اینتل از شبکه کارخانه برای غلبه بر کمبود بستر استفاده می کند

اینتل از شبکه کارخانه برای غلبه بر کمبود بستر استفاده می کند

اینتل محصولات ویتنام (IPV) بزرگترین کارخانه مونتاژ و آزمایش در شبکه تولید اینتل است. با بیش از 2800 کارمند و کل سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری، این بزرگترین سرمایه گذاری ایالات متحده در زمینه فناوری پیشرفته در ویتنام است. تا پایان سال 2021، IPV بیش از 3 میلیارد دستگاه را به مشتریان اینتل در سراسر جهان از زمان شروع عملیات 15 سال پیش ارسال کرده است.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

اینتل امروز سهم سایت ویتنام خود را در کاهش تنش ها در زنجیره تامین نیمه هادی های جهانی به رسمیت شناخت. اینتل با رویکردی نوآورانه برای پردازش بستر در مرکز مونتاژ و آزمایش خود، میلیون‌ها واحد تولیدی دیگر از تراشه‌ها را در سال گذشته ارسال کرده است، زیرا این صنعت در حال تلاش برای مقابله با کمبود این مؤلفه حیاتی است.قبل از اینکه یک تراشه کامپیوتری از کارخانه خارج شود، بین یک زیرلایه و یک هیت سینک نصب می شود تا یک پردازنده کامل تشکیل شود. این “بسته” از تراشه محافظت می کند و اتصالات الکتریکی را بین پردازنده و برد مدار در رایانه ایجاد می کند. در یک نگاه سریع، زیرلایه چیزی بیش از یک قطعه نازک پلاستیک سبز به نظر نمی رسد. در حقیقت، از حدود 10 لایه فایبرگلاس تشکیل شده است که هر یک توسط شبکه پیچیده ای از اتصالات فلزی به هم متصل شده اند. یک تراشه سیلیکونی باید چند میکرون (کسری از ضخامت موی انسان) قرار داده شود تا با اتصالات الکتریکی در یک راستا قرار گیرد تا سیگنال‌ها از مادربرد از طریق بستر به سمت تراشه و عقب بروند.

Kim Huat Ooi، معاون و مدیر کل اینتل محصولات ویتنام، گفت: “این نشان دهنده نهایی این است که چرا تولید یکپارچه برای اینتل و مشتریان ما سودمند است.” “با وارد کردن این ظرفیت در داخل، می‌توانیم مونتاژ قالب را بیش از 80 درصد سریع‌تر تکمیل کنیم، در حالی که فروشندگان بستر را که از نظر ظرفیت محدود هستند، آزاد می‌کنیم. در سال گذشته، ما نشان داده‌ایم که این یک فرآیند تولید مقیاس‌پذیر است. با کیفیتی که با تامین کنندگان زیرلایه ما مطابقت دارد. در آینده، ما قصد داریم به افزایش ظرفیت ادامه دهیم تا این رویکرد را برای طیف وسیع تری از محصولات فعال کنیم.

“این ابتکار نمونه ای عالی از این است که چگونه تولید یکپارچه اساس موفقیت اینتل است. شبکه جهانی کارخانه ها و اکوسیستم تامین کننده ما به طور مستقیم عرضه محصول سازگارتر و انعطاف پذیرتر را امکان پذیر می کند. سال گذشته، زمانی که بسترها در صنعت محدود بودند، توانایی ما برای کیوان اسفرجانی، معاون اجرایی و مدیر عملیات جهانی اینتل، گفت: ظرفیت داخلی اهرمی بیش از 2 میلیارد دلار درآمد برای اینتل ایجاد کرد و به ما این امکان را می‌دهد تا با چابکی پاسخگوی تقاضای پویای مشتری باشیم.

از زمان شروع همه گیری جهانی، افزایش تقاضا برای محاسبات صنعت نیمه هادی ها را در کانون اختلالات زنجیره تامین بی سابقه قرار داده است. این باعث کمبود اجزای کلیدی برای ساخت تراشه شده است، از جمله عنصر اساسی تقریباً همه پردازنده‌های پیشرفته جهان: لایه لایه‌ای ساخته‌شده Ajinomoto (ABF).

از جمله عناصر کلیدی زیرلایه ها خازن ها هستند، دستگاه هایی که قادر به ذخیره بار الکتریکی هستند. خازن ها نویز و امپدانس را کاهش می دهند و ولتاژ ثابتی را برای تراشه حفظ می کنند. برای سال‌ها، اینتل برخی از خازن‌ها را به یک طرف زیرلایه وصل می‌کرد و برای اتصال آن‌ها به سمت دیگر به فروشندگان زیرلایه متکی بود. اکنون، اینتل این قطعات را به دو طرف بستر در مرکز مونتاژ و تست ویتنام (VNAT) خود متصل می کند. برای فعال کردن این قابلیت، تیم VNAT فضای کف کارخانه را اختصاص داده، ابزارهای اضافی را خریداری کرده و ابزارهای موجود را اصلاح کرده تا برای تولید با حجم بالا آماده شود، که در می 2021 آغاز شد.