پردازنده گرافیکی پرچمدار Intel Arc A770 در Blender با Ray Tracing و Live Denoising به نمایش گذاشته شد

کارت‌های گرافیک Intel Arc Alchemist هر دو بخش بازار گیمر و سازنده/کاربر حرفه‌ای را پوشش می‌دهند، جایی که شاهد بودیم که اینتل SKUهای GPU را برای گیمرها و حرفه‌ای‌ها اعلام کرد. امروز شاهد استفاده از SKU پرچمدار Arc Alchemist به نام A770 در رندر Blender با فعال کردن ray tracing هستیم. این پردازنده گرافیکی به گونه ای طراحی شده است که دارای یک پردازنده گرافیکی DG2-512 با 512 واحد EU، 4096 واحد سایه زن، 16 گیگابایت حافظه GDDR6 و 32 هسته Xe برای ردیابی اشعه است، نیروگاهی برای بازی باشد و همچنین برخی از نرم افزارهای حرفه ای را مدیریت کند. در SIGGRAPH 2022، باب دافی، مدیر بخش تعامل با جامعه گرافیکی در اینتل، سیستمی را با پردازنده گرافیکی Arc A770 نشان داد که Blender Cycles را با ردیابی اشعه و حذف نویز اجرا می کند.

اگرچه ما داده های قابل مقایسه ای برای ارائه نداریم، اما این سیستم در نسخه Blender 3.3 LTS با استفاده از oneAPI اینتل توانست به خوبی ارائه شود. صحنه نمایشی دارای 4369466 راس، 8702031 لبه، 4349606 چهره و 8682950 مثلث بود که با ردیابی پرتو و حذف نویز زنده پشتیبانی می‌شد. ما هنوز نخواهیم بنچمارک های دقیق تر و عملکرد GPU در برابر رقبا را ببینیم.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران