منبع تغذیه کامپیوتر پاور | techpowerup

مجله خبری سخت افزار کامپیوتر مناسب باید توانایی ارائه یک برق مورد اطمینان را داشته باشد تا مشکلات متعددی ایجاد نشود. قیمت پاور در بازار بسیار متنوع است همین تفاوت باعث ایجاد محصول با کیفیت و راندمان مختلف می‌شود. به همین علت استفاده از منبع تغذیه نامناسب منجر به هزینه مالی بالایی می‌شود.

  • در مجموع هر دو پاور در این رده قیمتی جزء پاورهای خوش قیمت و استاندارد هستند.
  • برای نمونه ممکن است سیستم شما با کارت گرافیک GTX 1650 به راحتی با یک پاور 550 واتی کار کند اما با نصب کارت گرافیک RTX 3080 دیگر نتوانید از همان پاور استفاده کنید و به ارتقای پاور کامپیوتر نیاز پیدا کنید.
  • پاور کولر دیپ کول مدل DQ750-M-V2L، یک پاور تمام ماژولار و دارای توان 750 وات می باشد.
  • برای مثال با اورکلاک، افزایش فرکانس و برخی تغییرات، این توان حرارتی فورا شکسته شده و توان یا واتی که از PSU کشیده می شود، به علت درنظر گرفته نشدن پیک مصرف بالاتر از چیزی است که کمپانی سازنده اعلام کرده است.

پیشنهاد می کنیم قبل از خرید پاور تراست ، قیمت و مشخصات فنی پاور را با مدل های موجود در سایت را بررسی کنید. منبع تغذیه کامپیوتر Antec NE750G M یک انتخاب مطمئن برای سیستم‌های مُدرن یا مجهز به قطعات گران قیمت است؛ هرچند که برای کارت‌های گرافیک رده بالا پاسخگو نیست. در صورتی که موفق به تهیه این پاور خوب نشدید، می توانید سراغ مدل FSP Hydro G PRO 750W بروید. پاورهای 550 واتی برای بسیاری از سیستم‌های گیمینگ رده پایین تا میان رده مناسب هستند و در بین پاورهای 550 واتی توصیه ما مدل‌های گلد (پاور Gold) است. این پاور گرین از راندمان انرژی منطبق بر 80 پلاس گلد، کابل‌های تخت و قطعات مرغوب بهره می‌برد که در این رده قیمتی ارزش خرید خوبی دارد. همچنین نوع کابل منبع تغذیه کامپیوتر می‌تواند فلت (تخت)، معمولی یا غیر فلت و اسلیو شده (روکش‌دار) باشد.

بررسی روتر ASUS RT-AC1300UHP؛ گزینه‌ای مناسب برای هر خانه

بعضی از پاورها بدون کابل کشی و بعضی با کابل کشی به بازار عرضه می شوند. به عبارت دیگر اگر CPU مغز کامپیوتر شما است، پس پاور باید قلب کامپیوتر باشد. اما قطعاً یکی از حیاتی ترین بخش هایی است که هر کامپیوتری به آن نیاز دارد. هیچگاه سعی نکنید به دلیل صرفه جویی در هزینه از پاور ارزان استفاده کنید، زیرا می تواند آسیب جبران ناپذیری به تمامی قطعات شما وارد نماید و متحمل ضرر سنگین تری شوید. استفاده از مطالب این فروشگاه با ذکر منبع مانعی ندارد و تمامی حقوق محفوظ و متعلق به شرکت رستا پویا رسانه است.

قیمت و خرید پاور 500 وات گرین Green 500w | ITSKALA ا GREEN GP500A-ECO 500W Power Supply

با این حال بازهم قویاً توصیه می‌شود هرگز از پاورهای متفرقه و غیر استاندارد؛ به ویژه برندهای بی نام و نشان چینی یا برندهای ایرانی متفرقه استفاده نکنید. دقت داشته باشید متأسفانه گواهی 80Plus روش مطمئنی برای پی بردن به کیفیت یک پاور نیست. بسیاری از پاورهای ارزان یا متفرقه واقعاً گواهی 80Plus را اخذ نکرده اند و صرفاً سازنده یا برند آنها ادعا می‌کند آن پاور دارای راندمان انرژی منطبق بر گواهی 80Plus ادعایی است. بنابراین نشان 80Plus می تواند به دو صورت رسمی (دارای گواهینامه) و بدون گواهینامه (صرفاً ادعا) باشد. بهترین و آسان‌ترین روش برای اینکه بفهمید به پاور چند وات نیاز دارید یا باید پاور چند وات بخرید، استفاده از ابزارهای آنلاین محاسبه توان پاور است. در این ابزارهای آنلاین شما مشخصات قطعات کامپیوتر خود را وارد می‌کند تا میزان مصرف مجوع آنها و پاور مورد نیاز کامپیوتر شما محاسبه شود.

GREEN GP700A-GED

در منبع تغذیه نیمه ماژولار کابل‌های اصلی مانند کانکتور 24 پین مادربرد، کابل 8 پین CPU و کانکتور برق PCIe که به GPU متصل می‌شود قابلیت جداسازی ندارند. هر قابلیت دیگری که در آینده کاربر نیاز به افزودن آن داشته باشد می تواند با کابل، از بخش ماژولار پاور کامپیوتر اتصال دهد. پاورهای نیمه ماژولار از نظر بودجه در میانه لیست مدل‌های منبع تغذیه قرار دارند. در این لیست پاور کیس ماژولار در صدر و غیر ماژولار در انتهای لیست قرار دارد.

http://asanbehbar.ir