اولین کارخانه آزمایشی هوش مصنوعی ایسوس آماده تغییر در تولید است

ایسوس امروز از افتتاح اولین کارخانه هوشمند مجهز به هوش مصنوعی خود خبر داد. این مرکز با انواع فناوری‌های AIoT، از جمله سیستم سه بعدی دیجیتال دوقلو، پلت فرم واقعیت افزوده (AR)، روبات‌های متحرک مستقل (AMR) برای تدارکات کارخانه، و همچنین بازرسی نقص مبتنی بر هوش مصنوعی، نیرو می‌گیرد. همه اینها به دستیابی به اهداف ASUS Industry 4.0، افزایش کارایی تولید و بهبود نتایج ESG کمک می کند.

کارخانه از ابتدا تا انتها دیجیتالی شده است. این بدان معنی است که هر مرحله از فرآیند تولید را می توان از یک پلت فرم مخزن داده مرکزی ردیابی و مدیریت کرد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

آلبرت چانگ، معاون ASUS و رئیس گروه تجاری AIoT، اهمیت کارخانه جدید را توضیح داد:
“در سال 2018، جانی شیه، رئیس ما، ایسوس را در سفری جدید راه اندازی کرد تا تبدیل به شرکتی شود که متحول می شود و تکامل می یابد، به حقیقت و شفافیت رادیکال اعتماد می کند، شایسته سالاری ایده ها را می پذیرد، و خرد جمعی را تقویت می کند. باز بودن اولین کارخانه هوشمند مجهز به هوش مصنوعی ما. گام مهمی در تحول کسب و کار ما است و قابلیت های یکپارچه قوی ما را از نرم افزار گرفته تا سخت افزار که به مشتریان و تامین کنندگان خود ارائه می دهیم را به نمایش می گذارد.”

کارآمد، یکپارچه و هوشمند

کارخانه هوشمند ASUS چندین فناوری ارتباطی اینترنت اشیا (IoT) و ماشین به ماشین (M2M) را ادغام می کند و کیفیت محصول را بهبود می بخشد و در عین حال یک محیط تولیدی هوشمند و انعطاف پذیر ایجاد می کند که با اهداف پایداری طراحی شده است.

علاوه بر این، معرفی عینک های AR در کارخانه به پرسنل عملیات خط مقدم اجازه می دهد تا در هر زمان و هر مکان به داده های تولید و تجهیزات دسترسی داشته باشند. یک “اتاق موقعیت” سیار، کارگران را برای انجام همزمان وظایف دیگر، بدون دست نگه می دارد.

سیستم بازرسی نقص مبتنی بر هوش مصنوعی برای دستگاه‌های بسته دوگانه درون خطی (DIP) فرآیند درج را برای بهبود کیفیت مونتاژ بررسی می‌کند و استانداردهای کارایی و دقت را بالا می‌برد. علاوه بر این، یک سیستم هشدار پیشرفته به جلوگیری از خطاهایی مانند ناهماهنگی، خم شدن یا گم شدن قطعات DIP در طول فرآیند درج کمک می کند. نتایج شامل کاهش تلاش های مجدد و افزایش کارایی خواهد بود.