اولین مشخصات ذخیره سازی داده DNA منتشر شد: اولین گام به سوی تجاری سازی

اولین مشخصات ذخیره سازی داده DNA منتشر شد: اولین گام به سوی تجاری سازی

اتحاد ذخیره‌سازی داده‌های DNA در این هفته مشخصات افتتاحیه خود را برای ذخیره‌سازی داده‌های مبتنی بر DNA معرفی کرد. این مشخصات روشی را برای رمزگذاری اطلاعات ضروری در آرشیو داده‌های DNA ترسیم می‌کند که برای توسعه و تجاری‌سازی یک اکوسیستم ذخیره‌سازی متقابل ضروری است.

ذخیره‌سازی داده‌های DNA از رشته‌های کوتاهی از اسید دئوکسی ریبونوکلئیک (DNA) به نام الیگونوکلئوتیدها (الیگوس) استفاده می‌کند که بدون یک طرح نظم فیزیکی خاص با هم مخلوط شده‌اند. این رسانه ذخیره‌سازی فاقد یک کنترل‌کننده اختصاصی و ابزار سازمانی برای درک نزدیکی یک زیرمجموعه رسانه به دیگری است. ذخیره سازی DNA به طور قابل توجهی با رسانه های سنتی مانند نوار، HDD و SSD که دارای ساختارها و کنترل کننده های ثابتی هستند که می توانند داده ها را از رسانه ساخت یافته بخوانند و بنویسند، متفاوت است. فقدان ساختار فیزیکی DNA نیازمند یک رویکرد منحصربه‌فرد برای شروع بازیابی داده‌ها است که ویژگی‌های آن را در رابطه با استانداردسازی به ارمغان می‌آورد.

برای رسیدگی به این موضوع، گروه کاری SNIA DNA Archive Rosetta Stone (DARS)، بخشی از DNA Data Storage Alliance، دو مشخصات، Sector Zero و Sector One را برای تسهیل فرآیند شروع یک آرشیو DNA ایجاد کرده است.

Sector Zero به عنوان نقطه شروع عمل می کند و حداقل جزئیات لازم را برای خواننده آرشیو برای شناسایی نهاد مسئول سنتز DNA (به عنوان مثال، Dell، Microsoft، Twist Bioscience) و CODEC مورد استفاده برای رمزگذاری بخش یک (به عنوان مثال، Super Codec، Hyper) ارائه می کند. کدک، کدک جیمبوب). Sector Zero از 70 پایه تشکیل شده است: 35 پایه اول فروشنده را مشخص می کند و 35 پایه دوم کدک را مشخص می کند. اطلاعات در Sector Zero امکان دسترسی و رمزگشایی داده های ذخیره شده در بخش یک را فراهم می کند. مقدار داده ذخیره شده در SZ کم است و در یک اولیگونوکلئوتید منفرد قرار می گیرد.

بخش اول این موضوع را با گنجاندن توضیحاتی در مورد محتویات، جدول فایل و پارامترهای مورد نیاز برای انتقال داده ها به ترتیب دهنده گسترش می دهد. این مشخصات تضمین می کند که بدنه اصلی بایگانی در دسترس و قابل خواندن است و راه را برای بازیابی داده ها هموار می کند. بخش یک دقیقاً شامل 150 باز است و چند الیگونوکلئوتید را در بر می گیرد.

هدف کلیدی اتحاد ذخیره داده DNA تنظیم و انتشار مشخصات و استانداردهایی است که به یک اکوسیستم ذخیره‌سازی داده‌های DNA با قابلیت همکاری امکان رشد می‌دهد.دیو لندزمن، از هیئت مدیره اتحاد ذخیره داده‌های DNA، گفت.با انتشار اولین مشخصات اتحاد، گام مهمی در دستیابی به آن هدف برداریم. Sector Zero و Sector One اکنون به صورت عمومی در دسترس هستند و به شرکت‌هایی که در این فضا کار می‌کنند اجازه می‌دهند تا آن را اتخاذ و اجرا کنند.

اتحاد ذخیره داده‌های DNA توسط Catalog Technologies، Inc.، Quantum Corporation، Twist Bioscience Corporation و Western Digital رهبری می‌شود (اگرچه ما مطمئن نیستیم که آیا بخش NAND یا HDD Western Digital مسئول توسعه مشخصات است). در همین حال، بسیاری از غول‌های صنعت، از جمله مایکروسافت، از DNA Data Storage Alliance پشتیبانی می‌کنند.

منبع: SNIA

مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران