Broadcom قصد دارد VMware را با حدود 61 میلیارد دلار نقد و سهام خریداری کند

Broadcom قصد دارد VMware را با حدود 61 میلیارد دلار نقد و سهام خریداری کند


شرکت Broadcom (NASDAQ:AVGO)، یک پیشرو در فناوری جهانی که زیرساخت‌ها و راه‌حل‌های نرم‌افزار نیمه‌رسانا را طراحی، توسعه و ارائه می‌کند، و VMware، Inc (NYSE: VMW)، یک شرکت پیشرو در زمینه‌ی نوآوری نرم‌افزار، امروز توافق‌نامه‌ای را اعلام کردند که بر اساس آن برادکام بر اساس آن بر اساس بسته شدن سهام عادی Broadcom در 25 مه 2022، در یک معامله نقدی و سهام که ارزش VMware را تقریباً 61 میلیارد دلار ارزش دارد، تمام سهام باقیمانده VMware را خریداری کند. علاوه بر این، Broadcom 8 میلیارد دلار بدهی خالص VMware را تقبل خواهد کرد.

VMware، ارائه‌دهنده پیشرو خدمات چند ابری برای همه برنامه‌ها، پیشگام فناوری مجازی‌سازی بود، نوآوری که محاسبات مبتنی بر سرور x86 را به طور مثبت متحول کرد. VMware به ایجاد مرکز داده تعریف‌شده توسط نرم‌افزار ادامه داد و نقش پیشرو در مجازی‌سازی شبکه و ذخیره‌سازی بازی کرد، قبل از اینکه تبدیل به یک رهبر در ابر هیبریدی و فضای کاری دیجیتال شود. امروزه، مجموعه چند ابری VMware، شامل نوسازی برنامه‌های کاربردی، مدیریت ابر، زیرساخت‌های ابری، شبکه، امنیت و فضاهای کاری در هر مکانی، یک پایه دیجیتالی منعطف را تشکیل می‌دهد و بزرگترین و پویاترین شرکت‌ها در تمام صنایع بر اساس آن ایجاد، اجرا، مدیریت، و اتصال می‌کنند. و از مهمترین و پیچیده ترین حجم کاری خود به نفع مشتریان خود محافظت کنند.

پس از بسته شدن معامله، گروه نرم افزاری Broadcom تغییر نام تجاری داده و به عنوان VMware فعالیت می کند و زیرساخت های موجود و راه حل های نرم افزار امنیتی Broadcom را به عنوان بخشی از مجموعه گسترده VMware یکپارچه می کند.

با ترکیب سبد نرم افزاری مکمل Broadcom با پلتفرم پیشرو در صنعت VMware، این شرکت ترکیبی پلتفرم گسترده ای از راه حل های زیرساختی حیاتی را برای سرعت بخشیدن به نوآوری و رفع پیچیده ترین نیازهای فناوری اطلاعات به مشتریان سازمانی ارائه می دهد. راه‌حل‌های ترکیبی به مشتریان، از جمله رهبران در همه بخش‌ها، انتخاب و انعطاف‌پذیری بیشتری برای ساخت، اجرا، مدیریت، اتصال و محافظت از برنامه‌های کاربردی در مقیاس بزرگ در محیط‌های متنوع و توزیع‌شده، صرف‌نظر از یا محل اجرای آن‌ها ارائه می‌دهد: از مرکز داده تا هر محاسبات ابری و لبه ای با تمرکز مشترک شرکت روی نوآوری فناوری و هزینه های قابل توجه تحقیق و توسعه، Broadcom مزایای قانع کننده ای را به مشتریان و شرکای خود ارائه خواهد کرد.

هاک تان، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل Broadcom، گفت: “با تکیه بر سوابق اثبات شده ما در ادغام ها و ادغام های موفق، این تراکنش کسب و کارهای نرم افزاری نیمه هادی و زیرساختی ما را با یک مبتکر نرم افزار سازمانی پیشگام و نمادین ترکیب می کند، همانطور که ما دوباره تصور می کنیم که چه چیزی می توانیم ارائه دهیم. به مشتریان به عنوان یک شرکت فناوری زیرساخت پیشرو. ما مشتاقانه منتظر پیوستن تیم با استعداد VMware به Broadcom هستیم تا فرهنگ مشترک نوآوری را پرورش داده و ارزش بیشتری را برای سهامداران ترکیبی خود از جمله هر دو گروه سهامداران ایجاد کند.

Raghu Raghuram، مدیر عامل VMware، گفت: “VMware چشم انداز فناوری اطلاعات را در 24 سال گذشته تغییر داده است و به مشتریان ما کمک می کند تا به مشاغل دیجیتال تبدیل شوند. ما از نوآوری و حمایت بی‌دریغ از مشتریان خود و مهمترین عملیات تجاری آنها دفاع می‌کنیم و اکنون با تبدیل شدن به پلتفرم نرم‌افزاری جدید Broadcom، تعهد خود را به خدمات استثنایی و نوآوری گسترش می‌دهیم. ترکیب دارایی ها و تیم با استعداد ما با مجموعه نرم افزارهای سازمانی موجود Broadcom که همه تحت نام تجاری VMware میزبانی می شوند، یک پخش کننده نرم افزار سازمانی قابل توجه ایجاد می کند. در مجموع، ما انتخاب، ارزش و نوآوری بیشتری را به مشتریان ارائه خواهیم کرد و آنها را قادر می‌سازیم در این عصر پیچیده‌تر چند ابری پیشرفت کنند.”

تام کراوس، رئیس گروه نرم‌افزار Broadcom، گفت: “VMware مدت‌هاست که به دلیل پیشروی در نرم‌افزارهای سازمانی شناخته شده است و با این معامله، نسل بعدی نرم‌افزارهای زیرساختی را در اختیار مشتریان سراسر جهان قرار خواهیم داد. پلتفرم VMware و راه‌حل‌های نرم‌افزار زیرساختی Broadcom نیازهای مختلف اما مهم تجاری را برطرف می‌کنند و شرکت ترکیبی می‌تواند به طور کارآمدتر و ایمن‌تری به آنها پاسخ دهد. ما برای تمرکز مشتری و تاریخچه نوآوری VMware احترام عمیقی قائل هستیم و مشتاقانه منتظریم دو سازمان خود را با هم متحد کنیم.

مایکل دل، رئیس هیئت مدیره VMware، گفت: «با Broadcom، VMware حتی در موقعیت بهتری برای ارائه راه‌حل‌های ارزشمند و نوآورانه به حتی بیشتر از بزرگترین شرکت‌های جهان خواهد بود. این یک لحظه تاریخی برای VMware است و به سهامداران و کارمندان ما این فرصت را می دهد تا در یک روند صعودی قابل توجه شرکت کنند. »

انتظار می‌رود این معامله در عرض سه سال پس از بسته شدن، تقریباً 8.5 میلیارد دلار به EBITDA پیش‌فرم خرید اضافه کند. پیش بینی می شود که درآمد نرم افزاری برای سال مالی 2021 هر شرکت تقریباً 49٪ از کل درآمد Broadcom را تشکیل دهد.

جزئیات تراکنش و مسیر
بر اساس مفاد قرارداد که به اتفاق آرا توسط هیئت مدیره هر دو شرکت تصویب شد، سهامداران VMware انتخاب خواهند کرد که به ازای هر اقدام VMware، 142.50 دلار به صورت نقد یا 0.2520 سهم از سهام عادی Broadcom دریافت کنند. انتخاب سهامداران به نسبت رتبه بندی خواهد شد، که منجر به مبادله تقریباً 50٪ از سهام VMware برای پرداخت نقدی و 50٪ برای سهام عادی Broadcom مبادله می شود. بر اساس قیمت پایانی سهام عادی Broadcom در 25 می 2022، مجموع 138.23 دلار به ازای هر سهم، 44 درصد حق بیمه را نسبت به قیمت پایانی سهام عادی VMware در 20 می 2022، آخرین روز معاملاتی قبل از گمانه زنی رسانه ها در مورد یک سهم نشان می دهد. تراکنش بالقوه و حق بیمه 32 درصدی نسبت به میانگین قیمت موزون حجمی 30 روزه (VWAP) VMware. پس از بسته شدن معامله، بر اساس سهام موجود هر شرکت تا تاریخ این قانون، سهامداران فعلی Broadcom تقریباً 88٪ و سهامداران فعلی VMware تقریباً 12٪ از سهام شرکت ترکیبی را به طور کامل مالکیت خواهند داشت.

مایکل دل و سیلور لیک که به ترتیب دارای 40.2 و 10 درصد از سهام VMware هستند، قراردادهای پشتیبانی را برای رای مثبت به این تراکنش امضا کرده اند، تا زمانی که هیئت مدیره VMware به توصیه تراکنش ارائه شده با Broadcom ادامه دهد.

به عنوان بخشی از این معامله، Broadcom تعهداتی را از یک سندیکای بانک ها به مبلغ 32 میلیارد دلار در تامین مالی جدید بدهی کاملاً متعهد تضمین کرد.

Broadcom قصد دارد سیاست سود تقسیمی فعلی خود را حفظ کند که 50٪ از جریان نقدی آزاد سال قبل خود را به سهامداران ارائه می کند. Broadcom انتظار دارد با توجه به تولید جریان نقدی قوی و قصد اهرم‌زدایی سریع، رتبه‌بندی درجه سرمایه‌گذاری را حفظ کند.

این معامله که انتظار می‌رود در سال مالی 2023 برادکام بسته شود، مشروط به دریافت تأییدیه‌های نظارتی و سایر شرایط بسته شدن مرسوم، از جمله تأیید سهامداران VMware است.

قرارداد ادغام یک شرط “فروشگاه” را ارائه می کند که بر اساس آن VMware و هیئت مدیره آن می توانند فعالانه درخواست، دریافت، ارزیابی و به طور بالقوه با طرف هایی که پیشنهادهای جایگزین ارائه می دهند برای یک دوره 40 روزه از تاریخ اجرا، وارد مذاکره شوند. توافق قطعی که در ساعت 11:59 بعد از ظهر به وقت PT در 5 ژوئیه 2022 منقضی می شود. نمی توان اطمینان داشت که این روند منجر به پیشنهاد برتر شود. VMware قصد ندارد پیشرفت‌های مربوط به این فرآیند را فاش کند، مگر اینکه و تا زمانی که هیئت مدیره آن در مورد هر پیشنهاد برتر بالقوه تصمیم گیری کند.

نتایج سه ماهه دوم 2022 Broadcom و چشم انداز تجاری سه ماهه سوم مالی 2022
در یک بیانیه مطبوعاتی جداگانه که امروز منتشر شد، Broadcom نتایج سه ماهه دوم مالی 2022 خود را که در 1 می 2022 به پایان رسید اعلام کرد و راهنمایی هایی را برای سه ماهه سوم سال مالی 2022 ارائه کرد.

هیئت مدیره برودکام همچنین مجوز برنامه بازخرید سهام جدید را برای بازخرید حداکثر 10 میلیارد دلار از سهام عادی خود تا 31 دسامبر 2023 صادر کرد. این مجوز جدید بازخرید سهام علاوه بر برنامه بازخرید مجاز در دسامبر 2021 است که بر اساس آن برادکام می تواند سهام را مجدداً خریداری کند. باقیمانده 3 میلیارد دلار سهام عادی تا 31 دسامبر 2022. خریدهای مجدد تحت مجوز بازخرید جدید می‌تواند از طریق روش‌های مختلفی از جمله خرید در بازار آزاد یا خرید با مذاکره خصوصی انجام شود. زمان و مقدار سهام بازخرید شده به قیمت سهام، شرایط تجاری و بازار، الزامات شرکتی و نظارتی، فرصت های سرمایه گذاری جایگزین، فرصت های خرید و سایر عوامل بستگی دارد. Broadcom موظف به خرید مجدد مقدار مشخصی از سهام عادی نیست و برنامه خرید مجدد سهام ممکن است در هر زمانی به حالت تعلیق درآید یا خاتمه یابد.

مشاوران
Barclays Capital Inc.، BofA Securities، Inc.، Citigroup Global Markets Inc.، Credit Suisse Securities (USA) LLC، Morgan Stanley & Co. LLC و Wells Fargo Securities، LLC به عنوان مشاور مالی Broadcom عمل می کنند. Wachtell، Lipton، Rosen & Katz و O’Melveny & Myers LLP مشاور حقوقی Broadcom هستند، و Cleary Gottlieb Steen & Hamilton LLP مشاور نظارتی است.

Goldman Sachs & Co. LLC و JP Morgan Securities LLC مشاوران مالی VMware هستند و Gibson، Dunn & Crutcher LLP مشاور حقوقی است.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup