با DirectStorage 1.1، مایکروسافت قدمی جلوتر برداشت و فشرده سازی منابع بازی با شتاب GPU را معرفی کرد. داراییهای بازی (مانند بافتها) به صورت فشرده روی دیسک شما ذخیره میشوند و در صورت نیاز هنگام بارگیری بازی شما از حالت فشرده خارج میشوند. این از هستههای CPU استفاده میکند و در مقایسه با اجرای همان کار توسط یک GPU در زمانی که گرافیک سهبعدی ارائه نمیکند، کندتر است. . NVIDIA حتی یک فرمت فشردهسازی فایل را توسعه داده است که برای سختافزارهای فشردهسازی بسیار موازی مانند GPU بهینه شده است. استانداردسازی توسط مایکروسافت این ویژگی را به سایر برندهای GPU (مانند AMD و Intel که اجرای آن تایید شده است) گسترش می دهد. اما بازی هایی که توسط Vulkan API طراحی شده بودند کنار گذاشته شدند. NVIDIA یک نسخه Vulkan از فناوری اصلی RTX-IO (که بعداً به DirectStorage تبدیل شد) توسعه داد، بنابراین اکنون توسعهدهندگان بازی با موتورهایی که عمدتاً برای Vulkan طراحی شدهاند (مانند idTech) میتوانند زمان بارگذاری بازی را افزایش دهند.
NVIDIA مزایای DirectStorage 1.1 را با نام تجاری RTX-IO برای Vulkan به ارمغان می آورد.
مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران
NVIDIA نام فناوری RTX-IO خود را که ما فکر میکردیم به دنبال DirectStorage API استاندارد شده در حال حاضر بازنشسته شده است، حذف کرده است، تا بتواند مزایای آن را برای بازیهای دارای API Vulkan به ارمغان بیاورد. تیم گرین اولین کسی بود که چنین فناوری را به پلتفرم رایانه شخصی معرفی کرد، چیزی که از نظر عملکرد مشابه در کنسول های بازی وجود داشت، جایی که نقش کلیدی در افزایش سرعت بارگذاری بازی ایفا می کند. DirectStorage به GPU اجازه می دهد تا مستقیماً با یک دستگاه ذخیره سازی ارتباط برقرار کند، بدون اینکه به هسته های CPU یا حافظه اصلی برود. این به یک بازی اجازه می دهد تا منابع خود را سریعتر به حافظه ویدیویی منتقل کند. NVIDIA این را به عنوان بخشی از آخرین درایورهای GeForce 526.98 WHQL خود معرفی می کند. همین درایورها همچنین پشتیبانی رسمی از DirectStorage 1.1 را معرفی می کنند.
تحریریه Techpowerup