Intel XeSS در اوایل تابستان با سری Arc 5 و Arc 7 عرضه می شود

Intel XeSS در اوایل تابستان با سری Arc 5 و Arc 7 عرضه می شود

همانطور که اینتل توضیح می دهد، خط لوله XeSS از بردارهای حرکت و همچنین فریم های زمانی بهره می برد. فقط صحنه‌های سه‌بعدی در معرض مقیاس‌گذاری شتاب‌دهی هوش مصنوعی XeSS قرار می‌گیرند، در حالی که پس از FX و HUD با وضوح اصلی رندر می‌شوند. XeSS SDK نه تنها برای پردازنده‌های گرافیکی اینتل، بلکه برای پردازنده‌های گرافیکی سایر برندهایی که Shader Model 6.4 را پشتیبانی می‌کنند نیز باز است.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران اینتل اعلام کرده است که XeSS با پردازنده‌های گرافیکی موبایل سری 3 Arc که دیروز (30 مارس) عرضه شد، عرضه نمی‌شود، بلکه با سری Arc 5 و Arc 7 که برای اوایل تابستان (اواخر اردیبهشت) تا اوایل ژوئن در نظر گرفته شده‌اند، معرفی خواهد شد. در زمان عرضه، چندین عنوان AAA برای XeSS بهینه می‌شوند، از جمله «Ghostwire: Tokyo»، «Death Stranding»، «Anvil»، «Hitman III»، «GRID Legends» و غیره.

برخلاف AMD FSR، اینتل XeSS از یادگیری عمیق هوش مصنوعی برای بازیابی جزئیات در خروجی ارتقا یافته یک بازی طراحی شده برای رندر شدن با وضوح پایین‌تر از توانایی نمایشگرتان استفاده می‌کند. این کار از سخت افزار XMX (Xe Matrix Extensions) روی سیلیکون استفاده می کند که ساخت و آموزش شبکه های عصبی یادگیری عمیق را تسریع می کند. معماری Xe HPG می بیند که هر هسته Xe یک واحد اختصاصی XMX دریافت می کند – آنها را از نظر عملکردی مشابه هسته های Tensor در پردازنده های گرافیکی NVIDIA RTX در نظر بگیرید.

XeSS بدون شک محبوب ترین فناوری گرافیکی جدید اینتل است. XeSS که عملکردی مشابه با AMD FSR یا NVIDIA DLSS دارد، تضمین می‌کند که پردازنده‌های گرافیکی Arc “Alchemist” عملکرد بالایی را با کمترین افت کیفیت تصویر ارائه می‌کنند، به خصوص که اولین کرک اینتل در پردازنده‌های گرافیکی بازی سطح بالا نیز شامل زمان واقعی است. پشتیبانی از ردیابی پرتو، برای برآوردن مشخصات DirectX 12 Ultimate.