ورق درجه 2 قالب بتن، قالب فلزی گیلان غرب، ورق 3 میل قالب فلزی

ورق درجه 2 قالب بتن، قالب فلزی گیلان غرب، ورق 3 میل قالب فلزی

باوجود وزن بالایی که قالب فلزی بتن دارا است و هزینه ای که در ابتدا بایستی برای آن ها صرف کرد، بازهم گزینه ایده آلی بوده و بسیاری از کارفرمایان استفاده از این نوع قالب بتن را ترجیح کارخانه قالب بتن می دهند. برای تحمل وزن هزاران پوند بتن ، ( جهت اجرای پایه پل یا پی ساختمان های بلند ) نیاز به قالب بتن با ارتفاعی در حدود 12 تا 20 فوت می باشد. به سبب این که این مقدار انبوه وزن باید توسط این قالب بتن ها تحمل شود .که البته نوع استیفنر ها ( تسمه یا پروفیل ) هم در مقاومت قالب بتن نقش قابل توجهی دارد . قالب بتن فلزی ، بعد از هر بار استفاده براحتی و با کمترین هزینه تمیز ، تعمیر و دپو شده و بعد از یک اوورحالی کامل آماده استفاده مجدد می باشد .

  • قالب بتن، وسیله‌ای است که برای ساخت سازه‌های بتنی، به صورت موقت یا دائم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • قابل استفاده بوده و در صورت تیپ بودن نقشه در طبقات ، میتوان بدون باز کردن ، سطوح قالب بندی را توسط جرثقیل جابجا کرد.
  • اگر اجزا و قطعات قالب در همان جای قبلی باقی بمانند، امکان آسیب دیدن آن‌ها یا مسدود کردن مسیرها وجود خواهد داشت.
  • مواد تشکیل دهنده جداره داخلی قالب نیز نباید با سیمان در حال هیدراتاسیون واکنش دهند.
  • از ویژگی‌ها و خصوصیات قالب‌های بتن پلاستیکی می‌توان به مواردی مثل پرداخت هزینه بالا، انعطاف پذیری عالی و همچنین سبک وزن بودن این قالب نیز اشاره کرد.

در اوایل دهه 1910 میلادی (اواخر دهه 1280 شمسی)، ادیسون ساخت نمونه اولیه از خانه‌های بتنی یکپارچه را با ریختن ملات در یک قالب مخصوص، با موفقیت به اتمام رساند. اگرچه، به دلیل استفاده از 2300 قطعه برای ساخت این قالب و فرآیند پیچیده سرهم کردن آن، تنها چند خانه به این روش ساخته شد. ادیسون به دنبال یک فرآیند ساده و قابل تکرار ساخت و ساز به منظور تولید انبوه خانه‌های بتنی و در نتیجه فروش بیشتر بتن بود. در نهایت این ایده با شکست مواجه شد اما عدم موفقیت آن ارتباطی به انتخاب مصالح مناسب نداشت و در واقع از درک نادرست ادیسون از سیستم‌های ساخت و ساز نشات می‌گرفت. این پوشش ها مانع از آسیب دیدن روغنکاری ها می‌شوند و منافذ اتصالات روی قالب را سالم نگه می‌دارند.

سازمان‌های پیشرو و هدفمند با آموزش‌های سازمانی فرادرس، فرصت رشد و ارتقای مهارت را برای کارکنان خود فراهم ساخته‌اند. امکان باز کردن راحت اتصالات و بازیابی حداکثری پیچ، مهره و تجهیزات دیگر وجود داشته باشد.

درنتیجه خرید قالب بتن دست دوم از یک فروشگاه معتبر، به شما اطمینان خواهد داد که نباید از این بابت نگران باشید. زیرا در درجه اول این فروشگاه‌ها متعهد هستند که سلامت همه قالب‌های دست دوم را تضمین کنند. به‌علاوه شما می‌توانید در صورت وجود هر مشکلی، از خدمات پس از فروش استفاده کنید. با توجه به اینکه ورق اصلی ترین مواد اولیه قالب فلزی بتن است به این نتیجه میرسیم که هر چقدر کیفیت ورق استفاده شده بهتر باشد محصول نهایی با کیفیت تر خواهد بود. قالب مدولار یا صنعتی از چند قطعه پیش ساخته با چارچوب فلزی (معمولا فولادی یا آلومینیومی) و جداره داخلی فولادی، آلومینیومی، چوبی یا هر ماده دلخواه دیگر ساخته می‌شود. اغلب قالب‌های مدولار از ترکیب دو یا چند ماده تشکیل می‌شوند (مانند شکل بالا).

مزایای قالب پلاستیکی بتن

قالبهای فلزی از نظر عرض قالب در گروههای 10 ، 15 ، 20 ، 25 ، 30 ، 35 ، 40 ، 45 و 50 سانتی متری طبقه بندی می شوند. بنابراین پیمانکار و صاحب پروژه می توانند قالب فلزی مورد نظر را به راحتی سفارش داده و به روش های مختلف از آن استفاده کنند. قالب‌‌های مورد استفاده در قالب‌بندی فنداسیون می‌توانند از نوع قالب‌های مدولار، قالب چوبی، قالب‌های سنتی مثل آجری، بلوکی باشند. اولین مرحله برای قالب‌بندی فنداسیون اطمینان از تراز بودن و مناسب بودن سطح زیر پی است. بعد از عملیات تراکم سازی خاک و ریختن بتن مگر باید عملیات آرماتورگذاری فنداسیون انجام شود. در این مرحله باید جایگاه قالب‌ها با میخ‌های فولادی و ریسمان در سطح فنداسیون مشخص گردد.

ضرورت قالب بندی بتن چیست و چرا اهمیت دارد؟

نکته بعدی در مورد خرید قالب فلزی بتن که مورد مشابهی در جک سقفی هم دارد، نوع مواد اولیه به کار رفته در قالب است. قالب ها با دو نوع ورق فولاد مبارکه و ورق فولاد غرب تولید می شوند. کیفیت ورق فولاد مبارکه به مراتب نسبت به ورق فولاد غرب بالاتر است و در نتیجه قیمت بیشتری هم دارد. در پروژه هایی که باید از قالب ها چندین بار استفاده شود اکیدا توصیه می شود تا از قالب هایی با ورق فولاد مبارکه استفاده شود.

نکات مهم نحوه بستن قالب فلزی

کنترل این ضریب خطر با همکاری و همفکری بین پیمانکار و طراح در قالب قراردادهای طرح و اجرا، تأثیر مثبت دراز مدتی در هزینه های قالب بندی از نقطه نظر تدارکات دارد. این همکاری و همفکری برای کنترل ضریب خطر بدون انتخاب قالب بتن مناسب میسر نیست. نصب قالب مدولار بتن (این قالب مدولار از ترکیب آلومینیوم برای چارچوب بیرونی و تخته لایه برای جداره داخلی ساخته شده است.)از ویژگی‌های دیگر این قالب‌ها می‌توان به وزن سبک آن‌ها نسبت به سیستم‌های سنتی اشاره کرد. اگرچه، به دلیل وزن پایین قالب مدولار، امکان افتادن آن بر اثر عواملی مانند وزش باد شدید در هنگام برپا کردن قالب وجود خواهد داشت. البته با محکم کردن تدریجی در هنگام برپا کردن قالب (مطابق با دستورالعمل‌های شرکت تولیدکننده) و قرار دادن پشتبندها، این مشکل برطرف می‌شود.

این نوع قالب بندی از پنل های بهم پیوسته یا سیستم های مدولار، با استفاده از پلاستیک سبک و مقاوم ساخته شده است. قالب بندی های پلاستیکی در پروژه های کوچک متشکل از کارهای تکرار شونده مانند شهرک های مسکونی با هزینه کم بهترین عملکرد را دارند. هنگام انتخاب قالب بندی در نظر گرفتن نوع بتن و درجه حرارت بتن ریزی مهم است.

این وسیله، بتن تازه را تا رسیدن به مقاومت کافی در خود نگه می‌دارد و بتن سفت شده هم شکل قالب را به خود می‌گیرد. استفاده از قالب‌های بتن، علاوه بر فراهم کردن امکان ساخت سازه‌های بتنی با شکل‌های مختلف، احتمال ترک خوردن و شکست را هم کاهش می‌دهد. اجزا تشکیل دهنده قالب بتن جداره داخلی، تیر افقی و بولت مهاری است. برای ساخت قالب بتن و آماده‌سازی آن که به قالب‌بندی هم معروف است، از چوب، فلز، سرامیک و پلیمر استفاده می‌شود. قالب بتن، وسیله‌ای موقتی یا دائمی است که برای ساخت سازه‌های بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله، بتن تازه را تا رسیدن به مقاومت کافی در خود نگه می‌دارد.

در سال 1970 میلادی دو معمار کوبایی به وسیله قالب‌های بتنی طراحی خاص و جالبی را برای تمامی‌وسایل خانه انجام دادند و در کل این دهه را میتوان عصر توسعه قالب‌های بتنی نامگذاری کرد. در رابطه با قسمت جداره داخلی اینگونه می‌توان بیان کرد که به صورت مستقیم با بتن در ارتباط است و همچنین به این نکته توجه داشته باشید که بیشترین تاثیر روی شکل نهایی سازه را همین قسمت مشخص می‌کند. به طور کلی یکقالب بتناز سه نوع اجزاء مختلف و متنوع تشکیل می‌شود که می‌توان به موارد مهمی‌مثل جداره داخلی، تیر افقی و بولت مهاری نیز اشاره کرد. سومین مدل از قالب‌های موجود در درون کشور که خدمت شما معرفی خواهیم کردقالب بتنپلاستیکی است؛ به طور کلی این مدل از قالب‌ها به تازگی وارد بازار شده است و همچنین افراد و معماران نسبتا کمی‌از این نوع قالب استفاده می‌کنند. نیروهای برکنش به ویژه از نظر طراحی اتصال پایه های قالب های قائم و دوختن آن ها به زمین یا کف و نیز به خود قالب بسیار مهم می باشد.