معماری منحصر به فرد Prodigy عملکرد پیشرو در صنعت را در مراکز داده و حجم کاری هوش مصنوعی ارائه می دهد. بنابراین، در ساعات غیر اوج مصرف، سرورهای مرکز داده مبتنی بر Prodigy می‌توانند به‌طور یکپارچه و پویا در برابر بارهای کاری هوش مصنوعی از کار بیفتند و نیاز به سخت‌افزار اختصاصی هوش مصنوعی گران قیمت را از بین ببرند و استفاده از سرورها را به‌طور چشمگیری افزایش دهند. Prodigy عملکرد بی‌سابقه، قدرت و صرفه‌جویی در مرکز داده را ارائه می‌کند و به‌طور چشمگیری CAPEX و OPEX را کاهش می‌دهد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران