EK بلوک های آبی ASUS TUF Gaming RX 7900 Series VGA را منتشر کرد

Vector² GPU Water Blocks دارای یک بریدگی خاص است که به شما امکان می دهد از چند ابزار موجود برای جدا کردن امنیت PCIe روی مادربرد استفاده کنید و به راحتی GPU را از برق جدا کنید. با استفاده از همین ابزار می توانید کابل برق را نیز جدا کرده و اسپیسرها را راحت تر سفت کنید.

پیچ‌های پشتی محفظه نصب را ساده می‌کنند و تضمین می‌کنند که همیشه در صورت نیاز از طول صحیح استفاده می‌شود تا از خطا یا تردید کاربر جلوگیری شود.

MSRP: 259.90 یورو. برای اطلاعات بیشتر به صفحه محصول مراجعه کنید.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران پوشش‌های مغناطیسی لمسی پیچ‌های ترمینال را پنهان می‌کنند و به علامت اجازه می‌دهند زمانی که GPU داخل کیس معکوس می‌شود بچرخد.

صفحه پشتی EK-Quantum Vector²
هر بلوک آب Vector² با یک صفحه پشتی سیاه آنودایز شده با ماشینکاری CNC همراه است که همچنین شامل پیچ‌های نصب با روکش نیکل برای جایگزینی پیچ‌های سیاه است. صفحه پشتی دارای یک پروفایل L شکل جدید است که با پایه بلوک آب تماس می گیرد و کل GPU را در بر می گیرد و سطح خنک کننده را افزایش می دهد. این اتصال با بلوک آب که برای انتقال حرارت بسیار کارآمدتر است، امکان افزایش بیشتر عملکرد را فراهم می کند.

روشنایی LED D-RGB برای بهبود یکنواختی و روشنایی در لبه بلندتر بلوک آب مستقر شده است. PCB و دیودها در داخل یک اکستروژن آلومینیومی تمیز پنهان شده اند، در حالی که 14 LED آدرس پذیر یک اثر نورپردازی قدرتمند و پیچیده را ارائه می دهند.

آنچه با تمام بلوک‌های آب Vector² دیگر متفاوت است این است که موتور خنک‌کننده در این بلوک آبی 90 درجه چرخیده است و باله‌ها را عمود بر ماتریس می‌کند. برای یک دلتای بهینه، مایع خنک‌کننده ابتدا روی Graphics Core Die و سپس روی Memory Cache Die گردش می‌کند. بنابراین، همه MCDها به دلیل درج جت اکریلیک ماشینکاری سه بعدی با دقت بالا، دمای خنک کننده یکسانی را بدست می آورند.

موتور خنک کننده Vector² صفحه جت را با یک درج Plexi ماشینکاری شده سه بعدی ترکیب می کند تا توزیع جریان و عملکرد حرارتی را بهبود بخشد. این موتور خنک کننده مبتنی بر طراحی موتور خنک کننده Open Split-Flow است که ثابت کرده است راه حلی برتر برای بلوک های آب GPU است. دارای محدودیت جریان هیدرولیک کم است، به این معنی که می‌توان آن را با پمپ‌های آب ضعیف‌تر یا پمپ‌هایی که در سرعت‌های پایین کار می‌کنند استفاده کرد و همچنان به عملکرد مطلوب دست یافت.

تمام بلوک‌های آب GPU Vector² از یک صفحه سرد مسی با ضخامت 11 میلی‌متر با یک پایانه استال متصل مستقیم و یک طرح O-ring منفرد ناهموار استفاده می‌کنند که نقاط احتمالی خرابی را کاهش می‌دهد. این ساختار ساده همچنین در هنگام سفارشی سازی و تعمیر و نگهداری، اطمینان می دهد. بلوک آب دارای یک اجرای غنی از LED های D-RGB، یک صفحه پشتی آلومینیومی آنودایز شده سیاه و یک پایه مسی آبکاری شده با نیکل CNC با روکش اکریلیک ریخته گری است. صفحه پشتی همچنین خنک کننده غیرفعال اضافی را در پشت PCB فراهم می کند و ظرفیت خنک کننده بلوک آب را بیشتر بهبود می بخشد.

استاندارد EK-Matrix7
EK-Matrix7 ابعاد محصول از جمله موقعیت درگاه و فاصله را استاندارد می کند و مونتاژ حلقه خنک کننده مایع را آسان تر و شهودی تر می کند. همه محصولات Vector² در هر محور کاملاً با EK-Matrix7 سازگار هستند و از یکپارچگی و تراز آسان با سایر محصولات EK-Matrix7 اطمینان حاصل می کنند. این تراز کامل پورت را در هر دو موقعیت افقی و عمودی به ارمغان می‌آورد، که به این معنی است که زمان کمتری برای برنامه‌ریزی لوپ و لوله‌های خم شده صرف می‌شود و در نتیجه ساخت حماسی ایجاد می‌شود.

EK، سازنده ممتاز تجهیزات خنک‌کننده آب، بلوک آب EK-Quantum Vector² را برای مدل‌های TUF ASUS از پردازنده‌های گرافیکی جدید AMD Radeon RX 7900 منتشر می‌کند. این بلوک آب به گونه‌ای طراحی شده است که برای هر دو نسخه این پردازنده‌های گرافیکی، XTX و XTX مناسب باشد. XT. EK-Quantum Vector² TUF RX 7900 XTX D-RGB یک راه حل خنک کننده مایع کاملاً سازگار با EK-Matrix7 است که منحصراً برای پردازنده های گرافیکی ASUS TUF Radeon RX 7900 XT و XTX طراحی شده است. این شامل یک بلوک آبی سری Vector² و یک صفحه پشتی آلومینیومی آنودایز شده مشکی در همان محفظه است. مانند بقیه بلوک‌های آبی سری Vector²، ظاهر آن تحت تسلط خطوط مستقیم مینیمالیستی است و صفحه پشتی در کنار GPU پیچیده می‌شود تا PCB را به طور کامل پوشش دهد.موجودی و قیمت
بلوک آب EK-Quantum Vector² TUF RX 7900 XTX D-RGB برای پیش‌سفارش از طریق فروشگاه اینترنتی EK و فروشندگان شریک در دسترس است. انتظار می رود این محصول در اوایل مارس 2023 ارسال شود. جدول زیر قیمت خرده فروشی پیشنهادی سازنده (MSRP) شامل مالیات بر ارزش افزوده را نشان می دهد.

نوار LED آدرس پذیر D-RGB نصب شده از طریق یک کانکتور استاندارد صنعتی به هدر 5 ولت D-RGB (A-RGB) مادربرد متصل می شود. برای کمک به شما برای دستیابی آسان به یک جلوه نوری هماهنگ، با تمام نرم افزارهای کنترل نور از فروشندگان اصلی مادربرد سازگار است.

تحریریه Techpowerup