AMD مشکلات لکنت عملکرد ویندوز 11 و ویندوز 10 را در fTPM جدا می کند

AMD مشکلات لکنت عملکرد ویندوز 11 و ویندوز 10 را در fTPM جدا می کند

لکنت عملکرد ناشی از تراکنش‌های حافظه پس‌زمینه بین ویندوز و fTPM، برای احراز هویت یک عمل است، زیرا fTPM عملکرد ریشه سخت‌افزاری اعتماد را انجام می‌دهد. از آنجایی که fTPM بخشی از سیستم عامل UEFI است که روی تراشه SPI flash EEPROM قرار دارد، لکنت عملکرد به دلیل تراکنش های حافظه مربوط به fTPM با این تراشه است.

AMD یک راه حل فوری منتشر کرد و اعلام کرد که در حال کار بر روی یک اصلاح هستند. به عنوان یک راه حل، می توانید از fTPM به یک TPM گسسته (یا dTPM) تغییر دهید که از هدر TPM 2.0 در مادربرد شما استفاده می کند. dTPM مانند تصویر بالا در آمازون بین 50 تا 100 دلار به فروش می رسد. مطمئن شوید که Bitlocker را قبل از تغییر بین fTPM و dTPM غیرفعال کنید، اگر آن را فعال کرده اید. یا فقط می توانید منتظر وصله AMD باشید که توسط فروشندگان مادربرد یا OEM ها به عنوان به روز رسانی سیستم عامل UEFI توزیع می شود.AMD انتظار دارد به‌روزرسانی‌های سفت‌افزار همراه با این اصلاح در حدود می 2022 منتشر شود. اینها از میکروکد AGESA V2 ComboPI 1.2.0.7 (یا جدیدتر) استفاده می‌کنند. آخرین نسخه AGESA در توزیع 1.2.0.6b است.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

آیا بارگذاری تقویم و مرکز اعلان نوار وظیفه در رایانه شخصی ویندوز 11 شما با پردازنده AMD Ryzen زمان زیادی طول می کشد؟ به لکنت های تصادفی در عملکرد توجه کنید؟ این احتمال وجود دارد که این تاخیر به دلیل اشکالات رابط کاربری مایکروسافت نیست، بلکه به دلیل سخت افزار است. AMD کشف کرده است که برخی از رایانه های شخصی ویندوز 11 و ویندوز 10 مجهز به رایزن هنگام اجرا با فعال کردن fTPM (Firmware TPM) با اختلالات عملکرد متناوب مواجه می شوند.