اپل نتایج بی سابقه سه ماهه چهارم را گزارش کرد

اپل تماس کنفرانسی درآمد سه ماهه چهارم 2022 خود را از ساعت 2:00 بعد از ظهر به وقت محلی در 27 اکتبر 2022 در apple.com/investor/earnings-call به صورت مستقیم پخش خواهد کرد. این پخش اینترنتی تقریباً دو هفته پس از آن برای پخش مجدد در دسترس خواهد بود.

اپل امروز نتایج مالی سه ماهه چهارم سال مالی 2022 خود را اعلام کرد که در 24 سپتامبر 2022 به پایان رسید. این شرکت درآمد رکورد 90.1 میلیارد دلاری را برای سه ماهه سپتامبر گزارش کرد که نسبت به سال قبل 8 درصد رشد داشت و درآمد سه ماهه به ازای هر سهم کاهش یافته 1.29 دلار بود. 4 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. سال درآمد سالانه 394.3 میلیارد دلار بود که 8 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت و سود سالانه هر سهم کاهش یافته 6.11 دلار بود که از سالی به سال دیگر 9 درصد افزایش داشت.

تیم کوک، مدیرعامل اپل گفت: «نتایج این سه‌ماهه نشان‌دهنده تعهد اپل به مشتریان، پیگیری نوآوری و تعهد برای تبدیل جهان به مکانی بهتر از آنچه بودیم، است». “در حالی که با قدرتمندترین ترکیب تاریخ خود وارد فصل تعطیلات می شویم، در هر اقدامی که انجام می دهیم و هر تصمیمی که می گیریم با ارزش های خود رهبری می کنیم. ما عمیقاً متعهد به محافظت از محیط زیست، اطمینان از حریم خصوصی کاربران، افزایش دسترسی، و محصولات و خدماتی را ایجاد کند که بتواند پتانسیل خلاقیت کامل بشریت را آزاد کند.”

لوکا ماستری، مدیر ارشد مالی اپل گفت: “نتایج رکورد ما در سه ماهه سپتامبر همچنان توانایی ما را برای اجرای موثر علیرغم یک محیط چالش برانگیز و ناپایدار اقتصاد کلان نشان می دهد.” ما به سرمایه گذاری در برنامه های رشد بلندمدت خود ادامه دادیم، بیش از 24 میلیارد دلار جریان نقدی عملیاتی ایجاد کردیم و در طول سه ماهه بیش از 29 میلیارد دلار به سهامداران خود بازگرداندیم. قدرت اکوسیستم ما، وفاداری بی‌نظیر مشتریان و رکورد فروش ما، پایه‌های نصب‌شده دستگاه‌های ما را به بالاترین حد خود رسانده است. این سه ماهه یک سال رکورد دیگر را برای اپل رقم زد، با افزایش درآمد بیش از 28 میلیارد دلار و جریان نقدی عملیاتی 18 میلیارد دلار نسبت به سال گذشته.اپل به صورت دوره ای اطلاعاتی را در وب سایت شرکتی خود، apple.com، و در وب سایت روابط سرمایه گذار خود، investor.apple.com در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد. این شامل بیانیه های مطبوعاتی و سایر اطلاعات عملکرد مالی، گزارش های ثبت شده یا ارائه شده به SEC، اطلاعات حاکمیت شرکتی، و جزئیات مربوط به مجمع سالانه سهامداران است.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

هیئت مدیره اپل سود نقدی 0.23 دلاری را برای هر سهم سهام عادی در این شرکت اعلام کرد. سود سهام در تاریخ 10 نوامبر 2022 به سهامداران سابقه دار در پایان معاملات در 7 نوامبر 2022 قابل پرداخت است.