آزمایشگاه عیار 130 میلیون دلار برای ارتباط تراشه به تراشه مبتنی بر نور جمع آوری می کند

آزمایشگاه عیار 130 میلیون دلار برای ارتباط تراشه به تراشه مبتنی بر نور جمع آوری می کند
پل گلاسر، معاون و مدیر شرکت Hewlett Packard Pathfinder، بازوی سرمایه گذاری خطرپذیر HPE، گفت: «تکنولوژی بسیار متمایز آزمایشگاه عیار برای حمایت از معماری های محاسباتی با کارایی بالا در آینده حیاتی است. «آزمایشگاه‌های عیار نشان‌دهنده یک فرصت استراتژیک سرمایه‌گذاری برای HPE است تا به مشتریان خود کمک کند تا بینش و ارزش بیشتری را از داده‌های خود به دست آورند. »

راه حل I/O نوری آزمایشگاه عیار، تنگناهای مرتبط با پهنای باند، مصرف انرژی، تأخیر و برد سیستم را از بین می برد، به طور چشمگیری معماری سیستم موجود را بهبود می بخشد و راه حل های جدید غیرقابل اجرا را برای هوش مصنوعی (AI)، محاسبات با کارایی بالا (HPC)، ابر، امکان پذیر می کند. کاربردهای مخابرات، هوافضا و سنجش از دور. با این سرمایه گذاری جدید، آزمایشگاه عیار در حال تسریع تولید و تضمین شرکای زنجیره تامین است، همانطور که توسط همکاری های استراتژیک چند ساله قبلی اعلام شده با Lumentum و Macom، هر دو پیشرو در محصولات اپتیک و فوتونیک، و همچنین GlobalFoundries در پلت فرم جدید GF Fotonix، مشهود است.

ویل گریوز، مدیر ارشد سرمایه گذاری در بوردمن بی کپیتال مدیریت گفت: “به عنوان یک صندوق متقابل متمرکز بر فناوری که بیش از یک دهه فعالیت می کند، آزمایشگاه عیار بزرگترین سرمایه گذاری خصوصی ما را تا به امروز نشان می دهد.” ما معتقدیم که اتصالات نوری مبتنی بر فوتونیک سیلیکونی در بازارهای مرکز داده و مخابرات نشان دهنده یک فرصت عظیم جدید است و آزمایشگاه عیار با فناوری اثبات شده، یک تیم فوق العاده و شرکای اکوسیستم و استراتژی خوب در این فضای در حال ظهور پیشرو است.

بیل دالی، دانشمند ارشد و معاون ارشد تحقیقات در NVIDIA گفت: «اتصال نوری در مقیاس‌بندی خوشه‌های محاسباتی شتاب‌دار برای برآوردن نیازهای رو به رشد AI و بار کاری HPC مهم خواهد بود. «آزمایشگاه‌های عیار دارای فناوری ورودی/خروجی نوری منحصربه‌فردی است که نیازهای مقیاس‌بندی معماری‌های مبتنی بر فوتونیک سیلیکونی نسل بعدی برای هوش مصنوعی را برآورده می‌کند».

Ayar Labs، پیشرو در اتصال نوری تراشه به تراشه، امروز اعلام کرد که این شرکت 130 میلیون دلار بودجه اضافی به رهبری Boardman Bay Capital Management برای تجاری‌سازی راه‌حل نوری I/O خود را تضمین کرده است. Hewlett Packard Enterprise (HPE) و NVIDIA وارد این دور سرمایه گذاری شده اند و به سرمایه گذاران استراتژیک موجود Applied Ventures LLC، GlobalFoundries، Intel Capital و Lockheed Martin Ventures پیوسته اند. سایر سرمایه گذاران استراتژیک و مالی جدید شرکت کننده در این دور عبارتند از Agave SPV، Atreides Capital، Berkeley Frontier Fund، IAG Capital Partners، Infinitum Capital، Nautilus Venture Partners و Tyche Partners. آنها به سرمایه گذاران موجود مانند BlueSky Capital، Founders Fund، Playground Global و TechU Venture Partners می پیوندند.

آزمایشگاه عیار همچنین اعلام کرد که اولین محموله های تجاری خود را تحت قرارداد انجام داده است و انتظار دارد تا پایان سال هزاران واحد از اتصال نوری یکپارچه خود را ارسال کند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

Charles Wuischpard، مدیر عامل شرکت Ayar Labs گفت: “تامین مالی کلی بسیار بیشتر از آن چیزی است که ما در ابتدا پیش بینی می کردیم، و بر موقعیت پیشروی I/O نوری و Ayar Labs در راه حل های اتصال مبتنی بر فوتونیک بر روی سیلیکون تاکید می کند.” “این بودجه به ما اجازه می دهد تا راه حل خود را در برابر استانداردهای صنعت برای کیفیت و قابلیت اطمینان و تولید در مقیاس کامل از سال جاری به طور کامل واجد شرایط کنیم.”