نوکیا در MWC 2023 Beacon 10 را معرفی کرد، اولین دروازه Wi-Fi 6E خود برای دنیای چند گیگابیتی

نوکیا امروز Beacon 10 را راه‌اندازی کرد، اولین دروازه‌ای که از Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کند تا یک شبکه مش یکپارچه با ظرفیت بالا را ارائه دهد. Beacon 10 یک دستگاه سه باند واقعی است که می تواند سرعت Wi-Fi 10 گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهد. این شامل یک رابط WAN 10G برای جفت شدن با مودم های فیبر 10 گیگابیت بر ثانیه برای خدمات خانگی چند گیگابیتی است. درگاه جدید برای اولین بار در کنگره جهانی موبایل در بارسلون ارائه شد.

Dirk Verhaegen، معاون دستگاه‌های پهن باند نوکیا، گفت: «ما مفتخریم که اولین محصول Wi-Fi 6E نوکیا را برای Wi-Fi با کارایی بالا در خانه و محل کار ارائه کنیم. نه تنها سرعت های بالاتری ارائه می دهد، بلکه از برنامه های شخص ثالث و یک عامل USP برای سازگاری کامل با چندین کنترلر پشتیبانی می کند و مدیریت آن را برای اپراتورها بسیار آسان می کند. ما آن‌ها را در تمام دستگاه‌های باند پهن جدیدی که معرفی می‌کنیم، و همچنین به‌روزرسانی برای انتخاب تجهیزات موجود، اضافه خواهیم کرد.»

نوکیا یک اکوسیستم جامع از توسعه دهندگان برنامه ایجاد کرده است تا اطمینان حاصل کند که CSPها می توانند خدمات ارزش افزوده مورد نیاز خود را به مشتریان خود در واحدهای Wi-Fi خود ارائه دهند. Beacon 10 از آخرین راه حل امنیت سایبری یکپارچه برنامه F-Secure پشتیبانی می کند. کاربرد کانتینری

مایکل فیلپات، مدیر تحقیقات، خدمات دیجیتالی مصرف‌کننده در Omdia، می‌گوید: «فروشندگانی مانند نوکیا در نسل بعدی دستگاه‌های باند پهن خانگی با چارچوب برنامه کانتینری که برنامه را از سیستم عامل جدا می‌کند، پیشرو هستند. F-Secure اولین شریکی است که از مزایای کامل اکوسیستم برنامه نوکیا برای ارائه راه حل امنیت سایبری خود به دستگاه های پهن باند نوکیا با استفاده از این محیط نوآورانه و باز استفاده می کند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

استقرار گسترده فیبر 10G که توسط XGS-PON تامین می‌شود، نیازمند ارتقاء وای‌فای خانگی و تجاری برای ارائه سرعت‌های بسیار بالا به دستگاه‌های سازگار است. “E” در Wi-Fi 6E به معنای سرعت بیشتر و تأخیر کمتر است، ایده آل برای آخرین برنامه های اداری، سرگرمی های خانگی و تجربیات کار از خانه.

همچنین در این نمایشگاه اعلام شد، نوکیا کنترلر وای فای ابری نوکیا خود را ارتقا داده است تا به عنوان کنترلر پلتفرم خدمات کاربر (USP) عمل کند. USP پروتکل استاندارد صنعتی (همچنین به عنوان TR-369 شناخته می شود) برای مدیریت خدمات و تنظیمات در دستگاه های شبکه (از راه دور توسط یک برنامه ابری یا به صورت محلی توسط یک برنامه تلفن همراه) است. عامل USP نوکیا در Beacon 10 مبتنی بر منبع باز OB-USPA است، بنابراین می‌توان آن را توسط هر کنترل‌کننده USP، از جمله کنترلر WiFi Cloud Nokia مدیریت کرد.

ارائه نوکیا در MWC همچنین نشان دهنده کنسول همه کاره جدید آن برای مدیریت و بهینه سازی Wi-Fi است.این کنسول برای اپراتورهای خدمات مشتری، مدیران شبکه، تکنسین های میدانی و کارکنان پشتیبانی سطح 3 برای ارائه بهینه سازی پیشرفته WiFi، عیب یابی و مدیریت.