پردازنده های جدید SiFive با کارایی بالا ارتقای قابل توجهی را برای محصولات قابل حمل و مصرفی ارائه می دهد


شرکت SiFive، بنیانگذار و رهبر محاسبات RISC-V، امروز دو محصول جدید را معرفی کرد که نیاز به کارایی و کارایی بالا در ابعاد کوچک را در برنامه های پرحجم مانند دستگاه های قابل حمل، خانه هوشمند، اتوماسیون صنعتی، AR برطرف می کند. / VR و سایر دستگاه های مصرف کننده. پردازنده‌های SiFive Performance P670 و P470 RISC-V عملکرد و راندمان محاسباتی بی‌نظیری را ارائه می‌کنند که میله‌ای را برای طراحی‌های نوآورانه در این بازارهای با حجم بالا تعیین می‌کند. روش‌های طراحی مدرن و نوآورانه SiFive چگالی محاسباتی خام را به ارمغان می‌آورد که یک مزیت قابل توجه برای محصولات SiFive Performance است و همچنین باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها برای مشتریان می‌شود.

P670 و P470 به‌طور هدفمند ساخته شده‌اند و می‌توانند سخت‌ترین حجم کاری را برای دستگاه‌های قابل حمل و دیگر برنامه‌های کاربردی پیشرفته مصرف‌کننده انجام دهند. کریس جونز، معاون محصول SiFive، گفت: این محصولات جدید عملکرد قدرتمند و تراکم محاسباتی را برای شرکت هایی که به دنبال ارتقاء ISA های قدیمی هستند، ارائه می دهند. ما این محصولات جدید با قابلیت RISC-V Vector را برای ارائه بهبودهای عملکرد و کارایی که صنعت مدتهاست درخواست کرده است، بهینه سازی کرده ایم و با تعدادی از مشتریان برجسته در حال ارزیابی هستند. در پروژه متن باز اندروید (AOSP)، طراحان هنگام در نظر گرفتن پیامدهای مثبت این پلت فرم برای طراحی های آینده، انتخاب و انعطاف بی نظیری خواهند داشت.

زیاد اصغر، معاون رئیس، مدیریت محصول – فناوری های اسنپدراگون، گفت: “ما از اینکه می بینیم راه حل های RISC-V برای دستگاه های قابل حمل و مصرف کننده به واقعیت تبدیل می شوند، هیجان زده هستیم و در حال بررسی فرصت هایی برای ادغام آخرین محصولات SiFive در پلتفرم های اسنپدراگون هستیم.” و نقشه راه در کوالکام.

«Samsung’s System LSI Business مجموعه وسیعی از راه‌حل‌ها را برای برنامه‌های کاربردی مختلف مانند موبایل، پوشیدنی و سایر دستگاه‌های مصرف‌کننده در اختیار دارد. ما مشتاقانه منتظر ارزیابی این هستیم که چگونه آخرین نوآوری های RISC-V SiFive می تواند پیشنهادات ما را بهبود بخشد. از تیم توسعه نوآورانه نقطه دسترسی، Samsung Electronics System LSI Business.

تاد آر ویس، تحلیلگر در Futurum Research گفت: “SiFive همچنان به عنوان یک رهبر بازار در فضای رو به رشد و بلوغ RISC-V ادامه می دهد و یک بار دیگر با پردازنده های جدید SiFive Performance P670 و P470 RISC-V خود رهبری خود را نشان می دهد.” این پردازنده‌های قدرتمند و جدید به SiFive ویژگی‌ها و مزیت‌های عملکردی می‌دهند که توجه تولیدکنندگان دستگاه و مصرف‌کنندگانی را که بیشتر از دستگاه‌های خود می‌خواهند به خود جلب می‌کنند. SiFive مدتی است که شهرت خود را ایجاد کرده است و واقعاً آماده است تا بازار را مختل کند.

امکانات
محصولات SiFive Performance P470 و P670 ترکیبی دقیق از چگالی محاسباتی، بهره وری توان و مجموعه ویژگی های قوی را ارائه می دهند که برای طیف گسترده ای از برنامه ها و بازارها ایده آل است:

  • پشتیبانی از مجازی سازی، از جمله یک IOMMU جداگانه برای تسریع I/O دستگاه های مجازی
  • پیاده سازی کامل، خارج از قفسه، RISC-V Vector بر اساس مشخصات تایید شده RISC-V Vector v1.0
  • اولین بار با پسوندهای رمزنگاری برداری RISC-V به بازار آمد
  • امنیت سیستم SiFive WorldGuard
  • مطابقت کامل با مشخصات RISC-V RVA22
  • کنترل کننده وقفه جدید سازگار با معماری وقفه پیشرفته (AIA)، با پشتیبانی بهتر از وقفه های سیگنال پیام (MSI) و مجازی سازی
  • مقیاس‌پذیری بهبود یافته با چند هسته‌ای، چند کلاستر کاملاً منسجم، با پشتیبانی از حداکثر 16 هسته

SiFive Performance P670

P670 برای برنامه هایی مانند دستگاه های قابل حمل پیشرفته، شبکه، روباتیک و موبایل ایده آل است. P650 که واحد برداری را حذف می کند، قبلاً برای مشتریان عمده ارسال شده است و در برنامه هایی استفاده می شود که به قابلیت های اضافی ارائه شده توسط محاسبات برداری نیاز ندارند یا از نظر مساحت محدودتر هستند.

P670 پر از ویژگی ها:

  • به حداکثر فرکانس بالای 3.4 گیگاهرتز در 5 نانومتر می رسد،
  • دارای عملکرد بالاتر از 12 SpecINT2k6/GHz، ارائه عملکرد بهینه در یک منطقه محدود و پوشش قدرت،
  • عملکرد تک رشته ای بالاتر و چگالی محاسباتی 2 برابری را نسبت به راه حل های قدیمی ارائه می دهد و
  • شامل 2 ALU وکتور 128 بیتی مطابق با مشخصات تایید شده RISC-V Vector v1.0

SiFive Performance P470

P470 اولین پردازشگر وکتور خارج از سفارش با تمرکز بر روی کارایی SiFive است که برای کاربردهایی مانند دستگاه های قابل حمل، مصرف کننده و خانه های هوشمند ایده آل است. P470 بر اساس سری های اثبات شده P500 به طور قابل توجهی کوچکتر از راه حل های رقابتی است و برای ارائه بهترین عملکرد از نظر کارایی و تراکم سطح بهینه شده است. P470 همچنین به عنوان همراهی برای پردازنده P670 برای برنامه های کاربردی که نیاز به منابع محاسباتی مشترک دارند و در عین حال مصرف انرژی را بهینه می کند، خدمت کند.

P470 ارتقای قابل توجهی را از هسته‌های کارآمد قدیمی ارائه می‌کند و به حداکثر فرکانس بیش از 3.4 گیگاهرتز در 5 نانومتر و بیش از 8 SpecINT2k6/GHz، در حداقل مساحت و محدوده قدرت می‌رسد.

سایر ویژگی های P470 عبارتند از:

  • چگالی محاسباتی 4 برابر در مقابل رقیب پیشرو
  • شامل 1x RISC-V Vector ALU 128 بیتی مطابق با مشخصات تایید شده RISC-V Vector v1.0

SiFive همچنین P450 را راه‌اندازی می‌کند – نسخه بهینه‌سازی شده سطح P470 که واحد برداری را حذف می‌کند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران